  • 91. Data: 2021-01-13 11:13:37
    Temat: Re: Zawracanie gitary
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 13 January 2021 at 13:19:25 UTC+9, Marcin Debowski wrote:

    > Gdzieindziej również. I paradoksalnie, a może i nie, wydaje się to
    > pozostawać w korelacji, że są grupą etniczną w Malezji o ograniczonych
    > przywilejach, https://en.wikipedia.org/wiki/Bumiputera_(Malaysia)

    Gdzieindziej nie potwierdzam, bo nie widziałem. Ale wiem że dają radę. Mają bodziec,
    próbują znaleźć dla siebie lepsze miejsce na świecie. Do wybuchu I Wojny Światowej
    Polacy też byli grupą etniczną która powszechnie wyjeżdżała z Imperium Rosyjskiego,
    czy tam innych Austrowęgier.

> [...]
    > Birmie) bez różnicy.
    >
    > Czy Hindusi są tacy sami jak np. Malezyjscy czy Indonezyjscy Muzułmanie?
    > Hindusi są bardzo często nacjonalistyczni. Mają cały przemysł tłukacy im
    > do głów, że Indie, włączając kulturę, kuchnie itp. są najlepsze i
    > zasadniczo to wszystkie ważne technologie i odkrycia to pokłosie mysli
    > hinduskiej. W New Delhi jest taki fajny kompleks świątyń i muzeów, zdaje
    > się niedaleko słynnej Lotus Temple, gdzie płyniesz sobie łódka po
    > muzeum, a tam na brzegach różne ekspozycje. I dowiadujesz się np., że to

    Nieważne jakich sposobów ktoś (no właśnie, kto?) używa żeby zrobić z nich bandę
    świrów, ważny jest skutek. Jedni i drudzy żyją w wyimaginowanym stanie własnej
    wyższości moralnej nad resztą świata, a że faktycznie żyją w syfie- to im nie
    przeszkadza.

    > No to faktycznie trochę inaczej. Średnia Azji Pd-Wsch wydaje się taka,
    > że jak mają problem to się nie przyznają bo to np. utrata twarzy, za to
    > zrobia to po swojemu. Niestety najczęściej kompletnie bez sensu.

    Azję (powiedzmy małą choć istotną jej część) przerobił na zachodnie myślenie jedne
    gość (Edwards Deming), ale Azja była wtedy za bardzo podzielona żeby jego wpływ
    dotarł gdzieś dalej. Malezja, Indonezja to inna planeta. Można mieć wrażenie że SG to
    co innego, ale to tylko skutek nagłego wzbogacenia się na świetnym położeniu
    geograficznym. Swoją drogą, znamy jeden kraj między Bugiem i Odrą, który też ma
    świetne położenie geograficzne :-)

    > Okazał się? Przyznam, nie znam Chin i tamtejszych uwarunkowań, znam
    > tylko dość sporo tzw. Chińczyków Kontynentlanych (mainland), i ciągle mi
    > się wydaje, że ten ich kapitalizm nadal żeruje na tanich zasobach.
    > Bo mimo wszystko nadal chyba może. Ale też widzę, że coś się zmienia, bo
    > np. ich normy środowiskowe się ostatnio bardzo zaostrzyły.
    > Takie rzeczy to MZ tylko przez legislację.

    Trzeba by opublikować jakiś nowy Manifest Komunistyczny. Nie do przyjęcia. Chyba żeby
    go wcisnąć na siłę wykorzystując jakąś wielką katastrofę, na przykład światowy kryzys
    gospodarczy, albo pandemię. W permanentnym stanie takiego kryzysu jesteśmy już drugą
    dekadę. I co? I nic. Jedyny skutek pandemii i działań zaradczych to setki milionów
    ludzi wkurwionych na własny rząd. Skutek odwrotny od zamierzonego. No chyba że ja nie
    rozumiem tych zamierzeń...

  • 92. Data: 2021-01-13 11:29:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 11 January 2021 at 20:09:18 UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    ..

    > Taa ... a potem ich dzieci ida do meczetu, a potem jada walczyc za
    > ISIS, co moze jeszcze nie takie dziwne, albo sie wysadzaja gdzies w
    > tlumie ...
    > ... nieznaczacy % ?

    A może liczenie tego na procenty nie ma sensu? Bo jakoś niczego nam to nie wyjaśniło,
    nie pomogło rozwiązać problemu.

    > Hm, moze czasem sie udaje, ale to dosc ekstensywna metoda, czasem moze
    > noc nie wystarczyc.
    > Ale jest tez druga strona medalu - programy sie tak rozrosly, ze
    > trudno nad tym zapanowac.
    > Mozesz cyzelowac program przed sprzedażą ... tylko ze wtedy nigdy nie
    > sprzedasz.

    Przypomnę tylko że ludzki mózg jest zbudowany ze stu miliardów neuronów. Czasem
    wymyśli mRNA, a czasem tiktoka.

    > Poczekaj poczekaj ... moze wsadzi. PiS to moze nie jest dobry
    > przyklad, ale widac jak Trump podpadl korporacjom :-)

    A co osiągnął? Bo chyba coś przeoczyłem.

    > Tylko ... jak wsadzi, to bedzie lepiej ?

    Jak nic się nie zmieni to mamy gwarancję że będzie gorzej.

    > eee - komunizm ? Czy taka mieszanka komunistycznego zamordyzmu, taniej
    > sily roboczej i zachodniego kapitalu ?
    > Fakt, ze kapital jest tez juz w Chinach ... i co z tego bedzie za
    > 10-20 lat ?

    To nie ma znaczenia jak to nazwiemy i jakie mamy o tym zdanie. Co jakiś czas mamy
    informację o przekroczeniu kolejnego progu przez Chiny, ostatnio to są regulacje
    patentowe. Okazuje się że teraz w Chinach prawa własności intelektualnej są chronione
    wzorowo. Bo teraz to już oni mają czego chronić. Oni rozwijają się szybciej niż
    Zachód jest w stanie to ogarnąć.

  • 93. Data: 2021-01-13 12:18:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 13 January 2021 at 13:57:04 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    ..

    > To raczej nie ich dzieci, choć nie wykluczone. Generalnie fiasko
    > polityki integracyjnej i immigracyjnej pary państw EU.

    > Rozrosły się, bo ktoś postawił na często watpliwą, dodaną funkcjonalność
    > zamiast na jakość tego co już jest. Do tej funkcjonalności można
    > zaliczyć ułatwianie wszystkiego na siłę. Bo taki uśmiechnięty, ruszający
    > się spinacz to jest przecież to. S

    Poproszę o podobny przykład w jakimś sofcie open source. I jeszcze przykład jakiegoś
    zespołu na sourceforge zorganizowanego na zasadzie korporacji.

  • 94. Data: 2021-01-13 17:55:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

    >A może liczenie tego na procenty nie ma sensu? Bo jakoś niczego nam
    >to nie wyjaśniło, nie pomogło rozwiązać problemu.

    Z procentow moze wynikac, ze problemu nie ma ... prawie.

    Bo jesli Ty znasz wielu takich zyjacych w zgodzie emigrantow, a ja
    slyszalem o kilku samobojcach ... to nie ma problemu, tylku kilku :-)

    >Przypomnę tylko że ludzki mózg jest zbudowany ze stu miliardów
    >neuronów. Czasem wymyśli mRNA, a czasem tiktoka.

    No widzisz ... w genach grzebiemy juz masowo, a ciekawe na ile
    calosciowe mamy pojecie o tym.
    Zdaje sie, ze znikome.

    Wiec - kolejna bylejakosc ? Cos tam zrobimy, moze nawet dobrze, ale o
    skutkach ubocznych nie mamy pojecia ...

    >A co osiągnął? Bo chyba coś przeoczyłem.

    Osiagnal to, ze go zablokowali.
    To teraz bedzie narodowa dyskusja, co zrobic, zeby w przyszlosci nie
    blokowali.

    >Jak nic się nie zmieni to mamy gwarancję że będzie gorzej.

    No to widzisz - PiS juz wsadza ludzi w firmy, aby obywatelom bylo
    lepiej.

    A jak to sie skonczy ... poczekamy, zobaczymy ...

    >To nie ma znaczenia jak to nazwiemy i jakie mamy o tym zdanie.

    No ale bedzie komunizm czy kapitalizm - i tu nie o nazwe chodzi, tylko
    o podejscie.

> [...]
    >Chinach prawa własności intelektualnej są chronione wzorowo. Bo teraz
    >to już oni mają czego chronić. Oni rozwijają się szybciej niż Zachód

    Tego rozwoju to ja sie troche obawiam, ale to na inna dyskusje.
    Prawa patentowe powiadasz ... to jak ktos wymysli cos dobrego, to
    zostanie bogatym czlowiekiem.
    Pozwola mu, czy do pierdla wsadza ?

    Chinscy milarderzy sa, wiec widac pozwalaja ... niektorym :-)

    A dalej co - spokojnie przejda do swobodnego kapitalizmu, czy zaczna
    wsadzac "swoich ludzi", aby dbac o ... no wlasnie - o co ?

    J.

