  • 71. Data: 2019-11-09 15:45:35
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/11/2019 14:04, Jarosław Sokołowski wrote:
    > wyklikam, nie ruszam się z domu, a jakiś facet przywozi mi to na miejsce.

    To tak nie jest w większości przypadków.

    Zazwyczaj jest tak:

    5.15 rano telefon. Dzwoni kurier. "Paaanie, będziesz pan w domu koło 11?
    Co? Czemu nie? Jak to pracuje? No ale ja mam paczkę. Co? No ale jak się
    paczkę zamawia to się kurna w domu jest, nie? Co? Nie dam rady."

    Po czym paczkę znajduje tylko przypadkiem u sąsiada kilka domów dalej.
    Po 2 dniach szukania bo sąsiad zapomniał.

    Takich przypadków miałem kilka. A innym razem paczka znaleziona na
    podwórku, zniszczona przez ulewę. Raz wrzucona przez płot i zniszczona.
    Dwa razy coś zgineło, pewnie u "siąsiadów", raz znalazłem paczkę na
    ulicy pod furtką, kiedy indziej po tygodniu znalazła się w szczelinie
    między płotem a szopą. Firmy wszelakie jakie na rynku są, różnic
    behawioralnych nie widać. I ciągle podrabiane podpisy z bardzo
    alergicznym zachowaniem kiedy wyjaśniam im że to jest poważne naruszenie
    prawa.

    Chyba najbardziej rozśmieszyła mnie usługa "kurier wieczorem". Na trzy
    razy kiedy to zamówiłem miałem 3x telefony *bardzo* wcześnie rano (około
    6) z błagalną prośbą czy można dostarczyć rano bo się mu gdzieś śpieszy
    z przyczyn przeróżnych.

    Teraz rozumiesz dlaczego ludzie wolą paczkomaty. Ilość białkowej głupoty
    w branży kurierskiej przekracza dopuszczalne normy. Paczkomaty redukują
    to białko do problemów wewnętrznych firmy.

    Żeby nie było: raz mi paczka w paczkomacie zgineła. Otwieram i pusto.
    Kasę oddali tyle że trzeba było się bujać z towarzystwem ubepieczeniowym
    a to głupota już innego sortu, wydestylowana i krystaliczna. Ale tylko
    raz. Na kilkaset.

  • 72. Data: 2019-11-09 16:18:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kol. Marudny napisał:

    > To tak nie jest w większości przypadków.

    A co to ja OBOP czy inny CBOS jestem, żeby pisać o większości przypadków?!
    Piszę wyłącznie o własnych. I nie o większości, lecz o wszystkich.

    > Zazwyczaj jest tak:

    [...tu opis dramatyczny...]

    Tego właśnie się spodziewałem. Nektórzy tak mają. Po prostu świat się
    na nich uwziął. Tu nic nie pomoże, nawet paczkomaty, bo ktoś stamtąd
    paczkę podwędzi. Tak już będzie niezmiennie do samego końca.

    Jarek

    --
    Posłusznie melduję, panie lejtnant, że już od pierwszej chwili, jak tylko
    wsiedliśmy z panem oberlejtnantem Lukaszem do tego kuriera, który miał nas

  • 73. Data: 2019-11-09 17:21:03
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 8 Nov 2019 20:23:49 +0100, heby pisze:
    > Moda pochodzi z połowy lat 90. W dokumentach RFC przewijają się pary
    > private/public zamiennie z internal/external.
    > Wręcz przeciwnie.
    > Tu masz przykład dokumentu który używa internal/external:
    > https://tools.ietf.org/html/rfc1918

    To akurat niedobry przykład. Używają tu pojęcia internal/external
    network, hosts etc. oraz public/private address (space). W kontekście
    treści dokumentu poprawnie i precyzyjnie. Nie wprowadzają zamiennie
    pojęcia internal/external (IP) address, jako synonimu adresu
    prywatnego/publicznego.

    k.

