eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPomiar "zagrzania" turbiny › Pomiar "zagrzania" turbiny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Pomiar "zagrzania" turbiny
    Date: Sun, 21 Sep 2014 10:26:45 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1411288589 20848 77.252.249.9 (21 Sep 2014 08:36:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Sep 2014 08:36:29 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2544978
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest sobie wysilona benzyna.
    Powstaje pytanie - jak (sensownie) zmierzyć zagrzanie turbiny, a
    bardziej - jej wystygnięcie. Taka bardziej inteligentna wersja turbotimera.

    1. gdzie i co mierzyć
    2. w jakim zakresie będą wyniki ;) by dobrać odpowiedni sensor

    Pomiar obudowy części gorącej - ma dość dużą bezwładność cieplną, i nie
    wiem jak się przekłada na grzanie się wirnika?

    Zaproponowałem na początek - pomiar różnic temperatury oleju (wężyków z
    olejem) smarującego wirnik, na wejściu i wyjściu, z czego można ładnie
    wywnioskować ogólną temperaturę (na wyjściu lub średnia z obu) oraz czy
    stygnie czy się grzeje (różnica lub gradient tej różnicy).
    Po przemyśleniu - może wystarczyłby pomiar temperatury na wyjściu i
    analiza jej zmian - logiczne że jak spada, to stygnie ;)

    Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
    chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
    z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku (pomiar na podstawce filtra
    oleju)? Jeśli bym się zmieścił do 125'C to mogę użyć wygodnych scalonych
    czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
    w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny itd.


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: