    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 6 Apr 2018 10:00:50 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Burza magnetyczna a zabezpieczenie danych
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 11:31:27 UTC-5 użytkownik JaNus napisał:

    > Uważam, że aby jako tako przygotować się do takiego kataklizmu, to
    > powinno się zacząć robić coraz częstsze ćwiczenia, w ramach których
    > wyłączałoby się internet, gdzieś tak na godzinę. Wpierw z półrocznym
    > wyprzedzeniem, a potem z coraz mniejszym. Aż osiągniemy taką zdolność /
    > szybkość reakcji, że będzie ona mniejsza, niż czas dolotu wyrzutu
    > koronalnego do Ziemi (coś z 3-5 dni chyba?).
    >
    > Oczywiście przeciwko takim ćwiczeniom będą ludzie wierzgać, ale czyż nie
    > lepiej być przećwiczonym w tym, co może na nas spaść, jak grom: z
    > jasnego nieba?

    Czemu wylaczac internet? Tak naprawde to problemem sa dlugie sieci metalowe.
    Internet w sporej mierze to swiatlowod.

    A zabezpieczyc sie przed problemem dlugich sieci energetycznych jest latwo. Trzeba
    rozlaczac interkonekty na granicach.

    I tu kowalski nawet nie powinien nic odczuc.
    Choc sama operacja trywialna nie jest to jednak da sie ja zorganizowac.