  • Data: 2019-04-14 21:15:35
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 20:10:59 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Taryfę ulgową daje Ci światło białe (bo pewnie o nim mówisz?).

    Też.
    Jeśli
    > pozbawisz "białego" światłomierza sporego kawałka widma światła, to
    > pokaże, że można wypalić dużo jaśniej ... niż faktycznie można. Np.
    > oślepiające kanał B matrycy światło niebieskie, "biały" światłomierz
    > pokaże jako wymagające sporego podniesienia jasności.

    Tymczasem na materiale srebrowym pomiar okaże się prawidłowy.
    Porównywałem!

    > Takie zebrałem obserwacje. Znacznie droższy, kolorowy światłomierz,
    > takich numerów nie zrobi.

    > W jaki zakresie? Np. ze światłomierzem wbudowanym w Sony A-99 nie miałem
    > żadnych problemów. Nie robił mi fuckupów w kolorowym świetle.

    Spokojnie domykałem dwie działki. I to tylko przy oświetleniu niebieskim.

    > Nawet nie wiedziałem, że tak można. Gdzie takie rzeczy można uzyskać?

    Przy większych sklepach fotograficznych, często są wypożyczalnie, u mnie na ten
    przykład Fotopanorama prowadzi. Często mają tam ciekawy sprzęt, ale to musisz
    poszukać w swojej okolicy.
    Pozdrawiam Marcin