  • Data: 2018-05-15 13:11:02
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 13 May 2018, Irek.N. wrote:

    > Litości. Nawet jak mi wszyscy ludzie zaczną bez sensu klikać, aby tylko
    > klikać, to może wygenerujemy jedno zapytanie na sekundę?

    Skorzystaj z chmury, np. AWS. Jak zrobisz aplikację na Lambdach, a jako
    bazę danych DynamoDB, to przy takim użytkowaniu jak opisujesz, to pewnie
    nigdy nie zapłacisz za utrzymanie tego więcej niż za piwo (większość
    rozwiązań ma pewne limity użycia poniżej których nie płacisz nic).

    Czyli uczysz się JavaScriptu, bo w jednym języku będziesz miał 'opędzony'
    frontend (www) jak i backend. I użycia chwmury.

    Gratis odpadnie Ci rachunek za prąd dla serwera, hałas, redundancja,
    backupy, skalowanie, opłata za łącze, czas poświęcony na instalację,
    pilnowanie i upgrade serwera, problem z wdrażaniem wersji testowych i
    mnóstwo rzeczy, które obecnie odchodzą do lamusa, a których chcesz się
    nauczyć praktycznie od zera. Poświęć ten czas na naukę rozwiązań
    chmurowych, to nie jest takie trudne.

    Przy swoich serwerach obecnie trzymają się dinozaury i ludzie, którzy
    dokładnie więdzą w jakich warunkach NIE opłaca się skorzystać z
    serverless-a.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg