  • 101. Data: 2021-01-15 23:29:29
    Temat: Re: Zawracanie gitary
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-15 o 21:13, Konrad Anikiel pisze:

    > Po to napisałem "ja uważam". Dobrze wiem że inni uważają inaczej.

    Ale to nie jest kwestia "uważania" czy wiary, lecz obcowania i osłuchania.

    > Zresztą te wszystkie instrumenty mają wyjście midi, dźwięk wcale nie musi być
    generowany w środku.

    Ale nie ma znaczenia czy będzie generowany przez wewnętrzny moduł
    brzmieniowy czy zewnętrzny i tak mamy doczynienia tylko z czymś co ma
    naśladować oryginał.

    > A znasz jakiś miarodajny, znormalizowany test? Ile taki klawisz ma parametrów i w
    jakich granicach te parametry są uznawane za "fortepianowe", a kiedy są "pianinkowe"?
    Bo wiesz, tu jest inżynieria :-)

    Obawiam się, że nikt nie jest w stanie określić liczby parametrów, skoro
    póki co jeszcze nie udało się idealnie odtworzyć dźwięków instrumentów
    akustycznych. Oczywiście każda nowsza generacja instrumentów
    elektronicznych brzmi coraz lepiej i coraz bliższa jest ideału, ale i
    tak jeszcze daleko do oryginału. Poza tym są jeszcze tak specyficzne
    niuanse gry na instrumentach akustycznych, że trudno to nawet zamknąć w
    elektronicznym pudełku.

    Najbardziej zbliżone do ideału mają instrumenty typu sampler, których
    brzmienie uzyskuje się poprzez zarejestrowanie autentycznych dźwięków
    zagranych na danym instrumencie akustycznym. Jednak problem polega na
    tym, że w zależności od siły uderzenia w instrumentach akustycznych
    zmienia się nie tylko poziom dźwięku, ale także i barwa. Dwa uderzenia
    nigdy nie generują takiego samego dźwięku. W przypadku instrumentów
    elektronicznych wykorzystywana jest jedna próbka dźwięku niezależnie od
    użytej dynamiki klawisza.

    Instrumenty elektroniczne wyposażane są w dynamikę czyli reagują w
    zależności od siły uderzenia oraz systemy mono lub poly afertouch, które
    reagują na docisk klawiszy, ale nadal brakuje wielu czynników, które
    modelują brzmienie instrumentów akustycznych.

    Dla przykładu w fortepianie na barwę ma np. wpływ rezonansu zarówno
    obudowa instrumentu jak i rezonans strun, które nie zostały pobudzone.
    Aby to wszystko symulować potrzeba zaangażować naprawdę potężne zasoby
    nie tylko hardware-owe jak i software-owe instrumentu oraz technologię
    zajmującą się analizą dźwięku.

    W odróżnieniu od instrumentów akustycznych w których dwa np. uderzenia w
    klawisz powodują wygenerowanie niepowtarzalnych różniących się znacznie
    od siebie dźwięków, instrumenty elektroniczne generują dokładnie taki
    sam dźwięk. Bardzo łatwo to zauważyć, kiedy w instrumencie zawrócimy
    komunikaty midi czyli podamy sygnał z MIDI OUT do MIDI IN przy
    załączonym trybie LOCAL ON lub w zapisie MIDI (SMF) nałożymy na siebie
    dwa dźwięki. Wtedy dźwięki te zaczynają się znosić i powstają takie
    charakterystyczne, dziwne  zniekształcenia brzmienia. W przypadku
    instrumentów akustycznych jest to w ogóle niemożliwe do uzyskania, nawet
    jak zarejestrujemy te dźwięki i w nagraniu nałożymy je na siebie.

  • 102. Data: 2021-01-16 02:15:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    ..

    > Poproszę o podobny przykład w jakimś sofcie open source. I jeszcze
    > przykład jakiegoś zespołu na sourceforge zorganizowanego na zasadzie
    > korporacji.

    Nie znam, ale co chcesz przez to wykazać? Trudno będzie porównywać
    zarobaczenie jako funkcje namiarowej funkconalności jeśli będzie
    jednocześnie występować duża rozbieżność w zasobach dedykowanych dla
    pisania konkretnego softu.

    Miałem parę lat temu bardzo wątpliwą przyjemność przesiąść się w pracy z
    opensource na M$ i chyba największym szokiem dla mnie było, że ich
    produkty biurowe są bardziej zarobaczone niż np. taki Libre Office.

    Zresztą spinacz, czy inne pierdy, to tylko jeden z przykładów takiej
    rozbuchanej funkcjonalności. Z ilu funkcji korzysta przeciętny
    uzytkownik i z czego wynika, że wszelkie inne też tam są?

    Te tendencje nie dotyczą zresztą tylko softu. Ile (%) obecnych,
    nowoczesnych produktów jest w stanie przetrwać 10 lat? Jak to wyglądało
    30 lat temu i z czego wynikają różnice? Nie jest to czasem wynik
    kombinacji ciągłego parcia na oszczędności i zwiększanie funkcjonalności
    w tym samym czasie?

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2021-01-16 02:36:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Co do spinacza niby masz racje ... ale ilu klientow przyciagnal.

    Nie neguję wartości marketingowej. Ubolewam, że dzieje się to kosztem
    jakością technicznej.

    > Ale funkcjonalnosci tez chcesz.
    > Chcialbys do tekstu w Wordzie wsadzic wykres z Excela, chcialbys
    > tabelke ze strony www skopiowac do Excela, chcialbys plik skopiowac do
    > telefonu i poczytac w pociagu, chcialbys skopiowac sms z telefonu
    > gdzies na stacjonarny komputer i co chwila zdenerwowanie, bo "cos nie
    > dziala".

    Nie chciałbym wszędzie obecnych szablonów i innych ułatwień wiedzących
    lepiej, co chce zrobić, z targetem dla ćwierć debili, a które zajmują
    pewnie ze 30% kodu. Równiez nie chciałbym funkcjonalności, które
    wykorzystuje może 1% użytkowników. Oczekiwałbym programu modularnego ze
    stabilnym, dopracowanym rdzeniem zawierającym najczęściej uzywane
    funkcje podstawowe i dodatkami za ekstra kasę, które dzięki tej ekstra
    kasie byłyby równiez dopracowane i stabilne.

    > Ot np ostatnie - przyslali mi SMS ze faktura do zaplacanie ... a ja
    > nie moge na telefonie z androidem fragmentu SMS zaznaczyc i skopiowac
    > do przelewu.
    > Wszystko, albo nic, zaznaczyc sam numer faktury - nie przewidzieli.

    Bo chcieli zrobić szybko i na oderdol.

    > Albo taka sytuacja - grupa na wycieczce sie rozdzielila, dzwonie i
    > pytam - gdzie jestes.
    > GPS w telefonie jest ... ale pozycje geograficzna to programy zaczely
    > ukrywac.
    > Jak znajdziesz - przekazac innej osobie pisemnie a nie ustnie -
    > kolejny problem.

    Prawda? To cała "filozofia" M$ i paru za nim po śladach, aby ograniczyć
    informacje, bo pewnie skonfuduje biednych spinaczowych uzerów. Nie widać
    kto posłała do Ciebie mejla, nie widać roszerzenia plików.

    > Ale moze to i tak bylo zbyt skomplikowane, moze powinienem skorzystac
    > z facebooka i kliknac "tu jestem - powiadom znajomych" ... no i masz -
    > niezbedne funkcjonalnosci rosna jak grzyby po deszczu :-)

    A może powinniśmy wiedzieć co to są współrzędne geograficzne i jak ich
    używać. W tej chwili jesteśmy już krok dale - wielu nawet nie wie jak
    czytać mapy.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2021-01-16 03:11:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Gdzieindziej nie potwierdzam, bo nie widziałem. Ale wiem że dają radę.
    > Mają bodziec, próbują znaleźć dla siebie lepsze miejsce na świecie. Do
    > wybuchu I Wojny Światowej Polacy też byli grupą etniczną która
    > powszechnie wyjeżdżała z Imperium Rosyjskiego, czy tam innych
    > Austrowęgier.

    Socjalizm też nam się w tym względzie przysłużył. Jak jest obecnie z
    polską kreatywnością? Nie w jakimś wzniosłym sensie, a bardziej taką
    codzienną zawodową i prywatną zaradnością. Tu nikt nie będzie
    kombinował, tylko opłaci wykonawcę. Absurd sięga braku umiejętności, a
    może odwago podwieszenie prostej, lekkiej lampy sufitowej. Zresztą to
    nie tylko tu, w Holandii też patrzyli na mnie jak na ufoludka, gdy
    zamiast zamówić ze sklepu gotowy zestaw (z kilkutygodniowym czekaniem)
    sklecałem go z tego co było pod ręką.

    > Nieważne jakich sposobów ktoś (no właśnie, kto?) używa żeby zrobić z
    > nich bandę świrów, ważny jest skutek. Jedni i drudzy żyją w
    > wyimaginowanym stanie własnej wyższości moralnej nad resztą świata, a
    > że faktycznie żyją w syfie- to im nie przeszkadza.

    Nie da się porównać brudu Indii z brudem np. Malezji czy Indonezji.
    Tylko w Indiach wynika to chyba z "nie przeszkadza". Brud jest w całej
    Pd-Wsch Azji, ale jest to brud biedy jaki mielismy jeszcze nie tak dawno
    w PL, i kontrastów społecznych.

    > Azję (powiedzmy małą choć istotną jej część) przerobił na zachodnie
    > myślenie jedne gość (Edwards Deming), ale Azja była wtedy za bardzo
    > podzielona żeby jego wpływ dotarł gdzieś dalej. Malezja, Indonezja to
    > inna planeta. Można mieć wrażenie że SG to co innego, ale to tylko
    > skutek nagłego wzbogacenia się na świetnym położeniu geograficznym.

    Tak, ale też mądrych rządów. Jakoś łatwo znieść zamordyzm i
    fragmentaryczny brak demokracji jak widać że coś działa. Mimo, że SG
    regularnie dostaje łatkę oprawcy, cenzora, egzekutora drakońskiego
    prawa, nic z tego manifestuje się w żaden negatywny sposób w
    codzienności. Jak już, to wręcz pozytywnie.

    > Swoją drogą, znamy jeden kraj między Bugiem i Odrą, który też ma
    > świetne położenie geograficzne :-)

    Tak mówią. Mówią też coś wręcz przeciwnego, głównie ze względu na
    sąsiadów po linii równoleznikowej.

    > Trzeba by opublikować jakiś nowy Manifest Komunistyczny. Nie do
    > przyjęcia. Chyba żeby go wcisnąć na siłę wykorzystując jakąś wielką
    > katastrofę, na przykład światowy kryzys gospodarczy, albo pandemię. W
    > permanentnym stanie takiego kryzysu jesteśmy już drugą dekadę. I co? I
    > nic. Jedyny skutek pandemii i działań zaradczych to setki milionów
    > ludzi wkurwionych na własny rząd. Skutek odwrotny od zamierzonego. No
    > chyba że ja nie rozumiem tych zamierzeń...

    Bo wykorzystując takie okazje trzeba nadal mieć świadomość, że tworzą
    one jedynie pewien pretekst i tylko odrobinę przechylają języczek wagi
    nięchętnych obywateli. Jak się w tym samym czasie wprowadza bzdurne
    zakazy w rodzaki wchodzenia do lasu lub jazdy z górki na sankach i
    angażuje w to policję, jak się w najbardziej skrajnie bezczelny sposób
    próbuje na pandemii zarabiać, jak się równie skrajnie i bezczelnie nie
    przestrzega własnych zaleceń pokazując tej bandzie chamów, przepraszam,
    suwerenów sortów obu co jest warta, to skutek będzie jaki jest.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2021-01-16 14:01:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-01-13, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >nie tylko tu, w Holandii też patrzyli na mnie jak na ufoludka, gdy
    >zamiast zamówić ze sklepu gotowy zestaw (z kilkutygodniowym

    A rownie ladny? I jak sklecałes - nie kazdy ma dobrze wyposazony
    warsztat.

