  • Data: 2018-09-14 09:33:23
    Temat: Re: Biblioteka standardowa time.h i mikrokontrolery
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.09.2018 11:18, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Nie inicjalizujesz wszystkich pól tej struktury, np. tm_isdst. Wyzeruj
    > ją: przy deklaracji
    > struct tm dstTime = {0};

    Spróbowałem nawet zerowania struktury za pomocą funkcji memset, ale to
    chyba nie to.
    Mam jeszcze jedną hipotezę - zauważyłem, że podczas ustawiania zegara na
    początku pracy programu (kod wygenerowany przez STM32CubeMX) podawane są
    również dodatkowe opcje (np. coś związanego ze zmianą czasu) a także
    dzień tygodnia. W swojej funkcji synchronizującej czas pominąłem te
    linijki. Po powrocie do domu zobaczę, jak będzie się zachowywał
    uzupełniony kod.

    Tak BTW przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - z tego co pamiętam
    w niektórych modelach PIC32 przed zmianą ustawień zegara konieczne było
    odblokowanie tej możliwości poprze wpisanie odpowiedniej wartości do
    jednego z rejestrów. Może coś takiego ma też miejsce przynajmniej w
    niektórych STM32? W takiej sytuacji oczekiwałbym jednak, że autorzy HAL
    wzięli to pod uwagę. Może jednak trzeba to zrobić osobno?

    > Przy okazji: zawsze używaj time_t bo nie masz gwarancji, że timestamp
    > będzie 32-bitowy. To się może zmieniać w zależności od wersji kompilatora.

    Hmm... Przecież chyba właśnie na tym polega sens stosowania typów
    zmiennych w formacie *int*_t? Rozumiem, gdybym użył typu unsigned long,
    jednak uint32_t 32-bitową zmienną bez znaku? Czyżbym nie miał racji?