  • 21. Data: 2015-10-09 15:21:17
    Temat: Re: A jednak ... jest obowiązany zmniejszyć prędkość.
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Dzięki temu przepisowi kierowca nie może tłumaczyć się, że nie dał
    > rady wyhamować. Nie zmniejszył prędkości, to i nie wyhamował.

    To fakt!

    > Nie słyszałem, aby "kukuryku" był postrachem pieszych.

    To przeczytaj co pisze wyzej.

  • 22. Data: 2015-10-09 15:22:00
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Wieśniaku, prawa fizyki nie ustępują przed kulturą. Samochód w miejscu
    > się nie zatrzyma a ofiarą będzie pieszy a nie kierowca.

    O! Kolega, który zawsze z kultury słynał. Widze, że wiele sie zmienilo:)
    Zwolnij przed przejsciem jak widzisz pieszego głupkowaty Romeczku, to prawa
    fizyki ustapia. Rowniez dlatego, żebys kiedys w pierdlu nie skonczyl z tego
    powodu.

  • 23. Data: 2015-10-09 15:22:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wieśniaku, prawa fizyki nie ustępują przed kulturą. Samochód w miejscu
    > się nie zatrzyma a ofiarą będzie pieszy a nie kierowca.

    to wytłumacz czemu w krajach gdzie pieszy ma pierwszeństwo jest mniej
    wypadkóoe na przejściach niż w tych gdzie owego pierwszeństwa nie ma

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2015-10-09 15:34:14
    Temat: Re: A jednak piesi nie będą mogli bezkarnie włazić pod koła
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup
    >Nie znam statystyki bo nie chce mi sie szukac ale moim zdaniem w
    >Polsce. Wynika to z przepisów.

    Hm, moze i masz racje, a moze nie.
    Potwierdza sie powiedzenie o statystyce - liczb za rok 2014 jest duzo,
    a prawdy nie widac :-)

    34970 - wypadkow ogolem
    3855 - wypadkow na przejsciach dla pieszych (niekoniecznie dotyczy
    pieszego) Jest tez druga liczba - 3540
    8940 - najechanie na pieszego (nie tylko na przejsciu)
    1936 - nieprawidlowe przejezdzanie przejsc dla pieszych z winy
    kierujacego (w tym rowerzysci)
    2228 - nieustapienie pierwszenstwa pieszemu

    3050 - z winy pieszego
    1704 - wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem ...
    ale nie pisza ze na przejsciu
    357 - wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody
    261 - wejście na jezdnię przy czerwonym świetle
    324 - Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym

    A ile pieszych na przejsciach z winy pieszych - nie wiadomo.

    Czy 3855-1936 ? co by dawalo ~polowe wypadkow na przejsciach z winy
    pieszego. I w miare pasuje do powyzszych liczb z winy pieszych - choc
    one nie musza dotyczyc przejscia !

    Bo w obecnym stanie prawnym ... jesli pieszy zostal potracony z dala
    od kraweznika, to winny kierowca - pieszy na przejsciu mial
    pierwszenstwo.
    Jesli jednak nastapilo "wejscie bezposrednio", to kierowca ma pewne
    szanse, choc zawsze mozna mu zarzucic, ze nie dochowal ostroznosci i
    nie zwolnil odpowiedni.
    A jak pieszy byl pijany, to szanse rosna :-)

    J.

  • 25. Data: 2015-10-09 15:36:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 14:56, SW3 pisze:

    > Przy żadnej mentalności to nie jest najlepszy pomysł.
    > Owszem, w zależności od mentalności można wytresować ludzi do głupich
    > zachowań łatwiej lub trudniej ale głupie zawsze będzie głupie.
    > Pomijając wszystkie oczywiste oczywistości, to bezsensowne zatrzymywanie
    > i ponowne rozpędzanie ton żelastwa bo pieszy nie może poczekać na lukę,
    > nie jest zbyt ekologiczne. Ja tylko ciekaw jestem gdzie są ekolodzy.

    Ekolodzy chodzą na piechotę ;)

    Ale po emisji idiotycznych reklam z pieszym na przejściu zauważyłem że
    zwiększyła się ilość osób wchodzących na przejście przed nadjeżdżającym
    pojazdem dlatego, "że w telewizji pokazali, że trzeba pieszego przepuścić".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2015-10-09 15:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:

    >a kiedy będzie? Jak zamierzasz zmienić mentalność?
    >I dlaczego uważasz, że polacy są głupsi od innych narodów gdzie takie
    >rozwiązanie działa bez problemu a wypadków jest mniej?
    >http://i.wp.pl/a/f/jpeg/33165/infografika_przejscia
    _dla_pieszych_pierwszenstwo.jpeg

    >bo jak nałożysz na obrazek ilość ofiar to okaże się, że im mniej
    >pierwszeństwa tym więcej ofiar. Przypadek?

    Wez pod uwage, ze w tych krajach jest tez mniej wypadkow w ogole - nie
    tylko potraconych pieszych na przejsciach.

    Ludzie jezdza ostrozniej, wolniej, mandaty sa wyzsze ?

    Jesli chodzi o Niemcy ... mozna 600km przejechac i dwa przejscia
    zaliczyc, to tez sie przyczynia.

    J.

  • 27. Data: 2015-10-09 15:42:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba takim na pedaly.

  • 28. Data: 2015-10-09 15:43:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Ludzie jezdza ostrozniej, wolniej, mandaty sa wyzsze ?
    >
    > Jesli chodzi o Niemcy ... mozna 600km przejechac i dwa przejscia

    chyba, ze po autostradzie. Pojeździj po miastach, zwłaszcza małych to
    się zdiwisz jak szybko hamują

  • 29. Data: 2015-10-09 15:51:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-10-09 o 14:29, masti pisze:
    > a kiedy będzie? Jak zamierzasz zmienić mentalność?
    Mi się podoba wzór niemiecki, większość przejść jest z sygnalizacją,
    sporadycznie na drogach z mniejszym ruchem sygnalizacji jest brak, i tam
    pieszy ma zawsze pierwszeństwo już zbliżając się do przejścia.
    Poza przejściami pieszy może przechodzić na własną odpowiedzialność
    przez jezdnię w dowolnym miejscu, może to być nawet dwu/trzypasmówka a
    nawet torowisko tramwajowe.
    Ale tam nikomu do łba nie przyszło, żeby przejścia dla pieszych robić co
    100 metrów.

    > I dlaczego uważasz, że polacy są głupsi od innych narodów gdzie takie
    > rozwiązanie działa bez problemu a wypadków jest mniej?
    Wiesz w szczegółach jak działają przepisy w innych krajach?
    Bo przy tym co chciano nam zaserwować, to tak, prędzej czy później
    głupota by wyszła, a przy tym trochę ludzi by poginęło.

  • 30. Data: 2015-10-09 16:02:45
    Od: Czeslaw Wisniak <p...@w...pl>

    > Chyba takim na pedaly.

    A, takiego niestety nigdy nie mialem :/
    Za to w ZSRR byly bardzo rozpowszechnione:
    http://bi.gazeta.pl/im/fotomon/konkursy/f640x640/26/
    67/09/01e228e3f1.jpg
    No jakby nie patrzec - Moskvicz. Wiesz cos na ten temat?:)