  • Data: 2018-04-17 18:34:37
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:pb4g9g$fqt$1$Adam@news.chmurka.net...
    > Przykładowo: Freelander TD4 - przed uruchomieniem silnika sprawdzał
    > kilkadziesiąt parametrów. Ale można to było spróbować "przeskoczyć":
    > przekręcić bardzo szybko kluczyk z pozycji wyłączonej na rozrusznik,
    > rozrusznik ruszał zanim nastąpił self-test i silnik odpalał. W ten sposób
    > można czasem było zlikwidować błąd check-engine.

    Równie "dowcipny" błąd, co przy przepaleniu żarówki w jednym reflektorze,
    nie pozwalał włączyć drugiego, sprawnego, już nie wspominam o sytuacjach
    wyższej koneiczności, gdzie nawet jeden reflektor ratuje sytuację... Ja się
    boję, że niedługo nie wysram się, jeśli komputer nie pozwoli. Czas robić
    prawko (tylko lekarz nie puści) i na rynku wtórnym zanabyć jakiegoś
    Trabiego, czy Skarpetę... Im komp niepotrzebny, paliwo i olej nalać, zapłon
    i gaźnik uregulować, uszczelnić tłoki w cylindrach, czegóż więcej trzeba?
    Oczywiście, o podstawowych regulacjach, czy oponach, klockach nie wspominam,
    bo to rzeczy oczywiste.
    Już za starych czasów, jak się u ciotki w Ładzie spierd^Hniczył regulator
    alternatora, to elektryk, oznajmiając coś grubiańskiego pod jego adresem
    (był elektroniczny), wsadził przekaźnikowy i wszystko wróciło do normy.
    Signum temporis? Oczywiście, kompa nie było, więc auto normalnie jechało,
    dokąd mogło. Oczywiście, zanim "haltnęło", znalazło się w warsztacie i mogło
    o własnych siłach wrócić po naprawie na drogi. A koszt naprawy był jak na
    dzisiejsze czasy, wrecz nikczemny (1).

    (1) Prócz znaczenia pejoratywnego, oznacza po prostu niewielki, mały, bardzo
    mały - i w tym znaczeniu słowa tego użyłem.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...