    From: Kaczin <j...@p...interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: CO2 w układzie chłodzenia
    Date: Wed, 31 Aug 2016 12:52:43 +0200

    W dniu 31.08.2016 o 12:06, Pablo Eldiablo pisze:
    > Czołem
    >
    > pytanie za 100 punktów: czy obecność CO2 w układzie chłodzenia (test chemiczny)
    zawsze musi oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą?

    > Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pękła głowica, olej
    dostał się do układu chłodzenia.
    > Naprawa - wymiana głowicy, zasyfionej chłodnicy, pompy wody, większości przewodów
    ukł. chłodzenia. Co się dało, było kilkukrotnie płukane chemią. Niestety na pewno w
    kanałach silnika, nagrzewnicy itp. nieco masła olejowego zostało.

    > Teraz po przejechaniu ok. 3k km zrobiłem test chemiczny na obecność CO2 w układzie
    chłodzenia - i niestety już po drugim zassaniu czynnik zmienił barwę.

    > Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej wygląda normalnie,
    nic się nie zbiera pod korkiem, temperatura równo w połowie skali...

    > Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju, które nie
    zostały dopłukane z kanalików i zakamarków układu po pierwszej awarii? Czy jednak
    powinienem się przejmować i póki jeszcze nie walnęło konkretnie, rwać znowu
    głowicę?... :( Nie muszę chyba dodawać, że koszty są potężne, żeby to porządnie
    zrobić...

    > pablo

    Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?

    --
    Kaczin