    Mowia, ze Amerykanin nawet zarowki sam nie zmieni ... ale oni czesto
    wynajmuja mieszkania.
    Mieszkanie oplacaone z oswietleniem, budynek ma ciecia, ktory dba o
    zarowki, krany, gniazdka.

    Dodaj wysokosc, to ze czesto nie masz odpowiedniej drabiny ... a w
    pracy to cie moze nawet opieprza, bo nie wolno pracowac na
    wysokosciach.

    No i ... przemysl uciekl na wyzszy poziom, zwykla domowa zaradnosc nie
    wymysli juz nowego produktu ...

    A jak w Singapurze ? Podobno nie ma ...

    J.

  • 106. Data: 2021-01-16 14:11:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 16 January 2021 at 03:11:53 UTC+1, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > nie tylko tu, w Holandii też patrzyli na mnie jak na ufoludka, gdy
    > zamiast zamówić ze sklepu gotowy zestaw (z kilkutygodniowym czekaniem)

    Samo dawanie sobie rady tymi ręcami to jedno, ja akurat bardziej patrzę na drugie: na
    ile "yes we can" definiuje kulturę, ile ludzie "can do" mają w danym kraju do
    powiedzenia i co z tego wynika. Pod tym względem widzę w Polsce duże pogorszenie
    między moim pokoleniem a moich dzieci, ale czy dużo większe niż w innych krajach- nie
    mam jak ocenić.

    > Nie da się porównać brudu Indii z brudem np. Malezji czy Indonezji.

    No właśnie ja raczej porównuję z Pakistanem, Bangladeszem, Irakiem, czy Egiptem.
    Wiem, nie to samo.

> [...]
    > prawa, nic z tego manifestuje się w żaden negatywny sposób w
    > codzienności. Jak już, to wręcz pozytywnie.

    Rosjanie w 1917 dali się nabrać bandzie cwaniaczków że trzeba twardą ręką wziąć kraj
    za twarz, a przyjdzie stan powszecznej szczęśliwości. Głupi byli, wiemy przecież.
    Potem Chińczycy, ta sama historia. Potem połowa Koteańczyków. W ogóle nie jest mi ich
    żal. Trzeba było myśleć, jak był czas. No więc teraz, nauczony lekcją twardej ręki i
    jak się takie eksperymenty kończą, jak myślisz, czy mieszkańcy Singapuru to poparcie
    dla takiej linii władzy to tak łatwo dali?

    > Tak mówią. Mówią też coś wręcz przeciwnego, głównie ze względu na
    > sąsiadów po linii równoleznikowej.

    Jedni mają kasę, inni tani towar. A my nie potrafimy sklepu postawić pośrodku. Jeden
    z cośtamstanów (Tadżykistan? nie pamiętam) żył przez 20 lat z handlu między Chinami a
    Rosją. Do powołania EAC.

> [...]
    > przestrzega własnych zaleceń pokazując tej bandzie chamów, przepraszam,
    > suwerenów sortów obu co jest warta, to skutek będzie jaki jest.

    "Trzeba mieć świadomość" w zasadzie nic nie znaczy. W sensie że takie ludziki jak ja
    czy Ty żadnej materialnej korzyści z tego nie wyciągną. Ty mi mów gdzie taka
    świadomość występuje w ilości istotnej dla dobrobytu państwa/regionu.

  • 107. Data: 2021-01-16 14:17:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >wiedzących
    >lepiej, co chce zrobić, z targetem dla ćwierć debili, a które zajmują

    Ano. Ale tak czasem trudno powiedziec "kosztem jakosci".
    Obecny Office ... "napisz co chcesz zrobic". Moze nawet powiedziec sie
    da.
    I dziala dosc dobrze - wyszukuje odpowiednia funkcje.
    Tylko ... nie mowi gdzie to w menu jest.
    I koncze tak samo glupi jak bylem.
    A gdyby nie doswiadczenie z poprzednich wersji - to moze bym nawet nie
    wiedzial, ze tak mozna.

    A help ... tylko internetowy. Bez internetu nic sie nie dowiesz :-(

    >Równiez nie chciałbym funkcjonalności, które
    >wykorzystuje może 1% użytkowników.

    Oj ... a jak sam bedziesz w tym 1% ?

    Ty nie potrzebujesz czegos, inny nie potrzebuje czegos innego, a czesc
    wspolna ... zero ?

> [...]
    >funkcje podstawowe i dodatkami za ekstra kasę, które dzięki tej
    >ekstra
    >kasie byłyby równiez dopracowane i stabilne.

    No ale przeciez Android ma juz ktoras tam wersje, widac 99% nie jest
    to potrzebne :-P

> [...]
    >widać
    >kto posłała do Ciebie mejla, nie widać roszerzenia plików.

    No ale to akurat Android. I kiedys bylo, teraz nie ma.
    Widac skreslili niepotrzebne funkcjonalnosci :-)

    >A może powinniśmy wiedzieć co to są współrzędne geograficzne i jak
    >ich
    >używać. W tej chwili jesteśmy już krok dale - wielu nawet nie wie jak
    >czytać mapy.

    Dawniej tez tak sobie wiedzieli.
    Harcerze uczyli, na geografii uczyli, wojsko uczylo - ale nie kobiety,
    no i w samochodzie byla potrzeba.
    Teraz podobnie - tylko geografia w szkole obowiazkowa, a wojska nie
    ma,

    Mapa w telefonie - z jednej strony gorsze, z drugiej znacznie lepsza.

    J.

  • 108. Data: 2021-01-21 05:28:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A rownie ladny? I jak sklecałes - nie kazdy ma dobrze wyposazony
    > warsztat.

    Uroda nie była istotą poszukiwanej funkcjonalności. Korzystałem (i
    korzystam) z tego co mam pod ręką a do czego inni też mają dostęp.

    > Mowia, ze Amerykanin nawet zarowki sam nie zmieni ... ale oni czesto
    > wynajmuja mieszkania.

    Normalny wynajem też przeciez zmieniasz żarówki.

    > Mieszkanie oplacaone z oswietleniem, budynek ma ciecia, ktory dba o
    > zarowki, krany, gniazdka.

    To nie jest normalny najem. Nie wiem jak jest w Stanach, ale coś takiego
    to znam tylko jako hotel albo tzw. serviced apartments, ale ponownie, to
    nie jest typowy najem.

    > Dodaj wysokosc, to ze czesto nie masz odpowiedniej drabiny ... a w
    > pracy to cie moze nawet opieprza, bo nie wolno pracowac na
    > wysokosciach.

    Nie ten przypadek w 99% mieszkań. ystarczy krzesło. To jest jakaś
    wypadkowa niekompetencji technicznej z lękiem, że to bóg wie co bo prąd.
    Chyba tu wcześniej pisałem, że mój mechanik od motocykla patrzył na mnie
    jak na ufolódka jak mu powiedziałem, że "naprawiłem" hamulce, tj. tę
    część gdzie włazi tłok. Sam by się nie podjął i oferował używane za
    kilkaset dolców. "Naprawa" polegała na kupnie smaru do tłoka,
    wyczyszczeniu wszystkiego, nasmarowaniu i parokrotnym wduszeniu
    wyduszeniu tłoka. Działało po tym kolejne 4 lata i pewnie działa do
    dzisiaj u nowego właściciela.

    > A jak w Singapurze ? Podobno nie ma ...

    Nie ma, choć nie jest tak nieskazitelnie czysto jak to rysuje prasa.
    Różne tanie żarciodajnie są trochę na granicy, ale nieporównywalnie
    czystsze niż w jakimkolwiek okolicznym kraju.

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2021-01-21 05:35:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > da.
    > I dziala dosc dobrze - wyszukuje odpowiednia funkcje.
    > Tylko ... nie mowi gdzie to w menu jest.

    No właśnie. Też mi to przeszkadza. Takie pójście na łątwiznę.

    > Oj ... a jak sam bedziesz w tym 1% ?

    To dokupię moduł.

    > No ale to akurat Android. I kiedys bylo, teraz nie ma.
    > Widac skreslili niepotrzebne funkcjonalnosci :-)

    Mnie to strasznie wk... Jeśli większość nie potrzebuje wiedzieć kto do
    nich napisał i nie przeszkadza im, że muszą się wysilić żeby się
    dowiedzieć to chyba jednak tym gorzej dla większości.

    > Dawniej tez tak sobie wiedzieli.

    Też prawda.

    > Harcerze uczyli, na geografii uczyli, wojsko uczylo - ale nie kobiety,
    > no i w samochodzie byla potrzeba.

    No właśnie. Gdzieś się jechało i nie było wyjścia.

    > Teraz podobnie - tylko geografia w szkole obowiazkowa, a wojska nie
    > ma,
    >
    > Mapa w telefonie - z jednej strony gorsze, z drugiej znacznie lepsza.

    Nie wiem, cały czas, jak mam gdzieś jechać to siadam do mapy i ogarniam
    punkty characterystyczne. Zajmuje to może z 5 min. Wychodze na tym
    zwykle dużo lepiej niż moja żona z iphonem.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2021-01-21 05:57:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-16, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > względem widzę w Polsce duże pogorszenie między moim pokoleniem a
    > moich dzieci, ale czy dużo większe niż w innych krajach- nie mam jak

    A ci co mówią, yes we can to są o tym przekonani, czy tylko dodają sobie
    animuszu?

    > No właśnie ja raczej porównuję z Pakistanem, Bangladeszem, Irakiem,
    > czy Egiptem. Wiem, nie to samo.

    To może być faktycznie inna para kaloszy.

> [...]
    > takie eksperymenty kończą, jak myślisz, czy mieszkańcy Singapuru to
    > poparcie dla takiej linii władzy to tak łatwo dali?

    Nie wiem, ale zle się działo, były gangi, handle narkotykami, zamieszki
    rasowe, jakoś to opanowano, więc zamordyści dostali pewien kredyt
    społeczny. A to nie jest przecież jakiś zamordyzm totalitarny, w naszym
    tego słowa rozumieniu. Ludzie się obecnie burzą, tzn. nie że są jakieś
    protesty, ale podnoszą głos, pokazują palcem, jedynie słuszna partia
    obrywa w wyborach ale nadal rządzi przy dużym poparciu. Bo ten zamordyzm
    w gruncie rzeczy jest spowodowany chęcią dobrobytu dla kraju a nie
    chęcią nachapania się przy korycie, zostawienia bajzlu i ucieczki. A
    ludzie się buntują bo nie mają pojęcia jak wyglądają realia prawdziwych
    demokracji. Gdyby mogli pożyć w takich Stanach czy Polsce, jestem
    święcie przekonani, że zdziebko by spotulnieli. Tu jest szklarnia, "Nany
    State" z organicznym kapitalizmem i jego ochroną, z prawie
    nieistniejącymi świadczeniami typu zasiłęk dla bezrobotnych, ale kupą
    rządowych pomocy aby ludzie nie byli bezrobotni.

    To jest taki przedziwny wytwór społeczno-prawny gdzie jest bardzo dużo
    ograniczeń ale, póki nie przegniesz, to nikt nic nie zrobi, że je
    łamiesz. Ale jak przegniesz to masz pozamiatane.

> [...]
    > ludziki jak ja czy Ty żadnej materialnej korzyści z tego nie wyciągną.
    > Ty mi mów gdzie taka świadomość występuje w ilości istotnej dla

    No może i złe określenie, bo faktycznie nie o świadomość chociło, a
    prędzej o stwarzanie pozorów, że coś się robi

    --
    Marcin