  • 51. Data: 2022-11-29 12:28:03
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 12:03, Mirek Ptak pisze:

    > LoL :) - 1000km/2 min

    Wydumane potrzeby/klapki w głowie.....

  • 52. Data: 2022-11-29 12:53:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 12:07:22 +0100, Janusz wrote:
> [...]
    lants-gearing-clean-hydrogen-production
    > No fajnie.

    cycle
    > Tyle że u nas nierealne bo takich reaktorów nie będziemy mieć.

    Czemu nie?
    Na razie zadnych nie mamy, to mozemy dobre kupic :-)

    Tylko ... wodor az sie prosi z OZE produkowac, reaktory zostawmy
    szpitalom i przydrożnym ładowarkom :-)

    J.

  • 53. Data: 2022-11-29 12:56:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 10:12:50 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > Jezu... do jakiej tezy?
    > Proste stwierdzenie *faktu* - tankujesz szybko, ładujesz długo. Koniec
    > dyskusji o faktach.
    > To, że ładowanie można wykorzystać na przerwę w podróży, obiad czy
    > cokolwiek innego jest również *faktem*. Przy tankowaniu też to *można*
    > zrobić.

    Jesc cos trzeba, wiec w zasadzie i ładować można bez straty czasu,
    tylko jeszcze kilka rzeczy musi zatrybic.

    J.

  • 54. Data: 2022-11-29 13:10:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 12:56, J.F pisze:

    > Jesc cos trzeba, wiec w zasadzie i ładować można bez straty czasu,
    > tylko jeszcze kilka rzeczy musi zatrybic.

    A nawet jeśli nie zatrybią, a auto i ładowarka zostały dobrane
    właściwie, to naprawdę dodatkowe 10 minut (15 minut vs 5 minut na
    zatankowanie i zapłacenie), raz na 200-300 km, nie jest ŻADNYM problemem.
    Niezależnie co o tym będą gadać hejterzy.

  • 55. Data: 2022-11-29 13:42:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 11:03, Cavallino pisze:

    > https://forum.elektrowoz.pl/threads/realne-zuzycie-e
    nergii-na-autostradzie-przy-gpsowym-140km-h-jakies-l
    inki-do-testow.2776/

    > Proponuję prześledzić posty viallosa w tym wątku.
    > Kilka miesięcy temu upierał się tak jak Ty, że to on sie zna, wie lepiej
    > że elektrykiem się nie da, bo zapierdalać nie idzie i w ogóle że to nie
    > ma to jak ice.
    > Że nie próbował, ale wie.

    Przeczytałem cały wątek i nie zauważyłem żeby wypowiadał się na nie dla
    BEV, ba jego pierwsze posty, to że chciał mieć oba samochody w rodzinie
    elektryczne, ale żona nie pozwoliła (czego być może teraz żałuje) -
    jedynie co zauważyłem to jego początkowy sceptycyzm co do niskich
    kosztów, no ale nie czytałem wszystkiego :)

    Ja wątpliwości co do kosztów nie mam, co do tego, ze elektryczność to
    przyszłość również. Wątpliwości i "problem" mam z czasem ładowania. Tyle
    i aż tyle jeśli chodzi o *mnie*.

    Dlatego też zabrałem głos w tym wątku, bo nie jest prawdą co sugerował
    Myjk, że jest wymóg zasięgu 2000 km (rozumiem, że lekki sarkazm) - to,
    że w ogóle mówi się o zasięgu elektryków jest prostą wykładnią czasu
    ładowania po prostu.
    Niektórzy zgadzają się na przestawienie klapek i z zapierdalaczy robią
    się kapeluszami, którzy w dłuższej trasie potrafią zjeść dwa obiady - ja
    na takie kompromisy jeszcze się nie godzę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 56. Data: 2022-11-29 13:54:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 12:28, Cavallino pisze:

    > Wydumane potrzeby/klapki w głowie.....

