  • Data: 2019-03-15 01:32:33
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-14, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Zupełnie nie o to mi chodzi. Może bardziej obrazowo. Jesteś w
    > pomieszczeniu i patrzysz na świat za oknem. Aura raczej pochmurna. Nie
    > zmieniając kąta patrzenia skupiasz się na analizie oświetlenie grzejnika
    > pod parapetem. Oceniasz iż jest on nieco ciemniejszy niż to, co za
    > oknem. Teraz robisz fotkę w RAW. Ustawiasz naświetlenie do okna.
    > Analizujesz jasność grzejnika pod parametrem. Wychodzi na to, że ginie
    > on w ciemnościach. Jasne, można go wydobyć operując suwakami w ACR ale
    > będzie to dość marna reprodukcja.

    Zdecydowanie o to Ci chodzi. Ta pula to Twój przetwornik, jego bitowość.
    Teraz jeszcze dodaj do tego czułość matrycy tak, by widziała dobrze
    cienie przy nieprzepalonych światłach i mamy całość. Temu procesowi
    można pomóc, stosując zmienną czestotliwość próbkowania w róznych
    zakresach intesywności. DżejEf twierdzi, że tak właśnie robią HDRy (sam
    jestem zbyt leniwy aby to zweryfikować).

    Natomiast pisząc o suwaku to jak rozumiem odnosisz się do mnitora/karty
    graficznej, którego mozliwości moga być inne niż aparatu, ale zasada
    jest taka sama: monitor/karta ma nie tylko miec odpowiedni przetwornik,
    ale też dac rade wyświetlić to wszystko.

    > Widzisz, skupiasz się na pikselach zamiast na kształtach. W tym właśnie
    > jest problem. Bezmózgie filtrowanie szumu da Ci właśnie efekt nijakości.
    > Tymczasem analiza kilu zaszumionych klatek (lub nawet czasem nawet

    Skupiam się na rozwiązaniu, które ma wyeliminowac wadę nie dewastując
    obrazu, tak aby ten obraz jak najbardziej odpowiadał rzeczywistosci.

    > jednej) bez skupiania się na pikselu lecz wa sztucznym aproksymowaniu
    > utraconych kształtów daje fenomenalne efekty.

    Jak na mój gust trochę za wysoko posunieta ingerencja w obraz, ale
    wierze, że dla pewnych zastosowań, może to być tez rozwiązanie.

    --
    Marcin