  • 95. Data: 2021-01-13 18:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-01-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To raczej nie ich dzieci, choć nie wykluczone. Generalnie fiasko
    >polityki integracyjnej i immigracyjnej pary państw EU.

    Czasem dzieci, np
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamachy_w_Brukseli_(20
    16)#Khalid_i_Ibrahim_El_Bakraoui

> [...]
    >ruszający
    >się spinacz to jest przecież to. Szubko, łatwo, przyjemnie i do dupy.

    Co do spinacza niby masz racje ... ale ilu klientow przyciagnal.

    Ale funkcjonalnosci tez chcesz.
    Chcialbys do tekstu w Wordzie wsadzic wykres z Excela, chcialbys
    tabelke ze strony www skopiowac do Excela, chcialbys plik skopiowac do
    telefonu i poczytac w pociagu, chcialbys skopiowac sms z telefonu
    gdzies na stacjonarny komputer i co chwila zdenerwowanie, bo "cos nie
    dziala".

    Ot np ostatnie - przyslali mi SMS ze faktura do zaplacanie ... a ja
    nie moge na telefonie z androidem fragmentu SMS zaznaczyc i skopiowac
    do przelewu.
    Wszystko, albo nic, zaznaczyc sam numer faktury - nie przewidzieli.

    Albo taka sytuacja - grupa na wycieczce sie rozdzielila, dzwonie i
    pytam - gdzie jestes.
    GPS w telefonie jest ... ale pozycje geograficzna to programy zaczely
    ukrywac.
    Jak znajdziesz - przekazac innej osobie pisemnie a nie ustnie -
    kolejny problem.

    Ale moze to i tak bylo zbyt skomplikowane, moze powinienem skorzystac
    z facebooka i kliknac "tu jestem - powiadom znajomych" ... no i masz -
    niezbedne funkcjonalnosci rosna jak grzyby po deszczu :-)

    J.

  • 96. Data: 2021-01-13 20:41:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 14 January 2021 at 01:55:18 UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    ..

    > Z procentow moze wynikac, ze problemu nie ma ... prawie.
    >
    > Bo jesli Ty znasz wielu takich zyjacych w zgodzie emigrantow, a ja
    > slyszalem o kilku samobojcach ... to nie ma problemu, tylku kilku :-)

    Problem jest nie tam gdzie go szukasz. Nie mamy (chwilowo na dziś) problemu z
    emigrantami majstrującymi bomby, tylko z przyczynami tej emigracji. W rozwarstwieniu
    społeczeństw, w katastrofie klimatycznej, w kompletnym braku zrozumieniu tego w
    Europie. Za chwilę dwa miliardy ludzi z Afryki i Azji wyruszy do nas w poszukiwaniu
    miejsca do życia, a my nie mamy pojęcia co z tym zrobić. Ty możesz sobie teraz
    siedzieć spokojny i wierzyć że problemu nie ma, a ja wiem że jest.

    > No widzisz ... w genach grzebiemy juz masowo, a ciekawe na ile
    > calosciowe mamy pojecie o tym.
    > Zdaje sie, ze znikome.

    Chodziło mi o to że te programy piszą ludzie, raz im się uda to zrobić lepiej, a raz
    gorzej. Ja opensourcach widzę postęp.

    > Wiec - kolejna bylejakosc ? Cos tam zrobimy, moze nawet dobrze, ale o
    > skutkach ubocznych nie mamy pojecia ...

    > Osiagnal to, ze go zablokowali.

    Facebook i Tweeter zablokował. A co to ma wspólnego z kiepskością zarządzania w
    biznesie, w sensie w firmach które ciągną gospodarkę?

    > To teraz bedzie narodowa dyskusja, co zrobic, zeby w przyszlosci nie
    > blokowali.

    Na Facebooku i reddicie będzie. Powtarzam pytanie: jak to ma wpływ na coś wymiernego?

    > No to widzisz - PiS juz wsadza ludzi w firmy, aby obywatelom bylo
    > lepiej.

    W Polsce to nie są firmy, tylko korupcyjne czarne dziury do znikania miliardów z
    budżetu.

    > A jak to sie skonczy ... poczekamy, zobaczymy ...

    To jeszcze nie zobaczyłeś? Te setki tysięcy narodowych samochodów elektrycznych, te
    bogactwa które przypłynęły do Elbląga przekopem mierzei wiślanej, te nieprzeliczone
    tłumy turystów, które przyleciały do Baranowa wydawać oszczędności swojego życia...
    Jest nieźle, a będzie nieźlej!

    > No ale bedzie komunizm czy kapitalizm - i tu nie o nazwe chodzi, tylko
    > o podejscie.

