  • Data: 2019-04-14 23:18:25
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-13 o 16:42, J.F. pisze:

    > Oryginal jest Twoj, a zmieniony
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1S3yVECkpsAA7l1dYgLZ
    DTeOmPqGU7OoI/view?usp=sharing

    No to właśnie udowodniłeś moją tezę: praktycznie nie da się zmienić
    zawartości RAW. Znajdź 5 różnic :-D :-D

    https://drive.google.com/file/d/1SfhAx__hj9I7eqti9h4
    ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing

    Niczego nie zmieniłeś - jak przypuszczałem :-D

    Zrób sobie test - pobierz to, co mi udostępniasz i otwórz w swoim
    magicznym sofcie. Spróbuj na wszelki przypadek zapisać pod inną nazwą
    aby wyeliminować to, że magiczny soft skojarzy nazwę RAW z nazwą pliku
    XMP, który gdzieś sobie pewnie przechowuje.

    > Ale ja mialem na mysli rzeczywista przyslone (lub czas).
    > Mowisz, ze nie byloby dobrze widac parapetu ?

    W ten sposób oczywiście byłoby wszystko ok. Tak właśnie robi się HDRy.
    A tak na marginesie czas, nigdy przesłonę.

    > To lepiej, bo i tak bedziesz ogladal na 8-bit monitorze :-)

    Dlaczego lepiej? Naczelną zasadą przetwarzania HDRów to, że nigdy nie
    robi się ich na 8-bitach. Dopiero efekt końcowy konwertowany jest do 8
    bitów.

    Gdy masz niby HDRa z aparatu w postaci JPG, to tylko pozostaje rwać
    sobie włosy patrząc na efekt. Nadaje się on jedynie do rodzinnych albumów.

    > To co miales na mysli z ta realna dynamika ?

    To, że w A77 była sporo mniejsza niż deklarowane 12 bitów (może z 10
    bitów) a w A99 deklarowane 14 daje dokładnie tyle. Oczywiście te
    "najciemniejsze" bity coś pokażą, będzie to dalekie od ideału
    przybliżenie rzeczywistości, ale będzie...

    > Zapisane jasnosci pikseli.

    Hę? Nie słyszałeś o exif itp?

    > Nie pisz tak ... bo wychodzi na to, ze oko podobnie złe :-)

    Nie maskuj problemu i udaj się do okulisty, póki jeszcze kontury widzisz
    :-D :-D A ta ściana jest żółta, a żółty kolor ponoć jest ostatnim jaki
    widzą ludzie tracący wzrok ... a mimo to powstał problem. Ja bym się na
    Twoim miejscu zaniepokoił :-D

    > A wychodzi "jak zwykle" ? :-)

    Nie ma takiej opcji: zleceniodawcy tylko czyhają na takie niedoróby. Mam
    zaprzyjaźnione studio graficzne (nie drukarnię). Jego właściciele
    potrafią sypiać przy taśmie gdy drukuje się coś dla ich klientów.

    > Przy tej samej przyslonie ?

    Rany, oczywiście! Zadałem światłomierzowi te same warunki: ISO100 i f/8.

    > No no, ktos tu klamie (ci od tych roznych liczb) ... albo spore
    > zachmurzenie bylo, albo masz dobry monitor.

    Co Ty pierdzielisz?! Chciałeś abym wykonał pomiar bieli - dokonałem.
    Jeśli uważasz, że w dupie miałem Twoją prośbę o pomiar i wymyślam sobie
    wyniki pomiarów, to nie zawracaj mi wspomnianej dupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek