  • 81. Data: 2021-01-09 20:56:01
    Temat: Re: Zawracanie gitary
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-01-07 o 20:20, J.F. pisze:

    > Zobacz np kpt Wrone, ktory z awaria hydrauliki polecial przez ocean
    > ... no dobra, zakladam ze sprawdzil MEL i producent pozwolil.

    To nei była krytyczna awaria. W B767 są chyba 3 systemy hydrauliki.
    Jeśli by awaria stanowiła zagrożenie, to z pewnością kpt. Wrona by
    zgłosił mayday.
    Zrzucanie kilkudziesięciu ton paliwa, żeby wylądować w USA nie było tej
    sytuacji właściwe. Mimo że cały incydent nie był winą pilotów, to jednak
    nie wykazali się
    inicjatywą. W efekcie kpt. Wrona przestał latać.

    > Tylko nie bardzo wiadomo:
    > -sami tacy sluzbisci tam pracuja,
    > -kare mu niedawno przywalili za przekroczenie czasu pracy,
    > -nie chcieli zaplacic za nadgodziny ... bo przeciez ich nie ma przy
    > takich limitach,
    > -po prostu PAD nie lubi, a tu taka okazja sie trafila ...

    Po prostu każdy ma świadomość, że przekroczenie może się skończyć
    odebraniem licencji (tak, na kontrolerów też jest więcej chętnych, niż
    miejsc).
    Gdyby cokolwiek się wydarzyło, to ULC + prokurator. Z cała sympatią dla
    PAD i za żadne pieniądze nie zaryzykował bym. Ponadto każdy ma świadomość,
    że w przeciwieństwie do drogowych, przepisy lotnicze są "krwią pisane" i
    nikt nie chce powtórzyć błędu, który przyczynił się do ich powstania.

    > Przy czym o ile pamietam dyskusje, to wychodzilo jakos tak, ze po
    > oficjalnym zakonczeniu pracy lotniska teoretycznie kazdy moze sobie
    > przelatywac przez jego teren, i zderzyc sie ze startujacym samolotem,
    > wiec rozeslano NOTAM o wydluzeniu pracy lotniska tuz przed ... i
    > ciekawe jaka mozliwosc zapoznania mialby jakis przygotny pilot
    > awionetki, ktory wystartowal godzine wczesniej ...
    >
    > A tu co - pozwolili panu prezydetowi na start.

    Ma transponder? Ma. No to załoga go widzi.

    > I ciekawe, czy by ich zwolniono, gdyby ktos nie naglosnil sprawy.
    > A naglosnil ... jakby to byl zwykly cywilny lot, to moglby ktos nie
    > nie zauwazyc.

    Raz się zdarzyło, że 2 pilotów po sześcdziesiątce chciało poprowadzić
    samolot z pasażerami do Polski. No i Angole nie pozwolili na start.
    Po prostu 1 pilot musi być młodszy.

    > Zakaz moze wynikac z wymogow ubezpieczyciela, ale ... ciekawe - w LOT
    > taki rygor panuje, czy akurat ta dwojka bya do odstrzalu ...

    Ale co za problem dla LOTu, na ich miejsce jest 20 chętnych, którzy
    dostają rozwolnienia na myśl o złamaniu procedur.

    > LOT tam w ogole lata?
    > Bo podejrzewam, ze tez by woleli aby pilot wystartowal, niz zeby
    > pasazerow trzeba bylo wypraszac, pieniadze zwracac, hotele zalatwiac
    > ... ale moze sie myle, i taka wysoka w LOT kultura, ze by pilota
    > ukarali za te minute:)

    No widzisz, to jest właśnie ta różnica, dla wojskowego to rozkaz, "co?
    JA nie dam rady?!". Dla cywilnego - pi'ę, na ch' mam sie narażać.

    > Nawiasem mowiac - kiedys przeczytalem, ze zdaniem konstruktora Tu-154
    > to bardzo bezpieczny samolot, i nie bylo wypadku z winy samolotu.
    > Odszukalem jakies zestawienie - istotnie, te wypadki co byly, to z
    > winy pilotow.

