  • Data: 2018-05-14 14:12:02
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-13 o 17:00, Irek.N. pisze:
    > Wiem że nie w temacie, sorki więc za to, może akurat ktoś przechodził
    > podobny dylemat.
    >
    > Potrzebuję napisać coś bazodanowego. Kiedyś używałem Interbase i BC
    > Builder-a, ale to było z 15 lat temu.
    > Co obecnie jest godne uwagi przy małych systemach bazodanowych?
    > Zastosowanie komercyjne, więc licencje nie będą bolały, chyba że kwoty
    > wyjątkowo duże wyjdą. Podpowiecie coś?
    >
    > Irek.N.
    To ja dorzucę MS SQL Server. W wersji Express jest za darmo, główne
    ograniczenie to rozmiar bazy poniżej 2GB, jest też chyba wersja na
    Linuksa (ale nie testowałem).
    Do zarządzania jest bardzo wygodne środowisko graficzne (wymagany jest
    Windows). Jak będzie potrzeba to można kupić licencję i wgrać więcej
    danych, zrobić redundancję itp.
    Biblioteki programistyczne są dostępne do prawie każdego języka
    programowania.
    W porównaniu do Open Source to jakość pracy i możliwości są jednak o
    klasę lepsze. Z drugiej strony jak się człowiek przyzwyczai do np.
    Postgresa to można zrobić całkiem profesjonalną instalację za free (np.
    z redundantnym serwerem).
    W Borlanda to bym nie szedł, bo ciężko zrobić coś bazodanowego w
    sansownych pieniądzach: trzeba kupić licencję na IDE plus dodatkowo
    bibliotekę do baz danych, razem spokojnie ponad 10 tysięcy (i to za
    wersję bez wodotrysków).

    Tak jak koledzy pisali - jak ma być dobrze i szybko to poszukać jakiegoś
    programu do obsługi magazynu z możliwością dostępu programowego do bazy,
    a następnie dorobić moduł do liczenia kosztorysu w oparciu o dane z bazy
    (jeżeli nie ma gotowca). Jakąś przystawkę do robienia kosztorysu można
    od biedy zrobić samemu (jeżeli program magazynowy ma jakieś API albo
    inny oficjalnie wspierany dostęp do danych), będzie taniej, lepiej i
    szybciej niż dłubanie wszystkiego od zera, zwłaszcza po takiej przerwie
    i uczeniu się wszystkiego praktycznie od nowa.

    No i uwaga na koniec - ja bym dorzucił parę złotych i zadbał jednak o
    jakąś redundancję i zabezpieczenie danych, żeby nie było plucia w brodę
    że kilka miesięcy pracy poszło w piach.
    Piotrek