    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Wed, 26 Apr 2017 11:22:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Coś mniejszego niż eeepc
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 18:02:14 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Może wyjasnie: czasami trafia mi się potrzeba ze musze gdzieś na szybko
    > zrobić stanowasko pomiarowe typu laptop + miernik.
    >
    > Co gorsza to zazwyczaj kiepskie miejsca takie jak strych czy kotłownia.
    >
    > Chciałbym wstawić tam takiego malego pizdryka i niech mierzy przez
    > tydzień. Dodatkowo chciałbym czasem coś na szybko poprawić i potrzebuje
    > jako takiej klawiatury.
    >
    > Dlatego szukam czegoś z usb, klawiatura i kiepskim ekranem.
    >
    > Telefony komórkowe, jak się okazuje, też wchodza w grę. Klawiaturę mogę
    > ostatecznie nosić jakąś małą. Ale musi być wtedy OTG + debian i
> [...]

    To nie tędy pójdź.

    Poskladaj sobie cos ala raspberry pi.
    Tak aby bootowalo sie bez ekranu.

    Ustawiasz ja przez ethernet a potem odpinasz sie i idziesz do domu. A malina mierzy.
    Jak jestes cfaniak to stawiasz na niej openvpn i zostawiasz jej pendrajwowego modema
    gsm.
    Ona sama ci sie do serwera vpn podepnie nawet przez siec za nat-em.

    Mozesz dzieki tamu nia zarzadzać z fotela na karaibach. Byle na tych karaibach byla
    siec a na tym strychu zasięg gsm.

    Koszty w okolicy 100pln. Serwisowalnosc wysoka.

    Polecam sie zakolegować z openvpn.
    mozna bardzo fajne struktury sieciowe sobie stawiac. Ja chłopakom postawiłem
    rozproszone datacenter dzialajace na sieciach za nat-ami z dynamicznymi IP.

    Ludki sie zdziwili ze to dziala a dziala i to nad wyraz stabilnie. Rozpiecia samego
    openvpn sa tak rzadkie ze w sumie nikt mi przez ostatnie 3 lata na to nie zwrocil
    uwagi bo nie wyłapali...

    Polecam.