eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Odpalanie cieplego diesla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 11. Data: 2015-11-27 23:00:16
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
    > z odpalaniem rozgrzanego silnika -
    > po przejechaniu kilku kilometrów.
    > Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
    > a i wtedy nie zawsze załapuje.
    > Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
    > jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.
    > Ostatnie dwa dni jeździłem tylko do roboty i powrót -
    > zatem tylko dwa "zimne" rozruchy dziennie były i problem był
    > niezauważony. Po przejechaniu kilkunastu kolejnych kilometrów -dwóch,
    > trzech odcinków - problem jakby ustępuje.
    > No i jednak głownie miasto w ciągu ostatniego roku - raz na miesiąc
    > Niemcy 1500km
    > autostradą - a po mieście to nawet dobrze się nie zagrzeje i już
    > parkuję.
    >
    > No i co to może być?
    >
    > Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
    > że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
    > i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
    > a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
    > Ale trochę to kuriozalne, żeby słabość akumulatora dawała znać o sobie
    > przy rozruchu ciepłego silnika, ale chyba może tak być w stadium
    > początkowym słabości aku czy nie?
    > (diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się
    > zastanawiałem czy przeżyje tę zimę)
    >
    Absolutnie nie podejme sie diagnozy ale u mnie było tak ze ciepły jezeli
    próbowałem zapalac zanim zgasła kontrolka swiec to ciezko odpalał. Jak
    poczekałem te 2-3 sekundy i kontrolka zgasła to było ok i odpałał
    normalnie.
    winny okazał sie aku ktory padł przy pierwszych mrozach.
    Auto to 1.9D we Fiacie Scudo rocznik ok 2000.


  • 12. Data: 2015-11-27 23:50:40
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 22:47, Lewis pisze:
    > W dniu 2015-11-27 o 22:24, cef pisze:
    >
    >> No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
    >> na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
    >> (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
    >> Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?
    >>
    >
    > Popytaj na lokalnej grupie VW albo kup sobie tzw "chip ułatwiający
    > rozruch" ;)

    Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
    Miliony wątków o byle czym,
    moderatorzy, łowcy pomukow,
    bez rejestracji nic nie znajdziesz itp



  • 13. Data: 2015-11-28 09:58:09
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:
    >
    > Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
    > Miliony wątków o byle czym,
    > moderatorzy, łowcy pomukow,
    > bez rejestracji nic nie znajdziesz itp

    Wystarczy google.
    Masz jakieś przykre doświadczenia :) ja dzięki forum.vwgolf.pl sporo
    rzeczy się dowiedziałem i nie musiałem odwiedzać samochodowych konowałów
    Wpisz w google chip tunning Wrocław, zadzwoń i zapytaj. Ogarnięty gość
    od razu będzie wiedział o co chodzi i zrobi soft w 15 minut.



  • 14. Data: 2015-11-28 11:12:32
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** spider pisze tak:

    > W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:
    >>
    >> Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
    >> Miliony wątków o byle czym, moderatorzy, łowcy pomukow, bez
    >> rejestracji nic nie znajdziesz itp
    >
    > Wystarczy google.
    > Masz jakieś przykre doświadczenia :) ja dzięki forum.vwgolf.pl
    > sporo rzeczy się dowiedziałem i nie musiałem odwiedzać
    > samochodowych konowałów

    Co innego się dowiedzieć a co innego brać udział w dyskusji :)


    A już najlepiej to podszkolić angielski i poczytać fora gdzie nie ma
    polskich filozofow od siedmiu boleści.


    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 15. Data: 2015-11-28 11:54:44
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: "Adam" <a...@w...pl>


    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:5658ca17$0$684$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-11-27 o 22:06, Lewis pisze:
    >> W dniu 2015-11-27 o 20:13, cef pisze:
    >>
    >>> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
    >>> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
    >>> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
    >>> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
    >>> Ale trochę to kuriozalne, żeby słabość akumulatora dawała znać o sobie
    >>> przy rozruchu ciepłego silnika, ale chyba może tak być w stadium
    >>> początkowym słabości aku czy nie?
    >>> (diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się
    >>> zastanawiałem
    >>> czy przeżyje tę zimę)
    >>>
    >>
    >> Błąd w sofcie, na ciepło ma mniejszą dawkę rozruchową, która jak już
    >> masz nieco zużyty układ wtryskowy daje o sobie znać.
    >> Zmiana w sofcie i problem znika.
    >
    > No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
    > na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
    > (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
    > Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?
    >

    A ja bym obstawiał dwie rzeczy: albo czujnik położenia wałka rozrządu
    (diagnoza komp) albo luzy zaworowe.....jak jest zimno ma lepsze sprężanie i
    szybciej odpala.

    pzdr.



