  • 201. Data: 2017-09-15 10:12:41
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59ba5cdd$0$5164$6...@n...neostrada.pl

    > Nie pomoże w A zbyt wczesnych -- dopiero w A 6 pomoże.
    > Taki właśnie jest zysk z A 6. A 7 daje muliwindow.

    No, nie wiem kiedy sam się o tym przekonam. Sprzęt jak na razie sprawuje
    się bardzo dobrze, to i szkoda go chować do szuflady i kupować nowy.

    Co to jest ten "multiwindow", tzn na czym polega ta funkcja?

  • 202. Data: 2017-09-15 10:15:08
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59ba5dd1$0$15202$6...@n...neostrada.pl

    > Nie skorzystałem z tej możliwości, więc nie opisuję. :)
    > Chcesz sajens-fikszyn ;) z przewagą fikszyn?...

    Nie, nie chcę żadnych spekulacji, takich w necie jest od groma. Myślałem
    że już wypróbowałeś osobiście,. Stąd i moje pytanie.

    > Masz dłuższą ,,pamięć wewnętrzną''.

    No nie wiem, w necie piszą że dodanie do standardowej 16GB pamięci
    wewnętrznej zewnętrznej SD o pojemności 64GB i sformatowanie jej w
    wiadomy sposób nie robi automatycznie pamięci wewnętrznej o wielkości
    80GB, to jakoś inaczej idzie.

    > Prawie na pewno tak. Ale (co chyba oczywiste) karta też kiedyś skończy
    > się.
    > Masz 4 GB ,,dysku''? Wkładasz kartę o pojemności 16 GB i masz w sumie ;)
    > ze 12 GB. ;) (bo format ,,kosztuje'', z 4 GB coś zabiera telefon/system
    > a owe marketingowe 16 GB to tak naprawdę tylko 13 GB...)

    "Prawie" robi wielka różnicę.. Mimo tego że sporo czasu spędziłem w
    necie na poszukiwaniu jak odbywa się instalacje świeżych programów na
    karcie zewnętrznej rozszerzającej pamięć, to jednoznacznej wypowiedzi
    nie widziałem,. Jest o wszystkim, np o przenosinach programów już
    zainstalowanych i innych duperelach, tak o samym instalowaniu nie ma nic.

    > Od A 6.x kartę możesz sformatować jako przedłużkę ,,pamięci
    > wewnętrznej''.
    > Sprawa chyba jasna. Możesz zajść do sklepu, włożyć kartę, sformatować
    > stosownie i sprawdzić, ile po takim zabiegu masz ,,wewnętrznej pamięci''.
    >

    > Nie Ty jeden widziałeś problem ,,braku pamięci''. Powiem więcej -- Ty
    > właśnie twierdziłeś kiedyś, iż brak ,,pamięci wewnętrznej'' to mały
    > problem. Wcześniej czy później pamięci brakuje, więc ludzie domagają
    > się innej organizacji GBajtowej...

    Nie do końca jasna... I nie sądzę aby sprzedawca pozwolił mi grzebać w
    sklepowych telefonach.

    To było wtedy gdy pewnie jeszcze nie zdawałem sobie sprawy jakim
    pokręconym systemem jest Android. Bo nie jest tak że teraz mam zajętą
    CAŁĄ pamięć wewnętrzną, jest około 600MB wolnej przestrzeni. Ale widać
    Android rezerwuje ją do jakichś swoich potrzeb.

    > Właśnie Asus Max (z akumulatorem o pojemności 5Ah) wyłączył się, bo
    > zabrakło mu energii... Odłączyłem go od ładowania tuż po siódmej rano.
    > Tak oto wygląda w praktyce ,,tydzień, albo i dłużej''. ;) Wystarczy
    > aplikacja typu Osmand zapisująca ślad...

    I był w pełni naładowany? Jadę na jakieś 10 godzin do Poznania. Włączony
    dual sim, transfer danych (3g), GPS i Yanosik. Przyjeżdżam do domu a
    bateria (2Ah) co najwyżej w połowie rozładowana.

