  • Data: 2018-08-09 19:45:54
    Temat: Nieużywane piny w różnych rodzinach układów logicznych
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ponieważ do tej pory miałem do czynienia głównie z względnie nowoczesną
    elektroniką (mikrokontrolery), a teraz nadrabiam zaległości w tematach
    bardziej "retro", chciałem uporządkować sobie w głowie kilka zagadnień.

    Stąd kilka pytań odnośnie sposobu traktowania nieużywanych pinów w
    układach różnych rodzin logicznych:

    1) Czy dopuszczalne jest wymuszenie stanu niskiego przez połączenie pinu
    bezpośrednio z masą w rodzinach TTL i TTL-LS? Nie zaszkodzi to w żaden
    sposób układowi? Rozumiem, że stan wysoki powinno się wymuszać tylko i
    wyłącznie przez rezystor pull-up.
    2) Czy w rodzinach HC i HCT mogę ustalić stan nieużywanego pinu łącząc
    go bezpośrednio z VCC albo GND?
    3) Czy dopuszczalne jest pozostawienie niepodłączonych nieużywanych
    wejść w układach TTL i TTL-LS? Czy poniższy schemat jest prawidłowy?
    https://josephftaylor.com/projects/university/ttl-fr
    equency-counter/img/frequency-divider.png
    Wejścia R i S układy 7474 mogą tak po prostu wisieć sobie w powietrzu?