  • 21. Data: 2022-08-03 14:14:29
    Temat: Re: ostrzenie noza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 04:08:07 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]

    [...]
    > znów ten spam reklamowy
    > gdy wysokiej jakości , duże noże kuchenne ze stali nierdzewnej kosztują 5zl
    > i nie wymagają ostrzenia przez miesiące.

    Chwalisz kolejny raz, a linka ani adresu nie dales.
    Gdzie te tanie i dobre noze ?

    > Ktoś nakupił tanich chinskich ostrzaałek do noży po 50 centów a usiłuje sprzedac po
    100żl
    > i wymyśla niestniejące problemy.

    Jak sprzedaje po 100zl, to chyba dobre :-)

    > Nie sa produkowane noże ze stali węglowej, gdyż ostrze jest kruche, a zatem
    niebezpieczne
    > Ze stali węglowej są produkowane bity, wiertła
    > i każdy widzi , że sa twarde , ale kruszą się.

    Jesli masz na mysli stal wysokowęglową, to jakos tak.
    Na noże tokarskie sie nadaje ..

    > A zgodnie z normą, ostrze noża nie może się ukruszyć, a może
    > elastycznie się ugiąć

    Jest norma na noże?

    No coz, w dawnych czasach znali rozwiazanie - stal damascenska,
    ale teraz metalurgia poszla do przodu ..

    > Kupię znów te duże noże kuchenne i 2 rozdam, za najgłupszy i
    > najmądrzejszy tekst o nieostrzeniu noży

    podaj moze gdzie kupic, albo znajdz na allegro :-)

    J.

  • 22. Data: 2022-08-03 14:16:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 3 August 2022 at 14:09:57 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > -mieso surowe przeciąć ... bez wysilku,
    > -bochenek chrupiacego chleba,
    > -pomidora
    >
    > -no i oczywiscie kartke papieru, jak to sie na YT chwalą :-)

    > W nierdzewkach chyba niewiele.
    > No wlasnie - cos mi sie tu nie zgadza.
    >
    > superstop nierdzewno-weglowy?

    > IMO - to moje noze sa zasadniczo trapezowe, w sensie ze np od grzbietu
    > ma 1 mm, zweza sie do ok 0.5mm po drugiej stronie,
    > czy np na polowie szerokosci jest stala grubosc, a potem spada,
    > ale samo ostrze ma jeszcze swoj skos.
    > i to jest np te 15 stopni z filmu, na szerokosci rzedu 1mm.

    Cwane Zenki nakupiły tanich noży i ostszałek od Chincyka po 10 centów
    a bendom wciskać szmelc Gienkom po 100zl

    i bendom ględzić, ściemniać, aby wyrwac kasę
    a wiadomo, że nikt syfu nie kupi , gdy na rynku wysokiej jakości, duże noże ze stali
    nierrdzewnej po 5zł
    i są ich miliony i nie wymagaja ostrzenia, bo ostrze potężne, jak w nożach
    rzeźniczych
    do codziennego użytku, a nie żadna brzytwa czy kosa, co sie wygina jak dziób pingwina
    Ale będa kit reklamowac i sprzedawac na aledrogo.

    Co za gópki do kwadratu

  • 23. Data: 2022-08-03 14:19:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 3 August 2022 at 14:14:31 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    > ale teraz metalurgia poszla do przodu ..
    > podaj moze gdzie kupic, albo znajdz na allegro :-)

    stal damasceńska nie nadaje się na noże

    Widać Zenki przyjechały z wakacji gołe bez kasy i chcą wyrwać
    5 zł za dobre noże od Gienków
    i będa godzinami ględzic jak potrzaskane,

    bo kasy na kupno cukru w Biedronie nie maja bo cukier zdrożał o 100% do 5zł

    sio spamery
    sio, sio sio
    do roboty się brać uczciwej
    a nie syfy wciskać

  • 24. Data: 2022-08-03 14:31:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 14:09, J.F pisze:

    > -no i oczywiscie kartke papieru, jak to sie na YT chwalą :-)

    Kartkę papieru przeciąć to nie sztuka, czym grubsza - tym łatwiej.
    kiedyś na prezentacji garnków Philipiak, prowadzący przecinał brystol, a
    nóż był tępy! Sprawdziłem.
    Jeśli będziesz mógł cieniutki paragon poszatkować w powietrzu (tak mają
    moje noże), to odczujesz sporą różnicę w krojeniu. Moje dzieci na
    przykład, nie chcą dotykać moich noży, nie chcą również żebym im
    naostrzył, od czasu kiedy zięć odciął sobie kawałek palca. :D

    > W nierdzewkach chyba niewiele.

    W drogich stalach nierdzewnych, wykorzystywanych do produkcji noży, też
    potrafi być sporo węgla.

    > No wlasnie - cos mi sie tu nie zgadza.
    >
    > superstop nierdzewno-weglowy?

    I dlatego drogi.

> [...]
    > ale samo ostrze ma jeszcze swoj skos.
    > i to jest np te 15 stopni z filmu, na szerokosci rzedu 1mm.

    Ja już nawet nie pamiętam, jaki kąt ostrzenia ostatecznie ustawiłem.
    Początkowo wypróbowywałem różne kąty, aż doszedłem do wniosku, że nie ma
    co wyważać otwartych drzwi i należy iść utartym szlakiem. Za mały kąt -
    wywija się krawędź, za duży kąt - większy wysiłek przy krojeniu.

    --
    -
    Akarm

  • 25. Data: 2022-08-03 14:31:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 05:19:34 -0700 (PDT), a a wrote:

    > stal damasceńska nie nadaje się na noże

    Damascenianie :-) mieli inne zdanie :-)

> [...]
    > i będa godzinami ględzic jak potrzaskane,
    >
    > bo kasy na kupno cukru w Biedronie nie maja bo cukier zdrożał o 100% do 5zł

    A ty leniu nie chcesz zarobic - wystaw te dobre noze po 10zl na
    allegro :-)

    J.

  • 26. Data: 2022-08-03 14:36:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 13:03, Wiesiaczek pisze:

    > Jak to do czego?
    > Żeby kasa była na koncie gdy będziemy kupowali następny nóż.

    Niewątpliwie się przyda. :D
    Ale to dopiero po nieudanym ostrzeniu.
    Tymczasem autor tego niezwykłego stwierdzenia ostrzy na koncie. I to
    nawet na innym. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 27. Data: 2022-08-03 15:19:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 3 August 2022 at 14:31:58 UTC+2, J.F wrote:

    > Damascenianie :-) mieli inne zdanie :-)

    > A ty leniu nie chcesz zarobic - wystaw te dobre noze po 10zl na
    > allegro :-)
    >
    > J.
    Co za belkot
    Stal damasceńska nadaje się na miecze, bo są twarde, niesprężyste

    A na noże nie nadaje się stal wysokowęglowa z dodatkiem austenitu i cementitu bo stal
    jest twarda , ale bardzo krucha
    i latwo zeżrec osdłamki ostrza z takiego noża i przeciąć sobie kichy

    A ta grafika wzorzysta jest robiona przez wielowarstwowe platerowanie i walcowanie
    kawałków blach z roznych gatunków stali węglowych
    aby Zenki się dziwowały

    Skoro każdy może kupić wysokiej jakości , duże noże kuchenne, ze stali nierdzewnej, z
    grubym ostrzem, u Chinczyka w hurtowni po 5zl
    to nikt nie zarobi grosza więcej, bo Chinczyk ma miliony tych noży od lat

    Zatem stal damasceńska nigdy na noże bo jest wysokowęglowa, czyli bardzo krucha
    a wzorek graficzny jest dla niekumatych Zenków, co by dumali i nie spali całą noc.

    Powróciły gołodupcy z wakacji bez kasy
    to będa kit wciskać,
    co by na cukier z Biedrony po 5zł zarobić

  • 28. Data: 2022-08-03 15:34:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 3 sierpnia 2022 o 13:08:08 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Ok./
    > Kupię znów te duże noże kuchenne i 2 rozdam, za najgłupszy i najmądrzejszy tekst o
    Zostaw sobie. Wygrałes zwłaszcza w kategorii najgłupszy tekst.

  • 29. Data: 2022-08-03 15:48:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 3 August 2022 at 15:34:35 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

    o nieostrzeniu noży

    #pogadajecmidojajec

  • 30. Data: 2022-08-03 16:25:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 06:19:33 -0700 (PDT), a a wrote:

    > Co za belkot
    > Stal damasceńska nadaje się na miecze, bo są twarde, niesprężyste

    I na szable. I na kindżały.
    I wlasnie chodzi o to, że łączy twardosc i sprezystosc,

    Aczkolwiek ... tak dawniej czytalem, bo dzis

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_damasce%C5%84ska

    "Proces produkcji stali damasceńskiej był objęty tajemnicą i nigdy nie
    został opanowany w Europie. Nie zachowały się żadne wiarygodne opisy
    tego procesu.
    Dawna hipoteza, że stal ta była otrzymana przez skuwanie ze sobą wielu
    (300-1000 i więcej) warstw stali węglowej o kolejno narastającej
    twardości, okazała się fałszywa.
    Współczesne eksperymenty metalurgiczne, oparte na szczegółowych
    badaniach mikrostruktury tej stali, pozwoliły na opracowanie procesu
    technologicznego prowadzącego do uzyskania materiału o właściwościach
    bardzo zbliżonych do oryginalnej stali damasceńskiej."

    > A na noże nie nadaje się stal wysokowęglowa z dodatkiem austenitu i cementitu bo
    stal jest twarda , ale bardzo krucha
    > i latwo zeżrec osdłamki ostrza z takiego noża i przeciąć sobie kichy

    Nie przesadzasz z tym troche?

> [...]
    > a wzorek graficzny jest dla niekumatych Zenków, co by dumali i nie spali całą noc.

    Na ile sie orientuje, to w dawnych wiekach z dymarek wychodzila
    stal/zelazo niskoweglowa, i w dodatku gąbczasta, wiec wymagala
    przekucia, i tak byla miękka.
    Chinczyki potrafili tez zrobic wysokoweglowe żeliwo.

    Dobrej stali nie mozna bylo wyprodukowac, bo temperatury osiagane byly
    za niskie.
    ale kowal mogl skuwac rozne gatunki.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrous_metallurgy
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wootz_steel