  • Data: 2019-01-10 17:36:07
    Temat: Re: 3 kanały PWM na raspberry pi 3
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/10/19 11:23 AM, cezar wrote:

    > beaglebone nawet bez PRU potrafi wyygenrować kilku-MHz PWMy - gdzies
    > czytałem że do 10MHz jest bezpiecznie. Jak kiedyś się bawiłem to nawet
    > 30-40MHz dało się generować ale nie moge stwierdzić jak czysty był
    > sygnał bo mój oscyoskop to już przerastało.
    >
    > Ma ich chyba 8 niezależnych.

    Ale to chyba na sprzętowym. W archiwach listy beaglebone jest post w
    którymś ktoś się chwali pomiarami, i najlepsze co się dało to chyba coś
    ok. kilkuset kHz. IIRC więcej niż pojedyncze MHz nie da się wyciągnąć z
    głównego procesora, bo szybkość ogranicza czas dostępu to rejestrów I/O,
    do których trzeba się przebić przez szyny L3/L4. To samo masz w PRU
    jeśli korzystasz z linii z dostępem przez szynę. Generowałem kiedyś z
    PRU przebiegi do sterowania kostką TI do LEDów (trzeba było
    zsynchronizować reset z zegarem, więc tak było najłatwiej), i co któryś
    impuls czas trwania był 3-4 razy dłuższy.
    Co innego na pinach do których PRU ma bezpośredni dostęp. Tam nie ma
    takich ograniczeń.
    No i sprzętowych PWM jest więcej niż w RPi, a PocketBeagle jest tańsze
    niż RPi3

    Jacek.