  • Data: 2018-09-13 09:03:09
    Temat: Re: Biblioteka standardowa time.h i mikrokontrolery
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.09.2018 08:37, Jacek Radzikowski wrote:

    > To mocno śmierdzi pisaniem po stosie, i problem wcale nie musi być w
    > twoim kodzie. Uprość maksymalnie program testowy, nie używaj LCD ani
    > innych wodotrysków, tylko pisz na konsolę szeregową. Jeśli w dalszym
    > ciągu będą problemy, to błąd najprawdopodobniej siedzi gdzieś w obsłudze
    > RTC. Jeśli nie, to dodawaj po kolejne elementy i patrz kiedy zacznie
    > wariować. Wtedy możesz zacząć szukać w którym komponencie jest problem.

    Płytka prototypowa na której działa ten przykład jest dość skromna - to
    fakt. Flash jest w chwili obecnej prawie całkowicie zapchany, jednak
    pamięci RAM pozostało jeszcze całkiem sporo. Wątpię, żeby mogło dojść do
    napisania stosu. Biblioteka LCD działała prawidłowo na AVR, a po
    przeportowaniu na STM32 program z nią również działa poprawnie, pod
    warunkiem zastąpienia wbudowanego RTC osobną zmienną przechowującą
    timestampa.

    Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy, to próba odczytywania RTC z
    parametrem RTC_FORMAT_BCD, a następnie konwertowania do postaci binarnej
    za pomocą zestawu własnych funkcji.

    W każdym razie sposób w jaki pobieram dane z RTC i wypełniam nimi
    strukturę struct tm wygląda w porzadku?