  • 41. Data: 2018-02-01 16:14:34
    Temat: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 16:08, elmer radi radisson pisze:

    > Nie, po prostu polski wegiel wydobywany obecnie jest zbyt kiepski do
    > domu

    Jasne - a skąd problem że ludzie szlamem palą?

    Shrek

  • 42. Data: 2018-02-01 16:23:39
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 16:13, Shrek wrote:

    > A ten uran to leży pod ziemią jak nieprzymierzając węgiel i trzeba go
    > tylko spastylkować, żeby ładnie w prętach siedział, czy może w postaci
    > rud i trzeba tysiące metrów sześciennych przewalić, żeby go uzyskać?

    Oczywiscie ze trzeba go przetworzyc, ale na sam koniec napewno nie
    okazuje sie ze jego wydobycie jest deficytowe, a juz napewno niesie
    duza korzysc. Czyli roznica jest raczej radykalna.

    > No ale pisałeś przeciw węglowi (zresztą straszliwie dramatyzując).

    Nic nie dramatyzuje. Patrze i widze jak jest.

    Czy wegiel jest czystym zrodlem energii? nie.
    Czy przyczynia sie do zanieczyszczenia srodowiska? Tak.
    Czy jest niskoefektywnym zrodlem energii? Tak
    Czy wydobycie jest nieefektywne i deficytowe? Tak
    Czy grozi nam wyczerpanie jego zasobow? Tak.

    Jak jest, kazdy widzi.

    --

    memento lorem ipsum

  • 43. Data: 2018-02-01 16:32:39
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 16:14, Shrek wrote:

    > Jasne - a skąd problem że ludzie szlamem palą?

    A jak sie to ma do zacytowanego zdania?
    Raczej wlasnie z nim wspolgra. Szlam to nie jest nawet wegiel,
    to jest po prostu odpad. Zreszta, tam gdzie byl do kupienia, zakazano
    jego sprzedazy klientom indywidualnym. Sam widzisz, jakie cukiereczki
    musiano oferowac, tak swietnej jakosci jest dostepny w handlu opal..

    A skad problem ze ludzie pala odpadami? Stad ze chca zaoszczedzic
    oczywiscie/nie maja pieniedzy na opal.

    --

    memento lorem ipsum

  • 44. Data: 2018-02-01 16:34:12
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 16:32, elmer radi radisson wrote:

    > musiano oferowac, tak swietnej jakosci jest dostepny w handlu opal..

    *oczywiscie mam na mysli polskie zloto, dla szeregowych konsumentow ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 45. Data: 2018-02-01 16:34:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 16:23, elmer radi radisson pisze:

    > Oczywiscie ze trzeba go przetworzyc,  ale na sam koniec napewno nie
    > okazuje sie ze jego wydobycie jest deficytowe, a juz napewno niesie
    > duza korzysc. Czyli roznica jest raczej radykalna.

    To czy jest deficytowe czy nie to akurat nie zależy od ekonomii. Jakby
    go nasi górnicy kopali to też im trzeba by dopłacić. My nie rozmawiamy o
    (ksieżycowej) ekonomii, a o efektywności energetycznej. I wcale nie
    jestem przekonany że uran ma leszpą niż węgiel (zwłaszcza brunatny,
    kopany odkrywkowo i transportowany bezpośrenio taśmociagiem do kotla)

    > Nic nie dramatyzuje. Patrze i widze jak jest.
    >
    > Czy wegiel jest czystym zrodlem energii? nie.

    Ale co się tak plujesz o ten CO2 - trujący nie jest;)

    > Czy przyczynia sie do zanieczyszczenia srodowiska? Tak.

    Znów - to "tylko" CO2.

    > Czy jest niskoefektywnym zrodlem energii? Tak

    Gdyż albowiem? Napisałem ci powyżej.

    > Czy wydobycie jest nieefektywne i deficytowe? Tak

    Znów - jakbyśmy mieli uran, to byśmy dopłacali do uranu.

    > Czy grozi nam wyczerpanie jego zasobow? Tak.

    A jakie zasoby uranu mamy?

    > Jak jest, kazdy widzi.

    Uprawiasz tanią demagogię. Węgiel może nie jest idealny, ale też nie
    taki straszny jak go malują. A atom z jednej strony fajniejszy, z
    drugiej o wiele droższy inwestycyjnie, z trzeciej potencjalnie
    katastrofalny (weź pod uwagę, że pisiory mają to budować - co oznacza,
    że wysokie stanowiska będą pełniły na przykład córki leśniczego).

    Ja bym szedł w atom i takie zdanie mam od jakiś dwóch dekad, ale
    naprawdę można to opisać uczciwie i nie trzeba demagogizować. Już sam
    fakt, że emituje CO wystarczy, żeby w dłuższej prespektywie był
    "nieopłacalny" oczywiście przez kary za emisję.

    Shrek

    Shrek

  • 46. Data: 2018-02-01 16:36:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 16:32, elmer radi radisson pisze:

    > A jak sie to ma do zacytowanego zdania?

    No narzekasz, że węgiel zbyt kiepski a ludzie jeszcze gorszym palą.

    Zresztą zaprzeczasz sam sobie - niby piszesz, że to że grzejemy węglem
    to efekt uboczny energetyki opartej o węgiel, bo inaczej byśmy go nie
    wydobywali, a potem piszesz, że i tak jedziemy na obcym:P

    Shrek

  • 47. Data: 2018-02-01 16:48:22
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 16:36, Shrek wrote:

    > No narzekasz, że węgiel zbyt kiepski a ludzie jeszcze gorszym palą.

    No szlamem/mulem jak napisalem to chyba juz nie pala odkad wprowadzono
    zakazy. Chyba ze daje sie go kupic gdzies na lewo. A z krajowego wegla,
    ktory glownie jest niskiej jakosci mialem, musieli przejsc na to co sie
    pojawi na rynku zdatnego do domowego pieca, a na chwile obecna to
    zazwyczaj opal z importu.

    > Zresztą zaprzeczasz sam sobie - niby piszesz, że to że grzejemy węglem
    > to efekt uboczny energetyki opartej o węgiel, bo inaczej byśmy go nie
    > wydobywali, a potem piszesz, że i tak jedziemy na obcym:P

    Bynajmniej, napisalem w zwiazku z tym:

    "Tyle, ze dla ludzi jest to przezroczyste, nawet tego nie musza
    wiedziec. Pala weglem, dopoki sie da i jest to wzglednie tanie."

    Jest to efektem inercji - do pewnego momentu opal jak najbardziej byl
    krajowego pochodzenia. Piec weglowy zatem wryl sie w klasyke polskiego
    domostwa i ludzie pala glownie tym paliwem, po prostu ida i kupuja.

    Gdy w koncu nastapi /mam nadzieje/ zmiana na czystsze, wiadome zrodlo
    energii, wegiel po prostu umrze w tym systemie. Inna droga to to ze
    skoncza sie u nas zasoby albo system wydobycia padnie na twarz (narazie
    ciagnie tylko dlatego ze szuflami sypie sie w niego doplaty),
    a gospodarka uzalezniona od wegla bedzie go sciagac z zewnatrz,
    a wowczas przy rosnacej cenie wlascicieli piecow po prostu przestanie
    byc na to paliwo stac.

    Takze niezaleznie od tego jaka bedzie kolejnosc zdarzen, alternatywne
    zrodla energii musza sie pojawic.

    --

    memento lorem ipsum

  • 48. Data: 2018-02-01 17:13:15
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 16:34, Shrek wrote:

> [...]
    > jestem przekonany że uran ma leszpą niż węgiel (zwłaszcza brunatny,
    > kopany odkrywkowo i transportowany bezpośrenio taśmociagiem do kotla)

    1kg węgla wytworzy 8kWh
    1kg U235 wytworzy 24 miliony kWh

    to jaka to różnica w efektywności?

    Ile elektrowni w PL ma wlasna kopalnie odkrywkowa? W okolicy,
    w ktorej jest kilka elektrowni zasilajacych ponad milionowe miasto,
    napewno nie zauwazylem ani jednej, za to pelno wagonow na bocznicy ;)

    > Ale co się tak plujesz o ten CO2 - trujący nie jest;)

    Co Ty z tym "tylko CO2"? Elektrofiltry nie usuwaja 100% zanieczyszczen
    zanieczyszczen i maja np. problem z PM2,5.

    > Znów - to "tylko" CO2.

    Nie tylko.

    > Gdyż albowiem? Napisałem ci powyżej.

    Ja tez napisalem. 8kWh ile to razy mniej od 24 milionow kWh?

    > Znów - jakbyśmy mieli uran, to byśmy dopłacali do uranu.

    A kto mowi ze musimy miec uran. Uran sie po prostu kupuje, po prostu
    z importu. Wiesz, zupelnie jak teraz sporo wegla ;)

    > A jakie zasoby uranu mamy?

    A to nigdzie na swiecie nie ma uranu skad go mozna kupic? A na czym
    chodzi reaktor Maria, lokalnych wykopaliskach w Swierku?

    > Uprawiasz tanią demagogię.

    O taaak ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 49. Data: 2018-02-01 17:20:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No wiesz, Tesla ma ok 500km zasiegu

    Przy prędkości 70km/h ma ok. 300km zasięgu. Nie jest w stanie dojechać
    DC-Poznań bez ładowania. Do miasta to się nadaje, szczególnie do DC, bo
    tu żeby zdążyć na zielne, trzeba ruszyć i rozpędzić się do 100 w 3 s
    spod poprzednich świateł;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 50. Data: 2018-02-01 17:26:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 13:46, RadoslawF pisze:

    > Albo będą jeździć dizlami zamiast tracić życie na oczekiwaniu
    > na naładowanie akumulatorów.

    Dizle to już wtedy będą mogły jeździć tylko oklejone nalepkami ze
    zdjęciami ludzi zmarłych na raka i wołami wypisanymi ostrzeżeniami DIZEL
    POWODUJE RAKA i CHOROBY SERCA.