    Nawet nie o podejście, tylko czy nam się będzie lepiej żyło czy gorzej. Nawet mnie
    guzik obchodzi czy to dzięki ciężkiej pracy Chińczyków którzy z tym żyją zadowoleni
    każdy jeden z uśmiechem na mordzie chwali partię do kamery. Jak Polacy też tak chcą,
    to nie widzę przeszkód, nawet im disco polo może grać.

    > Tego rozwoju to ja sie troche obawiam, ale to na inna dyskusje.
    > Prawa patentowe powiadasz ... to jak ktos wymysli cos dobrego, to
    > zostanie bogatym czlowiekiem.
    > Pozwola mu, czy do pierdla wsadza ?

    Ten ich komunizm jest systemem uprzywilejowanych cwaniaczków partyjnych. Możesz być
    bogaty, ale musisz być partyjny. Polska już się od nich uczy.

    > Chinscy milarderzy sa, wiec widac pozwalaja ... niektorym :-)
    >
    > A dalej co - spokojnie przejda do swobodnego kapitalizmu, czy zaczna
    > wsadzac "swoich ludzi", aby dbac o ... no wlasnie - o co ?

    O miejsce dla następnych. Bo chciwi nigdy się nie skończą.

  • 97. Data: 2021-01-13 21:49:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    On Thursday, 14 January 2021 at 01:55:18 UTC+9, J.F. wrote:
    ..

> [...]
    >poszukiwaniu miejsca do życia, a my nie mamy >pojęcia co z tym
    >zrobić. Ty możesz sobie teraz siedzieć spokojny i wierzyć że problemu

    Ale co - caly swiat chcesz od razu naprawic ?

    Ja mam problem z Toba - mowisz, ze nie docieraja oszolomy, no wiec
    przyczyny emigracji byly jakie byly, wyemigrowali, mieszkaja w naszym
    europejskim spoleczenstwie, dzieci im sie rodza ... i te dzieci
    ubieraja kamizelke z bomba i sie wysadzaja w tlumie.

    I jakie sa tego przyczyny ?

    >Chodziło mi o to że te programy piszą ludzie, raz im się uda to
    >zrobić lepiej, a raz gorzej. Ja opensourcach widzę postęp.

    Te opensource'y sa rozne, ale gdzies tam jest czesc wspolna - trzeba
    znalezc finansowanie projektu ...

    >Facebook i Tweeter zablokował.

    I Google i Apple i Amazon zablokowaly konkurencyjny program ...

    >A co to ma wspólnego z kiepskością zarządzania w biznesie, w sensie w
    >firmach które ciągną gospodarkę?

    IMO - to teraz nastapi.
    A jak sie skonczy ... ureguluja dzialalnosc prawnie, czy wsadza
    "panstwowy czynnik" do zarzadu ...

    >Na Facebooku i reddicie będzie. Powtarzam pytanie: jak to ma wpływ na
    >coś wymiernego?

    A telewizja jest wymierna ? Gazety, banki ... rafinerie ?

    Bo wiesz - Orlen kupuje gazety ...

    >To jeszcze nie zobaczyłeś?
    >Te setki tysięcy narodowych samochodów elektrycznych,

    To akurat drobiazg byl ... do tej pory.
    Ale teraz beda stawiac fabryke, to moze sie ziszcza twoje dziury
    budzetowe :-)

    No ale nie rozumiem - to rzad ma kupowac udzialy i wsadzac czlowieka
    do zarzadow firm, aby mowil jak etycznie prowadzic biznes, czy
    absolutnie nie ?

    >te bogactwa które przypłynęły do Elbląga przekopem mierzei wiślanej,

    Tu mam troche mieszane uczucia, bo z jednej strony sie zdarzalo ze nam
    Rosjanie blokowali droge wodna, turystycznie Zalew tez jakos slabo
    wykorzystany,
    a z drugiej ... drogi ten przekop.
    Jakby byl tanszy, to bym mowil - a niech kopia, zniknie jeden powod do
    zatargow z Rosjanami.

    Co do jednego masz chyba racje - port w Elblagu niewiele to ruszy.

> [...]
    >mordzie chwali partię do kamery. Jak Polacy też tak chcą, to nie
    >widzę przeszkód, nawet im disco polo może grać.

    Ale nie rozumiem - mowimy o Polsce czy Chinach ?

    I proponujesz chinski model zaszczepic u nas, bo dobry jest, czy wrecz
    przeciwnie?

    akurat chyba poczatki byly podobne - u nas byla tania sila robocza, u
    nich byla tania sila robocza.

