    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czestotliwosc sieci
    Date: Sun, 25 Mar 2018 04:34:33 +0200
    <p7pjcs$2aa$1@node1.news.atman.pl> <f...@m...uni-berlin.de>
    <5aa10bfe$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aa12de4$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aa13ba8$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <2...@4...net>
    <5aa24070$0$996$65785112@news.neostrada.pl>
    <p7u57r$dmj$1@node1.news.atman.pl>
    <5aa2dc26$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
    <p80dar$i38$1@node1.news.atman.pl>
    <j3eag1hzqn7r$.1rlcj5u1wwikb$.dlg@40tude.net>
    <p8ps4v$d8k$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <p8s2ue$ht7$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <p8u7c9$9b2$1@node2.news.atman.pl>
    <5ab4c99c$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>

    news:5ab4c99c$0$31358$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie zauwazysz, ale jesli zegara uzywasz np do okreslania polozenia
    > geograficznego, to przez 3s ziemia sie moze obrocic o 1.5km

    Nie podlega dyskusji. No, ale to już nie budzenie się co rano do pracy, bo
    jak zadzwoni o 3 sekundy później, to w najgorszym razie, mam 3 sekundy
    krócej na sranie, etc. A tu w razie "chodźcie do mnie" zamiast na chlanie,
    to trafią w inne miejsce, np. okoliczny warzywniak z wczorajszą dostawą...

    > https://quillandpad.com/2017/07/28/burgess-clock-b-w
    orlds-precise-pendulum-clock-made-250-year-old-desig
    n-john-harrison-longitude-prize-winner-inventor-mari
    ne-chronometer/

    Ciekawa konstrukcja, ale film za mało precyzyjny w szczegółach, bym
    powiedział coś więcej.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Shortt-Synchronome_clo
    ck

    Yy?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zegar_Shortta

    > a to bydle bylo na tyle dokladne, ze pozwolilo zmierzyc nieregularnosci
    > obrotow Ziemii.

    Czyli dobra konstrukcja. Kupię/skopiuję sobie, by się nie spóźnić na autobus
    :)

    > dokladnosc ... sekunda na 12 lat, 200 us/dzien ... ale cos mi sie widzi,
    > ze stabilnosc musiala byc wieksza, bo Ziemia to ma chyba ns/dobe.
    >
    > W kazdym badz razie znacznie dokladniejszy/stabilniejszy niz kwarc.

    Czyżby dylatacja? No, chodzi mi o zmianę rozmiarów kwarcu, wraz z
    temperaturą, a także przypomniało mi się, jak w pisemkach (nie tylko)
    technicznych zapodawano przeplataną orgazmem informację, że odtwarzacz CD
    (jak weszły zaraz po stanie wojennym) ma nie dającą się zmierzyć nierówność
    obrotów, to pisał ktoś mało kumaty w działaniu tegoż. Dopiero później ktoś
    już zachowawczo zapodał, ze nierówność obrotów (płyty) - dokładność
    kwarcowa, na szczęście chyba zostało to podchwycone. Właśnie, dokładność
    kwarcowa. Może zatem taki zegar wykorzystać... ci z "ałdjowódó" chyba by sie
    posrali ze szczęścia i ekstazy (nie mylić z dragami), jakby mieli sprzęt tak
    stabilny :P

    > Jak pisza -Ksiezyc ma wplyw, ale cos mi sie widzi, ze ten wplyw w ciagu
    > miesiaca sie usrednia.

    Pewnie tak, zresztą chyba krzywe są znane i można w danym momencie obliczyć
    odchyłkę?

    > Minuta to niewiele, ale minuta na dzien ... po tygodniu juz sporo.

    Kwestia niekiedy "zwianego" autobusu, ale do zwykłych spraw raczej
    wystarczy, choć ja jużz czułbym się źle.
    Więcej minut, to do dupy taki zegar.

    > Ale to chyba i tak na biezaco trzeba sprawdzac.

    <Jolasia mode>
    No raczej, nie inaczej!
    </Jolasia>

    > Ale ja z taka przyziemna sprawa - jesli II taryfe mam od 22 do 6 rano, to
    > powinna byc od 22:00, a nie np od 22:15 ...

    Podzielam Twoje zdanie.

    > Dawniej w gramofonach, czasem w magnetofonach, CD to inna bajka, ale
    > kwarcem stabilizowana jednak.
    > Choc po prawdzie .... to czlowiek pewnie tych 1% odchylki nie uslyszy
    > nawet.

    Zwykły raczej nie, ale dobry muzyk wychwyci.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...