  • 74. Data: 2019-11-09 17:49:51
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sat, 9 Nov 2019 16:18:27 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
    > A co to ja OBOP czy inny CBOS jestem, żeby pisać o większości przypadków?!
    > Piszę wyłącznie o własnych. I nie o większości, lecz o wszystkich.

    Wobec większości głos mój statystyki nie zmieni, ale doświadczenia w tej
    materii mam pozytywne. Moje prywatne badanie obejmują okres ostatnich
    4 lat. Regułą jest telefon od miłego pana (pań w trakcie badań nie
    stwierdziłem) z zapytaniem, czy jest ktoś w domu. Najczęściej nie ma,
    więc uprzejmie proszę o wejście na posesję, pozostawienie przesyłki za
    lewym (w 80% przypadków) kwietnikiem. Wygląda to na usługę standardową
    bo rozmowa kończy się zapewnieniem, że paczka została pomyślnie
    umieszczona w tym wyrafinowanym schowku. W ok. 10% przypadków telefonu
    nie ma i paczkę znajduję za lewym (w 80% przypadków) kwietnikiem
    (pozostałe 20% to kwietnik prawy, zaginięć przesyłki nie stwierdzono).

    Rzecz tyczy się kurierów firm DHL, DPD, a także ostatnio FedEX.
    Wystrzegam się za to panów (pań także nie stwierdzono) z Poczteksu, gdyż
    moja prywatna statystyka wskazuje, że szansa terminowego dostarczenia
    przesyłki jest znikoma (ok. 5% przypadków), a i problemy opisane tu
    w wątku są na porządku dziennym (ok. 75% przypadków).

> [...]
    > na nich uwziął. Tu nic nie pomoże, nawet paczkomaty, bo ktoś stamtąd
    > paczkę podwędzi. Tak już będzie niezmiennie do samego końca.

    ,,W mojej śmierci oczywiście też nie widzę nic śmiesznego..."

    k.

  • 75. Data: 2019-11-09 20:36:03
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-11-09 o 13:27, jacek pozniak pisze:

    > Eee, tam.
    >
    > Paczkomat to super wynalazek.
    >
    > Kto wie, czy w bliskiej przyszłosci nie wyeleiminuje albo znacznie ograniczy
    > kurierów.

    Paczki do paczkomatu dostarcza kurier inpostu ten sam co po ludziach jeździ.
    Dzięki paczkomatom kurier może znacznie więcej paczek
    "dostarczyć" i dlatego cena dostawy może być mniejsza (smart w Allegro).
    Raczej kurierów nie ubędzie bo ludzie coraz więcej zamawiają online.

    --
    pzdr, j.r.

  • 76. Data: 2019-11-09 20:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2019 20:36:03 +0100, jacek napisał(a):

> [...]
    > "dostarczyć" i dlatego cena dostawy może być mniejsza (smart w Allegro).
    > Raczej kurierów nie ubędzie bo ludzie coraz więcej zamawiają online.

    Moze i bedzie sie nazywal "kurier", ale bedzie dowozil do paczkomatow.

    J.

  • 77. Data: 2019-11-10 07:11:08
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-11-09 o 20:49, J.F. pisze:

    > Moze i bedzie sie nazywal "kurier", ale bedzie dowozil do paczkomatow.

    dowoziciel ewentualnie dostawca :) ale część paczek będzie dowoził do domów

    więc chyba kurier nadal mu nazwa przysługuje.
    --
    pzdr, j.r.

  • 78. Data: 2019-11-10 11:52:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/11/2019 16:18, Jarosław Sokołowski wrote:
    > A co to ja OBOP czy inny CBOS jestem, żeby pisać o większości przypadków?!
    > Piszę wyłącznie o własnych. I nie o większości, lecz o wszystkich.

    Ja też pisze o mojej większości. To że to większość ogólna sobie
    dopowiedziałeś.