    Potrzeby są jak najbardziej realne - pisałem o nich więc nie ma potrzeby
    powtarzać.
    Przestawienie klapek wymagało by ode mnie poświęceń na które nie jestem
    gotowy i tyle. Jak rozumiem wielu innych użytkowników ma podobny problem
    z kompromisami, na które musieli by *teraz* pójść. Dlatego proszę nie
    myl ludzi, którzy nie chcą lub nie mogą przestawiać klapek z hejterami :)
    Ale spokojnie, czy chcemy czy nie chcemy to się zmieni :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 57. Data: 2022-11-29 14:02:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 13:42, Mirek Ptak pisze:

    > Przeczytałem cały wątek i nie zauważyłem żeby wypowiadał się na nie dla
    > BEV,

    No właśnie o tym piszę.
    To jeden z nawróconych z postawy podobnej do Twojej, tuż po spróbowaniu
    wroga (czyli bev),

    Jakbyś sobie zadał trudu i przeczytał jego pierwsze posty na forum
    (oczywiście w innych wątkach), to byś to już wiedział.

    > Dlatego też zabrałem głos w tym wątku, bo nie jest prawdą co sugerował
    > Myjk, że jest wymóg zasięgu 2000 km (rozumiem, że lekki sarkazm)

    Nawet duży.
    Ale po tym idzie poznać hejtera (albo nieduoka), że obecnie jeszcze w
    ogóle gada o zasięgu.

    A powinien co najwyżej gadać o tym, że go nie stać na auto o takim zasięgu.
    > Niektórzy zgadzają się na przestawienie klapek i z zapierdalaczy robią
    > się kapeluszami, którzy w dłuższej trasie potrafią zjeść

    To już sobie konfabulujesz, jak to zwykle u hejterów się kończy, gdy
    brakuje argumentów.

    I jeśli o mnie chodzi, to akurat klapki w temacie podróży bez
    przystanków przestawiłem sobie już ze 20 lat temu, a co co prędkości to
    przynajmniej 8 lat temu, gdy się na suv-y przesiadłem.

    Ale jak ktoś myli brak zgody na limity zawsze i wszędzie, z
    zapierdalaniem gdzie się da, to może i inne rzeczy kręcić, a co za tym
    idzie mieć mylne postrzeganie świata.
    Również tego wykorzystującego bev.

    >- ja
    > na takie kompromisy jeszcze się nie godzę :)

    Ano.
    Niektórzy tak mają, że uparcie się bronią przed lepszym i chcą gorsze,
    tylko dlatego że już je znają.

  • 58. Data: 2022-11-29 14:18:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 13:54, Mirek Ptak pisze:

    > Potrzeby są jak najbardziej realne

    To Twoje zdanie.

    > Przestawienie klapek wymagało by ode mnie poświęceń

    Twój wybór.
    Ale nie mówimy o Tobie.
    Twoje potrzeby nijak nie wpływają na sensowność elektromobilności.

    >Dlatego proszę nie
    > myl ludzi, którzy nie chcą lub nie mogą przestawiać klapek z hejterami :)

    Nie mylę.
    Kto nie jest hejterem i nie taki jest jego cel, po prostu zapomina o
    temacie ev i się o nim nie wypowiada (nie hejtuje).

    Jak ktoś robi odwrotnie, to jest hejterem, niezależnie jakich pretekstów
    do tego będzie używał.

  • 59. Data: 2022-11-29 14:26:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 07:29, Mirek Ptak pisze:

    > Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne

    Mówisz i masz.
    A to że Cię nie stać na bev z takim zasięgiem, to zupełnie inny temat.

  • 60. Data: 2022-11-29 14:46:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 14:26:11 +0100, Cavallino wrote:

    > Mówisz i masz.
    > A to że Cię nie stać na bev z takim zasięgiem, to zupełnie inny temat.

    Wychodzi na jedno - "przyzwoity" BEV jest niemozebnie drogi :-P

    J.