  • 121. Data: 2011-08-08 17:42:44
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Monday, August 8, 2011, 3:53:28 PM, you wrote:

    > Chryste Panie, nareszcie rozsądny i rzeczowy post :-)

    Nic się nie martw - AZ nie przekonają żadne krzyki i płacze, że czarne
    jest czarne a białe - białe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 122. Data: 2011-08-08 19:00:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 22:16:23 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
    > Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.

    Sam się przyłóż, bufonie...

    Tarcza się rozszerzy? OK. I co dalej? Myśl, Godel, myśl...
    --
    ___________ (R)

  • 123. Data: 2011-08-08 19:01:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 23:21:18 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

    > Dla stali to jakies 10*10^-6 1/K a teraz policz nam o ile to milimetrow
    > zmienia sie wymiar tarczy w kierunku klocka i dlaczego jest to wielkosc
    > pomijalna w stosunku do zuzycia klocka ;)

    A nawet jakby i o milimetr puchła, to co się dalej stanie :D

    --
    ___________ (R)

  • 124. Data: 2011-08-08 19:08:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 15:53:28 +0200, DoQ napisał(a):

    > Chryste Panie, nareszcie rozsądny i rzeczowy post :-)

    Rzeczowy i nie rzeczowy.
    Jakby tam mechaniczne blokada byla, to by te 3 setki mogly spora sile dac.
    Ale nie ma - jest reka czy noga i sie cofnie chocby tarcza spuchla o
    milimetr. I sila bedzie taka z jaka kierowca naciska (* przelozenie), nic
    wiecej.

    J.

  • 125. Data: 2011-08-08 19:12:51
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 08.08.2011 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:
    > Te droższe wszystkie co widuję mają tarczo-bębny z tyłu.

    Kolejny hicior w Twoim wydaniu. Moze nie mam drozszego auta ale z tylu
    nie mam bebnow ani tarczo-bebnow ;) Po prostu tarcze.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 126. Data: 2011-08-08 19:15:58
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 08.08.2011 Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał/a:

    > Z zasady zachowania (momentu) pędu w tym przypadku wynika tylko tyle, że
    > część tego momentu ucieka sobie "w siną dal" wraz metalem startym przez
    > okładzinę z bieżni bębna ;-) A poza tym mimo wzrostu promienia moment
    > bezwładności bębna maleje, a nie rośnie (bo masy ubywa) ;-)

    Ale promień (w/g niektorych) rosnie! :->

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 127. Data: 2011-08-08 19:20:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 19:12, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

    > Kolejny hicior w Twoim wydaniu. Moze nie mam drozszego auta ale z tylu
    > nie mam bebnow ani tarczo-bebnow ;) Po prostu tarcze.

    Nie możesz jeździć na ręcznym bo ci spuchnie ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 128. Data: 2011-08-08 19:36:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.08.2011 21:35, Waldek pisze:
    > Pytam powaznie bo nie wiem :)
    > Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?
    > o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem choc to tez
    > mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji
    > oraz o tym ze klocki na ogol szybciej sie zuzywaja
    jest/było wiele aut które na przedniej osi miały tarcze na tylnej bębny.
    ogólnie, (Zaraz ktoś sie znajdzie kto udowodni ze w 3 przypadkach jest
    inaczej) tarcze o podobnej wielkości hamują skuteczniej niż
    odpowiadające im bębny. Np w xsarach modele kombi mają tarcze również z
    tyłu, co sugeruje ze bębny jakoś nie dawały rady w standardzie...
    za tarczami przemawia:
    łatwiejsza wymiana klocków i samych tarcz
    Lepsze chłodzenie ( już w podstawowej wersji)
    łatwość poprawy chłodzenia przez zastosowanie tarcz wentylowanych
    podczas intensywnej pracy, gdy klocki sie ścierają, łatwiej odprowadzać
    to co powstaje w wyniku ścierania i temperatury- tarcze można nawiercić
    albo ponacinać.
    to co pisali koledzy: po rozgrzaniu powiększa sie rozmiar - i w tarczach
    to poprawi hamowanie w bębnach pogorszy. o ile minimalnie ale zawsze.
    tylko zwróć uwagę co potem. jak taki bęben ostygnie, to zmniejszy
    rozmiar. czyli zimny, już wstępnie będzie zahamowany! Ostygnięta tarcza
    będzie miała nieco wiekszy luz niż podczas normalnej pracy.
    Obawiam sie jednak że o takim czy innym rozwiązaniu decydują głównie
    księgowi....

    ToMasz

  • 129. Data: 2011-08-08 20:49:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-07 22:40, DoQ wrote:

    > To są rzeczy oczywiste i bezdyskusyjne :)
    > Ale znajdą się tacy, co uprą się że Ziemia jest płaska i podparta na
    > kilku słoniach ;)

    I zorganizują wyprawę w celu zbadania płci żółwia, na który me słonie
    stoją;)

    Shrek.

  • 130. Data: 2011-08-08 21:19:43
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
    > biorąc pod uwagę, że skok klocka to jakieś pół milimetra albo mniej, to
    > daje zmianę w okolicach 10%

    skok klocka 0,5mm
    przyrost grubości tarczy 0,03mm -> 0,015 na stronę
    0,015/0,5= ???????
    (3% nie 10)

    pomijając ze choćby się rozszerzyła i 0,5mm to siła hamowania by nie wzrosła