    No bo to jest bezpieczny samolot. Niezbyt ekonomiczny, nie najłatwiejszy
    w pilotażu, przestarzały, ale np. szybszy niż inne pasażerskie. Tam są
    co prawda te same motorki, co w IŁ 62, ale o 1 stopień sprężania mniej.
    Wszystko zależy od przeglądów, a po IŁach to pewnie pierwsze na co
    patrzą, to na łożyska.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 82. Data: 2021-01-11 11:58:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >tej sytuacji właściwe. Mimo że cały incydent nie był winą pilotów, to
    >jednak nie wykazali się inicjatywą. W efekcie kpt. Wrona przestał

    Swoje lata mial, wiec trudno powiedziec, czy to w efekcie.
    Poza tym byli na linii z konsultantami naziemnymi ... i oni tez nie
    trafili przyczyny ..

> [...]
    >Gdyby cokolwiek się wydarzyło, to ULC + prokurator. Z cała sympatią
    >dla PAD i za żadne pieniądze nie zaryzykował bym.

    Szczegolnie, jesli PAD podpisal ustawe o czasie pracy i karach :-P

    >Ma transponder? Ma. No to załoga go widzi.

    Duzy samolot ma. Mala awionetka moze nie miec.

    >Raz się zdarzyło, że 2 pilotów po sześcdziesiątce chciało poprowadzić
    >samolot z pasażerami do Polski. No i Angole nie pozwolili na start.
    >Po prostu 1 pilot musi być młodszy.

    Piloci z LOT ?

    No no, widac ktos tam sprawdza papiery ...

    >Ale co za problem dla LOTu, na ich miejsce jest 20 chętnych, którzy
    >dostają rozwolnienia na myśl o złamaniu procedur.

    A z drugiej strony ... no jakze to tak - Prezydenta nie przywiezc?
    A moze jeszcze kiedys ukochanego Prezesa nie przeleciec ?

    >No widzisz, to jest właśnie ta różnica, dla wojskowego to rozkaz,
    >"co? JA nie dam rady?!". Dla cywilnego - pi'ę, na ch' mam sie
    >narażać.

    Niby tak, ale pamietaj, ze na jego miejsce jest 20 chetnych :-)

    Czy tak normalnie jest az tylu, to nie wiem, ale 2019 praca zrobila
    sie cenna :-)

    J.

  • 83. Data: 2021-01-11 12:09:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    On Friday, 8 January 2021 at 08:44:58 UTC+9, Marcin Debowski wrote:

    >Potwierdzam, Chińczycy z Malezji często zachodzą wysoko w działach
    >inżynierii w firmach Oil&Gas.

    >Nie, nie chodzi o religię (choć ona zawsze jest istotnym czynnikiem),
    >tylko o całokształt kultury. Hindusi się drą z muslimami, ale oni są
    >przecież tacy sami.
    >Zresztą znam przypadki gdzie żyjący na Zachodzie Hindus i muzułmanin
    >okazują się dobrymi kumplami. Po prostu, do Europy nie docierają
    >oszołomy.

    Taa ... a potem ich dzieci ida do meczetu, a potem jada walczyc za
    ISIS, co moze jeszcze nie takie dziwne, albo sie wysadzaja gdzies w
    tlumie ...
    ... nieznaczacy % ?

    >Koreańczycy są dziwni. Jak mają rozwiązać problem który ich
    >przerasta, to się nie buntują, owszem przyjmują go na klatę, ale na
    >przykład siedzą całą noc i klikają na ekranie w przypadkowe miejsca,
    >aż znajdą ten jeden piksel gdzie trzeba kliknąć żeby się zrobiło to
    >co miało się zrobić.

    Hm, moze czasem sie udaje, ale to dosc ekstensywna metoda, czasem moze
    noc nie wystarczyc.

    Ale jest tez druga strona medalu - programy sie tak rozrosly, ze
    trudno nad tym zapanowac.
    Mozesz cyzelowac program przed sprzedażą ... tylko ze wtedy nigdy nie
    sprzedasz.

    >Nie o to chodzi. Problem jest taki: jak elita (polityczna, finansowa,
    >intelektualna, medialna kształtująca opinie i postawy) ma zmienić
    >kraj (cały Zachód!) nie mając wpływu na organizację firm.
    >No przecież rząd nie kupi kontrolnego pakietu udziałów w każdej
    >firmie i nie wsadzi tam swojego człowieka który będzie mówił jak dany
    >biznes teraz będzie podchodził do spraw etyki, traktowania klientów,
    >traktowania pracowników, traktowania konkurentów, zasobów naturalnych
    >itd, żeby podniosła się wydajność i tempo rozwoju.

