  • Data: 2019-03-14 21:19:59
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale pewnie są matryce, oczywiśnie nie amatorskie, co nie trzeba przepalać?

    Zadajesz pytanie, a chętnie odpowiedź bym uzyskał. Być może używam
    amatorskiej matrycy (Sony A99) więc muszę przepalać lub niedopalać bo
    nie mieszczę się w dynaamic range.

    > No zgadza się, z tym że dla mnie to skala/zakres dostępnych
    > intesywności, a nie kontrast.

    Kontrastem wielu publikacjach nazywa się efekt, o jakim piszę. Posługuję
    się więc słownictwem jakie zaczytałem.

    > Jak jest dostepna ich pewna ograniczona
    > pula i chce się pokryć równomiernie wszystko to w tych cieniach i
    > światłach na małe różnice będzie dostępna tylko jedna intensywność.

    Zupełnie nie o to mi chodzi. Może bardziej obrazowo. Jesteś w
    pomieszczeniu i patrzysz na świat za oknem. Aura raczej pochmurna. Nie
    zmieniając kąta patrzenia skupiasz się na analizie oświetlenie grzejnika
    pod parapetem. Oceniasz iż jest on nieco ciemniejszy niż to, co za
    oknem. Teraz robisz fotkę w RAW. Ustawiasz naświetlenie do okna.
    Analizujesz jasność grzejnika pod parametrem. Wychodzi na to, że ginie
    on w ciemnościach. Jasne, można go wydobyć operując suwakami w ACR ale
    będzie to dość marna reprodukcja.

    > Algorytm to chyba nie ma jak, przy częściowo uszkodzonych, chyba że
    > wczesniej zrobic jakies mapowanie na kilku zdefiniowanych tłach, bo
    > inaczej jak? Ręcznie? Ale może faktycznie da się, o ile to jest
    > izolowany piksel i różni się mocno od sąsiadów.

    Widzisz, skupiasz się na pikselach zamiast na kształtach. W tym właśnie
    jest problem. Bezmózgie filtrowanie szumu da Ci właśnie efekt nijakości.
    Tymczasem analiza kilu zaszumionych klatek (lub nawet czasem nawet
    jednej) bez skupiania się na pikselu lecz wa sztucznym aproksymowaniu
    utraconych kształtów daje fenomenalne efekty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek