    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <artah4gbgl5p$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <1ndcpecci2nvl$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    <2...@g...com>
    Date: Wed, 13 Nov 2019 09:52:23 +0100

    Tue, 12 Nov 2019 11:02:54 -0800 (PST), s...@g...com

    > Znaczy sie sugerujesz ze zrobili akumulatory na 100% zasieg, i w
    > sterowniku zaszyli zeby po jakims czasie ten zasieg miekko ograniczal do
    > 70-80% bo to sprawi ze na papierze zasieg jest spory ale po uzyciu nie
    > bedzie klientow ktorzy przyjda z roszczeniem gwarancyjnym ze aku padlo
    > (zasieg jest kiepski). I dzieki temu zasieg co prawda sie uszczupli ale
    > cykli ladowania przybedzie?
    > Dobrze rozumiem?

    Po pierwze nie ja sugeruję, ale ci którzy lepiej się na tym znają i sprawę
    "odkryli". Po drugie sterownik kombinuje po swojemu, u każdego ten zasięg
    inaczej spada. Nie wiadomo jak wygląda program BMU. Trudno zatem stwierdzić
    co tam się dzieje DOKŁADNIE a producent nie chce udzielić informacji po za
    lakonicznymi "tak było zaprogramowane i tak ma być".

    > No jak nie wyjasnieasz o co ci chodzi. Liczysz ze ja siade i bede sie
    > doktoryzowal bo ty juz sprawe zbadales? No besensu...

    Ale przecież ja wszystko już napisałem co wiadomo na tę chwilę. Ale coś nie
    chcesz tego pojąć i kombinujesz jak koń pod górę teorie spiskowe tworząc.

    > Jesli odpowiedz na moje pytania powyzej ejst twierdzaca to odpowiedz na
    > to jest prosta: Marketing i malowanie trawy na zielono. Sprzedajemy auto
    > o zasiegu 130% normy. Pierwszy klient kupi, zasieg mu przybijemy powyzej
    > 70% wiec na gwarancje nie wroci a kolejny klient juz pyszczyc nie
    > bedzie. Kasa sie zgadza, aku nie padna ale zasieg spadnie to 100% normy,
    > tyle ze napisane bedzie ze teraz jest 70%.
    > Dobrze kombinuje?

    Źle. Nikt nie sprzedaje auta z zasięgiem 130% normy. Zasięg spada każdemu
    inaczej, pomimo że nijak się to ma do stanu faktycznego akumulatorów. Nie
    wiem czego tu jeszcze nie rozumiesz.

    > Ale ten watek dodaje nieco mocy wszystkim zmierzluchom, aluczapkom i
    > takim tam sceptykom. Jeszcze sie dobrze era elektrykow nie zaczela a juz
    > sie oszukuje i klient musi sie doktoryzowac na temat tego jak sie go
    > oszukuje.
    > Niedobrze.

    No, za to przy spaliniakach to jest cud, miód i orzeszki. Przypomnieć ci co
    zrobili aby spaliniaki przez ponad 50 lat mogły jeździć po ulicach i
    wyparły tym samym pierwsze elektryki?

    > I jezdzilem

    I co, nie byłeś w stanie się tym autem poruszać? Dlaczego?

    > I nawet ignorujac cene wstepna (zalozmy ze aku sa drogie i miedzi duzo
    > wiec drogo na wstepie) to potem powinno byc tanio i raczej bezawaryjnie.
    > Rajt? RAJT?

    Rajt. U mnie jest bezawaryjnie. Bo w mojej hybrydzie w zasadzie nie ma się
    co psuć. Nie ma skrzyni biegów dla przykładu, tylko sprzęgła. Gdyby tylko
    nie dali dupy z tym sterowaniem BMU i dali jednak więcej tych baterii, to
    byłoby auto idealne na tę chwilę. Klocków hamulcowych wymieniać nie muszę,
    gdy w spaliniaku lecą już po 20 tys. km jazdy po mieście. Ja mam nabite 100
    i starczy na kolejne 60.

    > A nie jest. Co chwila ktos narzeka a to na aku, a to na silniki, ich
    > lozyskowanie, sterownik, i takie tam.

    No tak, bo na spaliniaki to nikt nie narzeka, wszystkie jeżdżą bezawaryjnie
    od wyjazdu z salonu aż do zezłomowania. Eh...

    > To pozwala mi na spokojnie patrzec na rynek i sytuacje,
    > bez fanbojowania czy aluczapkowania czy hejterstwa.

    Nie masz niestety za grosz obiektywizmu vide elektryki/hybrydy to gówno bo
    się psują, zaś spaliniaki były i są bezobsługowe, każdy je sobie w domu
    naprawi itd. Może jak się jeździ rowerem zamiast samochodem to tak właśnie
    jest.

    > Ja to samo widze pomiedzy manualem a automatem.
    > Mialem 115konnego dizla z manualem. Jezdzil fajnie.
    > Teraz mam 170konna benzyne z automatem (hydro),
    > ciezsza o jakies 200kg, a jedzie jakby nie moglo...

    Znaczy ten 115 konny diesel szybciej przyśpieszał niż 170 konna hybryda?
    Ja dla odmiany wczoraj wsiadłem do mojego klekota (Mazda6) i do dzisiaj się
    drapię w głowę czy to auto tak zawsze kujowo jeździło, czy od stania w
    kącie się jej coś popieprzyło... Ale raczej ten typ tak ma, bo zmierzyłem
    przyspieszenie do setki i jeździ jak kiedyś. Pomijam już hałas w klekocie
    -- to jest jakaś masakra.

    > Wkladasz mi w tekst cos czego nie napisalem. Wroc i doczytaj. Pisalem o
    > samodzielnej wymianie i dostepnosci czesci standardowych.

    No przecież piszę że można to zrobić samodzielnie.
    Części są dostępne POWSZECHNIE.

    > Dzis mozesz kupic czesci do auta kilku producentow, i sa auta ktore
    > naprawia sie latwo. A sa tez takie do ktorych zamiennikow nie ma a
    > naprawia sie kiepsko bo albo trza byc ginekologiem albo rozbierac pol
    > auta zeby cos tam wymienic.

    Bzdura, naprawa silnika spalinowego nie jest łatwa. Nikt bez
    specjalistycznej wiedzy i narzędzi nie naprawi uszkodzonego silnika czy
    skrzyni biegów (pomijam że bez dźwigu/podnośnika nie wydłubie).

    > Temat znasz wiec nie ma sensu tlumaczyc.
    > Mozesz to samo uczynic z elektrykiem? Ile masz zamiennikow?
    > Ile masz kitow ktore pozwalaja na to co ten jutuber uczynil?

    Użył bateri które można kupić w naszych skepach (drożej) albo na Ali
    (taniej).

    > Jak beda dostepne to nie bedzie sztucznego nabijania ceny. Bedzie wybor.
    > Bedzie latwiej uniknac takich sytuacji jak opisujesz, bo bedzie wiadomo
    > co sie dzieje w sprzecie.

    Wiadomo co się dzieje w SPRZĘCIE.
    Nie wiadomo co się dzieje w OPROGRAMOWANIU.

    --
    Pozdor
    Myjk