    Poczekaj poczekaj ... moze wsadzi. PiS to moze nie jest dobry
    przyklad, ale widac jak Trump podpadl korporacjom :-)

    Tylko ... jak wsadzi, to bedzie lepiej ?

    >Dobrze wiesz że żyjemy w czasach kołchozów, gdzie marnotrawstwo w
    >firmach jest normą, a złe eksploatowanie zasobów ludzkich powszechnie
    >prowadzi do chronicznego kryzysu choćby takiego jak w Boeingu.
    >No więc pytanie jest takie: chiński komunizm nagle i niespodziewanie
    >okazał się bardziej wydajny od zachodniego kapitalizmu,

    eee - komunizm ? Czy taka mieszanka komunistycznego zamordyzmu, taniej
    sily roboczej i zachodniego kapitalu ?
    Fakt, ze kapital jest tez juz w Chinach ... i co z tego bedzie za
    10-20 lat ?

    J.

  • 84. Data: 2021-01-11 17:28:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 11:58, J.F. pisze:

    > Duzy samolot ma. Mala awionetka moze nie miec.
    Wątpię, żeby strefa lotniska nie była TMZ.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 85. Data: 2021-01-11 18:13:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >Wątpię, żeby strefa lotniska nie była TMZ.

    Ja sie nie znam na tym lotniczym zargonie,
    ale to jakies srednie lotnisko, malo uzywane, i podobno TMZ byla do
    22:00, czy jakos tak.

    Potem bylo wymagane radio, bo nie w kazdym samolocie/szybowcu i na to
    mozna liczyc.

    J.

  • 86. Data: 2021-01-11 18:25:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ja sie nie znam na tym lotniczym zargonie, ale to jakies srednie
    > lotnisko, malo uzywane, i podobno TMZ byla do 22:00, czy jakos tak.

    Podobnie jak TWDO (taras widokowy dla odprowadzających), też wcześnie
    zamykają. Najbliższy czynny znajduje się we Wrocławiu.

    --
    Jarek

  • 87. Data: 2021-01-11 18:48:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Podobnie jak TWDO (taras widokowy dla odprowadzających), też wcześnie
    >zamykają. Najbliższy czynny znajduje się we Wrocławiu.

    Ale w AIP mozna przeczytac

    "CTR ZIELONA GÓRA/Babimost aktywny w godzinach pracy organu
    TWR ZIELONAGÓRA."

    A godziny pracy
    MON-FRI 0600-0900 (0500-0800)MON-TUE 1100-1600 (1000-1500)MON-TUE,
    THU-FRI, SUN 1800-2100 (1700-2000)WED 1100-1330 (1000-1230)THU-FRI
    1100-1600 (1000-1500)SUN 1330-1600 (1230-1500)

    Czyli jesli dobrze rozumiem - poza tymi godzinami CTR jest nieaktywna
    ... wiec co - w ogole nie trzeba przelotu przez nia uzgadniac z
    kimkolwiek ?
    Na pewno nie z wieżą lotniska, skoro nie pracuje :-)

    J.

  • 88. Data: 2021-01-11 22:31:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.01.2021 o 18:48, J.F. pisze:

> [...]
    > kimkolwiek ?
    > Na pewno nie z wieżą lotniska, skoro nie pracuje :-)

    Ja postawię jeszcze to pytanie trochę inaczej. A jak ze sprzątaczką na
    lotnisku uzgodnią, to będzie wystarczać? Jest na lotnisku i widzi, czy
    coś startuje.

    Inny, niż HEAD samolot, to by mógł się porozglądać i lecieć na
    widoczność. Przecież codziennie tysiące samolotów tak latają i nie
    wpadają na siebie nawzajem (zazwyczaj). Tu pewnie też tak się dałoby
    zrobić, gdyby nie problem proceduralny. Nie wolno nam latać w ten sposób
    z VIP-ami.

    --
    Robert Tomasik

  • 89. Data: 2021-01-13 05:19:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-08, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Potwierdzam, Chińczycy z Malezji często zachodzą wysoko w działach
    > inżynierii w firmach Oil&Gas.

