  • 61. Data: 2020-11-27 23:18:26
    Temat: Re: polski kierowca
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2020 o 10:50, J.F. pisze:

    > No, tak prawde mowiac, to 300 to jest zagrozenie, 200 tez ... byloby
    > mniejsze, gdyby ci z prawego pasa patrzyli w lusterka przed
    > wyprzedzaniem ...

    Trzy paczki nie jeździłem ale 200+ się zdarzało - nie to żebym był z
    tego jakiś dumny, bo po autostradzie to każdy głupi da radę w dobrej
    bryczce. I powiem ci, że jestem przekonany, że ci od 200+ wyczuwają
    takich co to pas mogą z partyzanta zmienić (co nie jest często takie
    trudne w 99% przypadków ludzie zmieniają pas w jakimś celu - jak ktoś
    130 dojeżdza do tira i nie hamuje, to nie trzeba być geniuszem żeby
    wymyśleć, że raczej pas zmieni niż w ciężarówkę przywali). Pytanie jest
    co z takim przeczuciem robią. I czy po pierwszym hamowaniu nauczą się
    trzymać odstępy. Jak tak, to paradoksalnie na autostradzie mniejsze
    zagrożenie robią niż niedzielni kierowcy, co cholera wie co odwiną.

    Nie to żebym chwalił, namawiał czy się usprawiedliwiał. Z perspektywy
    czasu jednak za mądre to nie było - w nowej bryce szafy nie zamknąłem i
    aż tak ciekawy nie jestem czy 250 poleci;)

    > Nie wiem czy to moda na ecodriving, ale fakt, ze tego teraz ucza na
    > kursach.
    > Na swiatlach ... na niektorych zaszkodzi, na innych nie - i tak wiecej
    > nie przejedzie.

    Jeśli jest fizycznie miejsce za skrzyżowaniem zawsze więcej przejedzie
    przy dynamicznym ruszeniu (ale przez wszystkich - bo jak ten z pole
    position spali asfalt jeszcze na żółtym a drugi będzie jednki szukał to
    nic nie zmienia.

    W waszawie lewoskręt bezkolizyjny wygląda tak. zółte, zielone 1,2 -
    poszeł pierwszy, 3, 4 - drugi, 5 trzeci 6 czwarty, 7 piąty i szósty, na
    trzsekundowym żółtym sześciu i na czerwonym trzech;) A podobno u nas
    jest dobrze;)

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2020-11-27 23:24:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2020 o 13:13, Jacek pisze:

    > Wiadomo, że jak ktos nie jest "eko" to za chwilę będzie mordował ludzi i
    > zakładał obozy, więc wszyscy chcą byc "eko".

    Ale przymulone ruszanie nie jest eko. Tak po prostu silniki mają małą
    sprawność przy niskim obciążeniu.

    Nie mówiąc już o tym, że jak liczyć jako cel dotarcie do świateł w
    określonej jednostce czasu to lepie ekologicznie przypałować na starcie
    - wtedy szybciej jedziemy szybko i można jechać z mniejszą prędkością
    maksymalną a więc i mniejszą energia. Ale to w teorii, bo ci co pałują
    to zaczej nie po to żeby wolniej jechać;) No ale skoro na egazmainie to
    powinno być jak w teorii - z buta do 50, potem toczenie się na piątce
    bez gazu do następnych świateł - wszystko co zrobisz na starcie liczy
    się o wiele bardziej niż hamowanie na końcu;)

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2020-11-27 23:34:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2020 o 15:22, K pisze:

    > Rozumiem oblac kursanta za jazde na polsprzegle, strzelanie ze sprzegla
    > czy pilowanie do odciecia ale oblanie kogos za to ze na egzaminie
    > zmienil bieg przy 3tys obrotow to lekka paranoja. W sumie to nie wiem
    > czego sie spodziwewalem biorac pod uwage pytanie o wymiary tablicy
    > rejestracyjnej na egzaminie teoretycznym.

    Akurat pytanie o tablice było na inteligencję - jedna była właściwa,
    druga kwadratowa, a trzecia miała jakieś absurdalne rozmiary - nie
    pamiętam czy duże czy małe, ale odpowiedź była oczywista. Inteligencja w
    sumie jest wskazana przy prowadzeniu pojazdów.

    Zdawałem tą nową teorię jak dorabiałem A na moto. Tak naprawdę pytania
    były w miarę oczywiste i jak można się było przyczepić to do jakiś
    niedoróbek przy filmikach czy zdjęciach - przez co nie było wiadomo czy
    to podchwytliwe, czy ktoś filmik za wcześnie przyciął. Ja "poległem" na
    tym - otwierają się rogatki - otwarte do trzech czwartych, cięcie
    jeszcze światło czerwone w stopkatce - pytanie czy można jechać. No i
    kurwa kombinuj - przecież niemożliwe, żeby było proste pytanie bez
    podtekstu czy można jechać po otworzeniu rogatek - przecież to kurwa jak
    "pokoloruj drwala". Ktoś podchwytliwie przyciął i jak odpowiesz "można",
    to jak można jak otwarte w trzech czwartych i na dodatek czerwone się
    jeszcze świeci! A jednak można;) Ale reszta była ok więc zdałem;)

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2020-11-27 23:48:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2020 o 20:24, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Jakie powinny być? Nie wiem, ale z pewnością
    > obecne są dostosowane do Warszaw, Syrenek i Trabantów, a nie do
    > współczesnych samochodów.

