  • Data: 2018-09-13 11:18:40
    Temat: Re: Biblioteka standardowa time.h i mikrokontrolery
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > struct tm dstTime;

    Nie inicjalizujesz wszystkich pól tej struktury, np. tm_isdst. Wyzeruj ją:
    przy deklaracji
    struct tm dstTime = {0};

    > Postanowiłem więc zrobić eksperyment i stworzyłem zmienną uint32_t _rtc,
    > która była zwiększana o 1 w przerwaniu alarmu RTC. Podpiąłem ją do
    > funkcji _gettimeofday i problem zniknął.

    Przy okazji: zawsze używaj time_t bo nie masz gwarancji, że timestamp będzie
    32-bitowy. To się może zmieniać w zależności od wersji kompilatora.

    > Ktoś wie gdzie może leżeć przyczyna takiego zachowania? Co robię nie tak
    > czytając RTC? Przykład u góry.

    Moim zdaniem czytasz dobrze. Czemu nie wyświetlisz sobie poszczególnych pól
    na LCD albo serialu? Im więcej danych diagnostycznych tym lepiej :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/