> [...]
    > do dnia dzisiejszego z uwagi na rosnące ceny kart pamięci.
    >

    > Rozumiesz chyba, że sformatowanie łączy się z ,,wydatkiem
    > energetycznym''...
    > (można zrobić pełen bakap, można jakoś inaczej...) Po prostu jestem zbyt
    > leniwy, aby z tego skorzystać -- 16 GB ,,pamięci wewnętrznej'' na razie
    > mi wystarcza. Gdy będę miał kartę o pojemności 32 GB (lub 64 GB) być
    > może ją stosownie sformatuję. Na razie zbyt wiele roboty dającej zbyt
    > mało zysku.
    >
    > Fotki, pliki z mapami, masę innych informacji -- trzymam na karcie.

    No szkoda, byłaby to informacja z tzw pierwszej ręki. I tak z ciekawości
    - ma 6tka funkcje wybudzania za pomocą stuknięć w ekran?

  • 203. Data: 2017-09-15 15:50:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59bb8b6a$0$649$6...@n...neostrada.pl

    > Co to jest ten "multiwindow", tzn na czym polega ta funkcja?

    Poczytaj w opisach lub idź do sklepu -- co Ci po
    opisach teoretyka, jakim jestem w tej materii?

  • 204. Data: 2017-09-15 16:05:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59bb8bfd$0$649$6...@n...neostrada.pl

    > Nie, nie chcę żadnych spekulacji, takich w necie jest od groma.
    > Myślałem że już wypróbowałeś osobiście,. Stąd i moje pytanie.

    Pisałem wielokrotnie -- nie korzystam z tego, choć wiem, że mogę korzystać.

> [...]
    > jej w wiadomy sposób nie robi automatycznie pamięci wewnętrznej
    > o wielkości 80GB, to jakoś inaczej idzie.

    Już wiele razy pisałem -- idź do sklepu i sprawdź.

> [...]
    > nie widziałem,. Jest o wszystkim, np o przenosinach programów już
    > zainstalowanych i innych duperelach, tak o samym instalowaniu nie ma nic.

    Nie ma już mowy o prehistErii -- ,,przenosinach na kartę''...

    > Nie do końca jasna... I nie sądzę aby sprzedawca
    > pozwolił mi grzebać w sklepowych telefonach.

    Zwykle są leniwi -- sami nie chcą grzebać...
    Po to są sklepy ,,tradycujne'', by pogrzebać...

> [...]
    > zajętą CAŁĄ pamięć wewnętrzną, jest około 600MB wolnej przestrzeni.
    > Ale widać Android rezerwuje ją do jakichś swoich potrzeb.

    Pokręcony?... Windows jest jak niemowle -- domagające się ciągłej opieki...
    Ace, Monster, Overmax, Asus -- od strony Androida niczego im nie zarzucam...

    > I był w pełni naładowany?

    Tak -- co chyba oczywiste.

    > Jadę na jakieś 10 godzin do Poznania. Włączony dual sim, transfer
    > danych (3g), GPS i Yanosik. Przyjeżdżam do domu a bateria (2Ah)
    > co najwyżej w połowie rozładowana.

    Ja opisuję to, co mam ja. :)

    > I tak z ciekawości - ma 6tka funkcje wybudzania za pomocą
    > stuknięć w ekran?

    Asus ma, ale czy to cecha Androida/u, czy Asusa -- nie wiem.
    Można włączyć ekran dwoma stuknięciami i można wyłączyć,
    ale wyłączanie wymaga stukania w górny pasek.

  • 205. Data: 2017-09-15 16:06:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59bb8b1b$0$649$6...@n...neostrada.pl

    > Tak, np. w pozytywach lepszy ping i większa prędkość
    > transferu, z minusów mniejszy zasięg.

    Zasięg to sprawa polityczna -- przykładowo ograniczany jest tam,
    gdzie ludziom BTSy mogą szkodzić, co niestety skutkuje wzrostem
    szkodliwości telefonów, które muszą więcej watów wpuszczać w eter.

    Gdy byłem w sanatorium, wyjaśniano mi, że słaby zasięg telefonów
    jest efektem celowym -- rzekomo ogranicza szkodliwy wpływ telefonów
    na rozruszniki serc itp. urządzenia.

    Ja akurat nie mam rozrusznika serca, więc nie protestowałem...

  • 206. Data: 2017-09-16 00:44:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" opgmp3$n2q$...@n...news.atman.pl

    > Asus ma, ale czy to cecha Androida/u, czy Asusa -- nie wiem.
    > Można włączyć ekran dwoma stuknięciami i można wyłączyć,
    > ale wyłączanie wymaga stukania w górny pasek.

    Można też włączyć jakiś program, kreśląc na zgaszonym ekranie
    jakąś literkę, co jest przydatne, bo nie trzeba szukać ikonek...
    Można tak uruchomić kilka (wybranych przez siebie) aplikacji.

    Można też bawić się z potrząsaniem czy hałasowaniem itp...
    Ile w tym zasług A, ile aplikacji, ile sprzętu -- trudno mi określić.

  • 207. Data: 2017-09-16 11:15:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > na rozruszniki serc itp. urządzenia.
    >
    > Ja akurat nie mam rozrusznika serca, więc nie protestowałem...

    Nie żartuj sobie z poważnych spraw. Te gnoje niby maja działać dla dobra
    konsumenta? W przetargach na limitowane częstotliwości zapewnienie
    dobrej jakości usług to jedna z ostatnich pozycji, o ile w ogóle jest to
    ujęte. Liczy się przede wszystkim kasa którą za daną częstotliwość
    zapłaci operator. Potrzeby potencjalnego klienta te kanalie mają gdzieś,
    liczy się kasa która będzie do przeżarcia, na pławienie się w luksusach.
    To samo zresztą dotyczy usług telewizyjnych. - kasa kasa kasa, a to że u
    niektórych klientów przelatujący ptaszek powoduje zakłócenia
    uniemożliwiające odbiór, to już dla nich sprawa bardzo mało istotna.

    Pytanie osobiste - uwierzyłeś im w te ich wyjaśnienia w sanatorium?

  • 208. Data: 2017-09-16 11:15:58
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59bb8b6a$0$649$6...@n...neostrada.pl

    > Poczytaj w opisach lub idź do sklepu -- co Ci po
    > opisach teoretyka, jakim jestem w tej materii?

    Reklamowałeś, a więc dobrze by było choć w kilku słowach wykazać zalety
    tej funkcji.

  • 209. Data: 2017-09-16 11:17:24
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59bb8bfd$0$649$6...@n...neostrada.pl

    > Pisałem wielokrotnie -- nie korzystam z tego, choć wiem, że mogę
    > korzystać.

    Jednak ten fakt jest mi znany dopiero po zadaniu pytania.

    > Już wiele razy pisałem -- idź do sklepu i sprawdź.

    Za takie rady to ja z góry dziękuję.

    > Nie ma już mowy o prehistErii -- ,,przenosinach na kartę''...

    > Zwykle są leniwi -- sami nie chcą grzebać...
    > Po to są sklepy ,,tradycujne'', by pogrzebać...

    Tylko gdzie są takie sklepy, gdzie Ci sprzedawca pozwala grzebać w
    towarze, poprzez wkładanie swoich kart..

    > Pokręcony?... Windows jest jak niemowle -- domagające się ciągłej
    > opieki...
    > Ace, Monster, Overmax, Asus -- od strony Androida niczego im nie
    > zarzucam...

    To np. dlaczego nie możesz instalować programów na nośniku zewnętrznym?
    To ma być ta oczekiwana przez Ciebie normalność?

    > Tak -- co chyba oczywiste.

    Dla mnie - nie. Tak szybkie rozładowanie baterii musi mieć jakąś
    przyczynę, niepełne naładowanie jest na czele domniemanych przyczyn.

    > Ja opisuję to, co mam ja. :)

    Ciekawe jak by wyglądał czas pracy Twojego Maxa w moich rękach..

    > Asus ma, ale czy to cecha Androida/u, czy Asusa -- nie wiem.
    > Można włączyć ekran dwoma stuknięciami i można wyłączyć,
    > ale wyłączanie wymaga stukania w górny pasek.

    Akurat wyłączenie nie jest problemem -  w Sklepie Google jest odpowiedni
    program nawet do dużo wcześniejszych wersji Androida. Z tego co
    słyszałem każdy telefon z odpowiednio wysoką wersja systemu może mieć
    funkcję wybudzania z pomocą stuknięć w ekran,.

  • 210. Data: 2017-09-16 11:19:09
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > Można też bawić się z potrząsaniem czy hałasowaniem itp...
    > Ile w tym zasług A, ile aplikacji, ile sprzętu -- trudno mi określić.

    Wybudzanie za pomocą stuknięć to chyba jednak za sprawą Androida..