    Problemem nie są samochody, bo te słabsze po prostu wiele powyżej tych
    180 nie pociągną. Problemem są kierowcy, zwłaszcza ci co rzadko po
    eskach i autostradach latają i potem jest wielkie zdziwienie, ile to on
    hamuje z dwóch paczek i że dobrze by było trzymać więcej jak 100 metrów
    odstępu. Zbyt wielu osobom się wydaje że prędkość ogranicza jedynie
    geometria drogi i jak nie wylatujesz na zewnątrz, to można jeszcze
    szybciej. Niektórzy mówią, że jak nie zabraknie przyczepności to też
    jest ok... a większośc kończy po wewnętrznej stronie zakrętu, czyli
    przyczepności starczyło;)

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2020-11-27 23:52:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2020 o 10:20, T. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=KJH-Lo206vc
    >
    > A takich jest więcej...

    Pięknie widać jak praktycznie wszyscy wylatują do środka zakrętu, więc
    nie jest tak jak większość myśli (może nie tu na grupie, ale ogólnie),
    że przed zakrętem trzeba zwolnic bo się "wypadnie".

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2020-11-28 00:18:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 19:23, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Słynne swego czasu 30km/h na trasie Wybrzeże Gdańskie w DC
    > przed tunelem,

    Dobra znalazłem:

    https://www.google.pl/maps/@52.2444881,21.024173,3a,
    75y,132.63h,82.23t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5f8nvQcGV6i62
    ocnF7Th3A!2e0!5s20140601T000000!7i13312!8i6656
    To akurat miało sens - jedziesz trzypasmową ulicą nagle eska zmiana
    nawierzchni na kostkę dałna i jeszcze uskok w wysokości w bliżej
    nieokreślonym względem osi drogi kierunku. Tyle że miało sens dla tego
    prawego pasa a "przypadkiem" wyszło dla wszystkich. Ale to prowizorka
    była tak czy inaczej a nie wynik jakiś przemyśleń projektanta. Pewnie
    taki zakres robót dostał, że mógł znaki stawiać tylko po prawej stronie;)

    Ale nie pamiętam, żeby tam łowili.

    > czy 60 przed Łomiankami.

    Ponoć łosie, ale one się zaczynają na dobre tam gdzie kończy się
    ograniczenie;)

    > Do tego mój ulubiony znak ostrzegajacy przed ostrym zakrętem - W DC
    > można się nei zorientować, że był zakręt, zignorowanie tego samego znaku
    > np. w Bieszczadach, to juz może być zmiana gaci.

    Ten mnie rozwala - 60, ostrzegacze, a sam zakręt z powrotem 80:
    https://www.google.pl/maps/@52.2677013,21.001557,3a,
    75y,113.18h,76.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1shkR4I5Z5GwHzL
    -grCcdwKw!2e0!7i16384!8i8192

    Temu muszę przyznać, że 30 jest na miejscu:
    https://www.google.pl/maps/@52.2231536,21.0437681,3a
    ,75y,85.58h,71.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssb79cDs-bjzphP
    sFbo-6Ww!2e0!7i16384!8i8192
    Choć w sumie nie wiem czemu - są trudniejsze technicznie które bez
    problemu robię 50 a ten 50 to już tak na granicy chyba.

    Natomiast tą 40, regularnie robię 80 a i ponad 100 się zdarzyło;)
    https://www.google.pl/maps/@52.3020852,20.9423906,3a
    ,60y,87.47h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFG3vcXsSIfycHoYY
    zg8wsA!2e0!7i13312!8i6656

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2020-11-28 00:40:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2020 o 11:03, J.F. pisze:

    > bedzie ci sie chcialo zwalniac ? :-)

    Generalnie - przy gęstym ruchu lepiej nie zapierdalać, bo w końcu będzie
    ciepło. Przy mniejszym - wbrew pozorom - jeśli nie ma potencjału na
    wyprzedzanie się przez innych, to można śmiało obok nich lewym ciąć i
    250. W końcu bez powodu nikt tych pasów nie zmienia. A jak już zmienia
    zupełnie od czapy to żadna ostrożność ci nie pomoże.
    No ale to było jakiś czas temu. Teraz to większy ruch a więc i królów
    lewego pewnie więcej...

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-11-28 02:19:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-11-2020 o 19:23, Pawel "O'Pajak" pisze:

    Ogólnie wkurzajace są nie tyle znaki ograniczenia
    > prędkości, co powszechne u rządzących traktowanie społeczeństwa jak
    > zbioru idiotów, którzy  bez prikazu będą jak dzieci we mgle.

    Wiesz, jak patrzę np. na wyniki ostatnich wyborów, to nie mam
    wątpliwości, że to bardzo trafne i wyjątkowo delikatne określenie...

  • 69. Data: 2020-11-29 00:51:44
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-28 o 02:19, Cavallino pisze:
    > Wiesz, jak patrzę np. na wyniki ostatnich wyborów, to nie mam
    > wątpliwości, że to bardzo trafne i wyjątkowo delikatne określenie...

    A co, Bążur byłby lepszy?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 70. Data: 2020-11-29 00:53:46
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 23:52, Shrek pisze:
> [...]
    samochody to tylko na lodzie.
    Nawierzchnię z teflonu zrobili, czy co? Przecież już przed zakrętem robi
    się cyrk.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa