  • 61. Data: 2022-11-29 15:07:31
    Temat: Re: Wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 13:10:09 +0100, Cavallino wrote:

    > A nawet jeśli nie zatrybią, a auto i ładowarka zostały dobrane
    > właściwie, to naprawdę dodatkowe 10 minut (15 minut vs 5 minut na
    > zatankowanie i zapłacenie)

    Wraz z podlaczeniem ladowarki i wystartowaniem?

    A ładujesz juz tak po 15 minut, czy to na razie platonicznie?

    >, raz na 200-300 km, nie jest ŻADNYM problemem.
    > Niezależnie co o tym będą gadać hejterzy.

    A to zalezy. Ja tam tak czesto przerw nie robie, nie lubie,
    a czasem moze to byc problem - tzn trzeba te 15 minut wczesniej
    wyjechac, wstac, obudzic sie ... bo termin ustalony.

    J.

  • 62. Data: 2022-11-29 16:01:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 14:46, J.F pisze:

    > Wychodzi na jedno - "przyzwoity" BEV jest niemozebnie drogi :-P

    Przyzwoity jest tylko drogi.
    Natomiast wypasiony tak jak niemożebne wymogi hejterów, jest
    proporcjonalnie niemożebnie drogi. ;-)

  • 63. Data: 2022-11-29 16:07:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 15:07, J.F pisze:

    > Wraz z podlaczeniem ladowarki i wystartowaniem?

    Tak.
    To raptem kilka sekund, dłużej już trwa wyjście z samochodu.
    Czas niższy niż włożenie pistoletu do tankowania, (bo nie potrzebujesz
    szukać rękawiczek jednorazowych żeby się nie usyfić ropą), tyle że
    komfort kilka razy wyższy.

    > A ładujesz juz tak po 15 minut

    Nie mam odpowiedniego auta, ale też mam mniejsze wymogi - jak jadę w
    trasę, to zazwyczaj albo mi się nie spieszy, albo trasa taka że ładować
    nie potrzebowałem wcale.
    Dzięki temu mogłem kupić auto o kilkadziesiąt tys tańsze.

    > A to zalezy.

    Nie.

    > Ja tam tak czesto przerw nie robie, nie lubie,

    Twoje lubienie nadal nie jest żadnym faktycznym problemem - o tym pisałem.
    Klapki w głowie to problem z hejterem, a nie elektromobilnością.

  • 64. Data: 2022-11-29 19:17:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
    > Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    > do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    > minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    > problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.

    Bateria w ogóle nie jest potrzebna w elektryku. Wystarczy trakcja
    elektryczna.

  • 65. Data: 2022-11-30 07:22:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 14:02, Cavallino pisze:

    > Jakbyś sobie zadał trudu i przeczytał jego pierwsze posty na forum
    > (oczywiście w innych wątkach), to byś to już wiedział.

    Gdybyś nie wyciął to było by łatwiej sprostować - zajrzałem i napisałem
    o tym.
    Podtrzymuję - jedyne jego zastrzeżenia jakie zauważyłem na szybko to
    poddawanie w wątpliwość ekonomicznej strony takiej zmiany (ICE -> BEV)
    mimo, że Teslę M3 miał już zamówioną od jego pierwszych postów.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 66. Data: 2022-11-30 07:28:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 14:18, Cavallino pisze:

    > Nie mylę.
    > Kto nie jest hejterem i nie taki jest jego cel, po prostu zapomina o
    > temacie ev i się o nim nie wypowiada (nie hejtuje).

    Nie słyszysz przypadkiem tych nożyc?

    > Jak ktoś robi odwrotnie, to jest hejterem, niezależnie jakich pretekstów
    > do tego będzie używał.

    Absolutnie się nie zgadzam - do hejtu to jest tu jeszcze bardzo daleko i
    to nie tylko o sobie piszę.
    Hejterem disco polo to jestem ;) - słyszę to wyłączam lub żądam
    wyłączenia przez innych - nie interesują mnie żadne argumenty w tym
    temacie.
    Natomiast elektromobilność to przyszłość i trzeba się tym interesować,
    czytać, pytać i dyskutować.

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Z Twojej perspektywy ICE to przeszłość i aby nie być nazwanym hejterem
    powinieneś zaprzestać wypowiadać się w tych tematach - prawda? ;)

  • 67. Data: 2022-11-30 07:50:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-11-2022 o 07:22, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > poddawanie w wątpliwość ekonomicznej strony takiej zmiany (ICE -> BEV)
    > mimo, że Teslę M3 miał już zamówioną od jego pierwszych postów.

    To poczytaj od początku ten wątek.
    https://forum.elektrowoz.pl/threads/zmniejszenie-dop
    uszczalnej-predkosci-na-autostradach.1933/

    Twierdził że się nie da elektrykiem w trasie.
    A jak kupił, okazało się że się da jednak....

  • 68. Data: 2022-11-30 07:54:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-11-2022 o 07:28, Mirek Ptak pisze:

    > Absolutnie się nie zgadzam

    Nie ma obowiązku.
    Faktów to nie zmienia.

    >Natomiast elektromobilność to przyszłość i trzeba się tym interesować,
    >czytać, pytać i dyskutować.

    To czytaj i pytaj.
    Stawianie okoniem, że to jest be, że Ty nie jesteś gotowy, w co drugim
    wątku o elektrykach, to nie jest czytanie i pytanie, ani nawet dyskusja.

    > Z Twojej perspektywy ICE to przeszłość i aby nie być nazwanym hejterem
    > powinieneś zaprzestać wypowiadać się w tych tematach - prawda? ;)

    I czy ja się tego nie trzymam?
    Praktycznie nie udzielam się już w wątkach o smrodowozach, nie oglądam
    już na YT filmów z ich testów itd.
    Wyrzuciłem do kosza spalinową motoryzację w całości.

  • 69. Data: 2022-11-30 10:09:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-11-29 o 12:53, J.F pisze:

> [...]
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/Sulfur%E2%80%93iodine_
    cycle

    > Czemu nie?
    > Na razie zadnych nie mamy, to mozemy dobre kupic :-)
    Możemy ale kupujemy zwykłe. Na dodatek są one nieregulowalne czy wpadamy
    z deszczu pod rynnę. Jak będzie nadmiar energii to albo ceny będą bardzo
    niskie albo będziemy coś wyłączać (węgiel, PV) żeby nie były ujemne. Tak
    się dzieje we Francji, tam atomówki są na minusie i nazbierało sie tego
    już ponad 100mld Euro za ostatnie lata, bo nie chcą ich wyłączać więc
    produkują zawsze, nawet ze stratą.

    > Tylko ... wodor az sie prosi z OZE produkowac, reaktory zostawmy
    > szpitalom i przydrożnym ładowarkom :-)
    Tylko jest jedno ale, tam gdzie może być zużyty (turbiny gazowe) nie ma
    infrastruktury do magazynowania, a przy wodorze to nie takie w kij
    dmuchał, o czym przypomina wybuch tej stacji w Norwegi chyba z zeszłego
    roku.

    --
    Janusz

  • 70. Data: 2022-11-30 12:10:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.11.2022 o 10:09, Janusz pisze:

    > Tak się dzieje we Francji, tam atomówki są na minusie i nazbierało sie tego
    > już ponad 100mld Euro za ostatnie lata, bo nie chcą ich wyłączać więc
    > produkują zawsze, nawet ze stratą.

    https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
    ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-szwajcarzy
    -chca-zakazac-uzywania-samochodow-elektrycznych-bo,n
    Id,6441386

    "Szwajcarzy z obawą spoglądają w stronę nadchodzącej zimy. Niewielki
    kraj uzależniony jest w dużym stopniu od dostaw energii z zagranicy -
    głównie z Francji.

    Problem w tym, że francuska energetyka, która bazuje w większości na
    elektrowniach atomowych, przeżywa właśnie trudne chwile. Wojna w
    Ukrainie zbiegła się w czasie z planowanymi remontami i kilkoma awariami
    francuskich siłowni atomowych. We wrześniu z 56 wykorzystywanych
    normalnie przez Francuzów reaktorów działały zaledwie 24. Pozostałe 32
    musiały zostać wyłączone, by przeprowadzić niezbędne serwisy."

    Pozdrawiam
    Piotr