    > Tego właśnie się spodziewałem. Nektórzy tak mają. Po prostu świat się
    > na nich uwziął.

    Nie, to tyko brak dostosowania usługi do realiów. Najzwyczajniej firmy
    kurierskie nie pojeły jeszcze że odbiorami paczek bywają inni niż
    bezrobotni, emeryci i renciści. I nic nie wskazuje na to że to się zmieni.

    PS. "Zamawiaj więc na firmę". Tutaj kurier wykazuje się wrodzoną
    umiejętnością dostarczania paczek po godzinach pracy. Nie zawsze, ale na
    tyle często że zaczyna to być irytujące. Taka rosyjska ruletka.

    PS2. Niedostarczenie paczki w jednym z przypadków kosztowało mnie
    wycieczkę 30km od domu. "Bo tak akurat mają sortownie". Na szczęscie
    ostatni zostawiają po sklepach w okolicy. Czynnych do 18 ale w praktyce
    bywa że "paaaanie, po 15 klienta nie ma, to zamykam". Jak widzisz
    paczkomaty Inpost najzwyczajniej w świecie wyczuwa dlaczego ludzie chcą
    mieć jak najmniej do czynienia z białkiem in persona.

    PS3. Sytuacja z przed kilku lat: skrytka pocztowa. Możesz przyjśc kiedy
    chcesz i odebrać. Bajer. Tylko że dostepu broni krata otwarta 9-15 czyli
    w godzinach pracy urzędu. Zrezygnowałem po dyskusji z naczelnikiem, że
    "przecież mogę się zwolnić z pracy". Na poczcie też pracują ludzie nie
    rozumiejący o chodzi w skutecznym dostarczaniu przesyłek.

    PS4. Masz dwa w jednym: jak zamówisz kuriera InPost, a on nie zastanie
    domownika to *teoretycznie* wsadzi paczkę w jakiś bliski paczkomat.
    Działa w 50% przypadków. W pozostałych znajduję u sąsiadów.

    Rozumiem to że ktoś chce mieć kurierów bo dostaje pod dom. Ale niestety
    dla sporej częsci ludzkości kurierzy są najzwyczajniej w świecie
    niedostosowani do realiów życia zawodowego klientów i nic w tym temacie
    się nie zmienia od dziesięcioleci. Oby jak najwięcej konkurencji
    bezbiałkowej.

  • 79. Data: 2019-11-10 14:34:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kol. Marudny napisał:

    > Ja też pisze o mojej większości. To że to większość ogólna sobie
    > dopowiedziałeś.

    Wręcz przeciwne -- nawet nie pomyślałem przez chwilę, że te straszne
    opisy mogłyby dotyczyć "większości ogólnej"! Po prostu są tacy, co jak
    zamówią w internecie dwie stalowe kulki, to jedna przyjdzie zepsuta,
    a drugą im po drodze kurier zgubi. I tego nie da się zmienić, trzeba
    się z tym pogodzić.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2019-11-10 20:19:16
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 06.11.2019 o 19:24, heby pisze:
    > https://allegro.pl/listing?string=gniazdko%20wifi
    > Są w ogóle jakieś gniazdka zgłaszające się normalnie w sieci wifi?

    Nie wiem czy to pomoże, ale jakiś czas temu nabyłem na Allegro gniazdko
    Sonoff Smart Socket S20. Wgrałem do niego oprogramowanie rozwijane w
    Polsce: AFE T0. Po tej operacji można sterować gniazdkiem przez
    polecania "http":
    http://192.168.4.41/?device=relay&name=switch&comman
    d=on
    http://192.168.4.41/?device=relay&name=switch&comman
    d=off

    W dokumentacji oprogramowania AFE widzę że jest też komenda aby pobrać
    stan przełącznika.

    Tutaj była dyskusja na ten temat:
    https://www.smartnydom.pl/forum/afe-frimware-t0-prob
    lemy/sonoff-smart-socket-s20-i-afe-t0/