    Gdzieindziej również. I paradoksalnie, a może i nie, wydaje się to
    pozostawać w korelacji, że są grupą etniczną w Malezji o ograniczonych
    przywilejach, https://en.wikipedia.org/wiki/Bumiputera_(Malaysia)

> [...]
    > przecież tacy sami. Zresztą znam przypadki gdzie żyjący na Zachodzie
    > Hindus i muzułmanin okazują się dobrymi kumplami. Po prostu, do Europy

    Albo trzeba mieć zamordyzm na poziomie państwowym i też to doskonale
    działa. Religia zawsze miesza jako religia, czy to katolicka, czy Islam,
    czy Hinduizm, czy BUddyzm (jak pokazały nie tak znowu dawne wydarzenia w
    Birmie) bez różnicy.

    Czy Hindusi są tacy sami jak np. Malezyjscy czy Indonezyjscy Muzułmanie?
    Hindusi są bardzo często nacjonalistyczni. Mają cały przemysł tłukacy im
    do głów, że Indie, włączając kulturę, kuchnie itp. są najlepsze i
    zasadniczo to wszystkie ważne technologie i odkrycia to pokłosie mysli
    hinduskiej. W New Delhi jest taki fajny kompleks świątyń i muzeów, zdaje
    się niedaleko słynnej Lotus Temple, gdzie płyniesz sobie łódka po
    muzeum, a tam na brzegach różne ekspozycje. I dowiadujesz się np., że to
    Hindusi wynaleźli, tj. odkryli atom.

> [...]
    > siedzą całą noc i klikają na ekranie w przypadkowe miejsca, aż znajdą
    > ten jeden piksel gdzie trzeba kliknąć żeby się zrobiło to co miało się

    No to faktycznie trochę inaczej. Średnia Azji Pd-Wsch wydaje się taka,
    że jak mają problem to się nie przyznają bo to np. utrata twarzy, za to
    zrobia to po swojemu. Niestety najczęściej kompletnie bez sensu.

> [...]
    > chiński komunizm nagle i niespodziewanie okazał się bardziej wydajny
    > od zachodniego kapitalizmu, a my nie wiemy jak ten kapitalizm

    Okazał się? Przyznam, nie znam Chin i tamtejszych uwarunkowań, znam
    tylko dość sporo tzw. Chińczyków Kontynentlanych (mainland), i ciągle mi
    się wydaje, że ten ich kapitalizm nadal żeruje na tanich zasobach.
    Bo mimo wszystko nadal chyba może. Ale też widzę, że coś się zmienia, bo
    np. ich normy środowiskowe się ostatnio bardzo zaostrzyły.

> [...]
    > stworzyć, żeby właścicielom/kierownictwu opłacało się przekształcić
    > swoje firmy na wyższy stopień rozwoju. Przy czym robią to w sposób
    > fatalny, bo nawet nie tłumaczą o co im chodzi, tylko nagle ogłaszają
    > jakieś austerity, jakieś obostrzenia, stany wyjątkowe itd. Tak jakby
    > mieli na celu świadome zdyskredytowanie własnego celu. Tu masz rację:
    > takie mamy czasy, w dobie powszechnej idiokracji nie ma wystarczjącej
    > liczby ludzi którzy zrobiliby taką robotę dobrze. Jeden Frederic
    > Laloux nie wystarczy tak jak kiedyś wystarczył jeden Zbigniew
    > Breziński żeby rozwalić Związek Sowiecki.

    Takie rzeczy to MZ tylko przez legislację.

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2021-01-13 05:57:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Taa ... a potem ich dzieci ida do meczetu, a potem jada walczyc za
    > ISIS, co moze jeszcze nie takie dziwne, albo sie wysadzaja gdzies w

    To raczej nie ich dzieci, choć nie wykluczone. Generalnie fiasko
    polityki integracyjnej i immigracyjnej pary państw EU.

    > Ale jest tez druga strona medalu - programy sie tak rozrosly, ze
    > trudno nad tym zapanowac.

    Rozrosły się, bo ktoś postawił na często watpliwą, dodaną funkcjonalność
    zamiast na jakość tego co już jest. Do tej funkcjonalności można
    zaliczyć ułatwianie wszystkiego na siłę. Bo taki uśmiechnięty, ruszający
    się spinacz to jest przecież to. Szubko, łatwo, przyjemnie i do dupy.
    Jak to szło z Boy'a Żeleńskiego?

    --
    Marcin