    >Ten ich komunizm jest systemem uprzywilejowanych cwaniaczków
    >partyjnych. Możesz być bogaty, ale musisz być partyjny. Polska już
    >się od nich uczy.

    Mam nadzieje, ze jeszcze tylko 3 lata.
    Choc potem nastapi zmiana partii i cwaniaczkow ... ale moze dzieki
    temu bogaci zajma sie swoim biznesem, bez potrzeby zapisywania do
    partii.

    No ale moment - to bedzie czysty kapitalizm, o ktorym piszesz

    i czy to zle, czy dobrze ?

    J.

  • 98. Data: 2021-01-14 18:21:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-03 o 13:09, Konrad Anikiel pisze:
> [...]

    Ale się właśnie rozwiązuje. Instrumenty samostrojące się to rzeczywistość.

    https://www.infomusic.pl/artykul/5139,wnamm07-samost
    rojace-sie-gitary-na-wystawie

    > Ja uważam że pianina elektroniczne Yamaha już od dawna robi lepsze od fortepianów.
    Wkładasz w futerał z szelkami, zarzucasz na grzbiet i śmigasz metrem grać koncert w
    filharmonii, albo potańcówkę w remizie. Mróz, gorąc duchota- nie jebiot, stroić nie
    trzeba. Po co ludziom fortepian za pierdyliard monet?

    Ale to nie to samo. Biorąc nawet najlepszy instrument elektroniczny,
    brzmi on całkiem inaczej od prawdziwego fortepianu.

    Do remizy na chałturę - jak najbardziej, ale w filharmonii to już nie
    uchodzi, bo nawet najlepsze nagłośnienie nie odda charakteru brzmieniowego.

    Sam wiele lat grałem na instrumentach elektronicznych i potrafię
    rozpoznać kilka marek keyboardów z którymi miałem do czynienia (Roland,
    Yamaha, Korg, Ketron), słuchając tylko ich brzmienia.

    Co ciekawsze nawet słysząc nowe modele, z którymi jeszcze nie miałem
    styczności, brzmią bardzo charakterystycznie i każda z ww firm ma swój,
    niepowtarzalny charakter brzmienia.

    Tak samo odróżniam czy w danym utworze użyto instrumentów tradycyjnych
    czy też elektronicznych, a nie jestem jakimś wybitnym muzykiem czy
    artystą. Ot po prostu grało się po weselach i zabawach.

    Poza tym w instrumentach elektronicznych największym wyzwaniem jest
    odtworzenie typowej reakcji klawiatury i mechanizmu młoteczkowego. Póki
    co nie ma jeszcze na rynku instrumentu w którym reakcja klawiatury
    byłaby identyczna z klawiaturą fortepianową.

  • 99. Data: 2021-01-15 20:34:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-12-31 o 18:45, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > To jest najgorsze zjawisko w gitarach, przeciwdziała temu pręt
    > napinający. Gryf musi być prosty, a progi się szlifuje, by wszystko
    > było na 1 wysokości, inaczej będzie brzęczeć (struna będzie się
    > obijać o progi).

    Raczej nie prosty tylko minimalnie wygięty w łuk.

    Zasada jest taka, że dociska się strunę H na pierwszym i na ostatnim
    progu. W środku tej struny, ma ona nie dotykać do progu, a pomiędzy
    progiem, a struną ma pozostawać minimalny luz, odpowiadający grubości
    tej struny lub nieco większy.

    Dzięki tej krzywiźnie struny można ustawić bliżej gryfu, dzięki czemu są
    bardziej miękkie, a jednocześnie nie brzęczą.

    Całkiem płaski gryf sprawia, że struny muszą być bardziej oddalone od
    gryfu, aby nie brzęczały na kolejnych progach tuż za tym dociskanym.
    Przez to struny stają się bardziej twarde.

  • 100. Data: 2021-01-15 21:13:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 14 January 2021 at 18:21:46 UTC+1, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > czy też elektronicznych, a nie jestem jakimś wybitnym muzykiem czy
    > artystą. Ot po prostu grało się po weselach i zabawach.

    Po to napisałem "ja uważam". Dobrze wiem że inni uważają inaczej. Zresztą te
    wszystkie instrumenty mają wyjście midi, dźwięk wcale nie musi być generowany w
    środku.

> [...]
    > co nie ma jeszcze na rynku instrumentu w którym reakcja klawiatury
    > byłaby identyczna z klawiaturą fortepianową.

    A znasz jakiś miarodajny, znormalizowany test? Ile taki klawisz ma parametrów i w
    jakich granicach te parametry są uznawane za "fortepianowe", a kiedy są "pianinkowe"?
    Bo wiesz, tu jest inżynieria :-)