  • 16. Data: 2015-11-28 11:55:14
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2015 20:13:35 +0100, cef napisał(a):
    > Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
    > z odpalaniem rozgrzanego silnika -
    > po przejechaniu kilku kilometrów.
    > Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
    > a i wtedy nie zawsze załapuje.
    > Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
    > jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.
    >
    > Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,

    Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
    ledwo".

    > że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
    > i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
    > a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.

    Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
    Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.

    J.


  • 17. Data: 2015-11-28 12:44:03
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-28 o 11:12, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** spider pisze tak:
    >
    >> W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:
    >>>
    >>> Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
    >>> Miliony wątków o byle czym, moderatorzy, łowcy pomukow, bez
    >>> rejestracji nic nie znajdziesz itp
    >>
    >> Wystarczy google.
    >> Masz jakieś przykre doświadczenia :) ja dzięki forum.vwgolf.pl
    >> sporo rzeczy się dowiedziałem i nie musiałem odwiedzać
    >> samochodowych konowałów
    >
    > Co innego się dowiedzieć a co innego brać udział w dyskusji :)

    Już od samego przeglądania i czytania tego robi mi się niedobrze,
    ale się dowiedziałem. Akumulator raczej jest jeszcze OK
    (to co mogłem pomierzyć bez wysiłku jest w normie)
    zimnym kręci bez wahania, po dłuższej jeździe też.
    Najgorzej jest po krótkiej jeździe od pierwszego rozruchu i
    kilkuminutowym postoju.
    Zrobimy poprawki w oprogramowaniu i zobaczymy co będzie.


  • 18. Data: 2015-11-28 12:48:34
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-28 o 11:54, Adam pisze:

    >> No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
    >> na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
    >> (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
    >> Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?
    >>
    >
    > A ja bym obstawiał dwie rzeczy: albo czujnik położenia wałka rozrządu
    > (diagnoza komp) albo luzy zaworowe.....jak jest zimno ma lepsze sprężanie i
    > szybciej odpala.

    No jak zacznę jeździć po warsztatach, to zaczną właśnie w takiej kolejności
    wymieniać wszystko w aucie. Kiedyś w oplu też miałem przypadłość
    sterownika, który pokazywał różne błędy a samochód gasł po rozgrzaniu
    i jak bym wymieniał po kolei
    zgodnie z tym co mechanikom pokazywał komputer, to
    chyba tylko zawieszenie i buda by się uratowały.
    A naprawa sterownika kosztowała mnie 300zł.


  • 19. Data: 2015-11-28 12:50:48
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:

    >> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
    >
    > Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
    > ledwo".

    Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.


    >> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
    >> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
    >> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
    >
    > Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
    > Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.

    Internet wie, że pomaga :-). Szczelność, to już przy znacznie
    większym przebiegu a ja mam 125 tys.


  • 20. Data: 2015-11-28 13:03:15
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Nov 2015 12:50:48 +0100, cef napisał(a):
    > W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:
    >>> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
    >> Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
    >> ledwo".
    > Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.

    Jesli zdrowo kreci, to aku dobry. I rozrusznik dobry i kable dobre.

    No, mozna by jeszcze pro forma napiecie w czasie tego krecenia
    sprawdzic - u mnie spada gdzies do 10V, moze przy 9.5 nadal dobrze
    kreci, ale komputer juz odmawia.

    >>> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
    >>> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
    >>> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
    >>
    >> Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
    >> Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.
    >
    > Internet wie, że pomaga :-).

    Nie tylko internet - skoro sie dawkowalo wiecej i na pompie, to widac
    pomagalo troche.

    > Szczelność, to już przy znacznie
    > większym przebiegu a ja mam 125 tys.

    Za nowego tez musial krecic :-)

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: