  • Data: 2019-04-14 23:59:25
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-12 o 11:40, J.F. pisze:

> [...]
    oTym_25Ks3FYl/view?usp=sharing

    > A ja juz o to pytalem

    > Czyli o te prosta chodzi ?

    Dokładnie tak. Słowo "prosta" jest słowem kluczowym.

    > Jesli dobrze rozumiem, to w 8-bit fotce jasnosc 0 zamieniles na ~64, 255
    > na ~192 ... tak by wynikalo z rysunku,

    Te wartości są dla prawego handlera. Nie lewego. Lewy jest rozjaśnianiem
    czerni a prawy przyciemnianiem bieli. Przy rozjaśnianiu ruszasz
    handlerem po LEWEJ! Oczywiście w PS jest to konfigurowalne, defaultowo
    jest odwrotnie.

    > bo to "Output: 196" ... pokazuje najwieksza wartosc, czy zakres
    > wyjsciowych wartosci ?
    >
    > A posrednie jasnosci - odpowiednio liniowo zmienione.
    >
    > I Ty mi zarzucasz "dodawanie stalej" do jasnosci ?
    > Przeciez sam dodajesz :-)

    K..wa! Nie dodaję! Jaja sobie ze mnie robisz? Odwracasz kota ogonem i
    wciskasz, ze to moje słowa. To były Twoje słowa!

    Pytałeś się o to, co nazywam rozjaśnianiem więc wytłumaczyłem co ja i
    Adobe rozumieją pod tym wyrażeniem. A ja dokonuję KOMPRESJI, która nie
    ma nic z wspólnego z tym ułożeniem krzywej konwersji jasności.

    > To bym nazwal korekta za pomoca krzywej. Krzywa moze byc skomplikowana.

    A więc sam widzisz: rozjaśnianie, to bardzo prosty zabieg, który
    absolutnie krzywą nie jest. Poszczególne, ale szczególne korekty noszą
    swoje nazwy. Czasem jest to rozjaśnianie, czasem przyciemnianie, czasem
    kontrastem, czasem kompresja tonalna i być może jeszcze jakieś zabiegi
    mają swoje nazwy.

    > A to chyba w jakims waszym fotograficznym zargonie.

    Formalnym. Nie fotograficznym lecz graficznym.

    > Dlaczego to nazywac rozjasnianiem, w szczegolnosci gdy mamy 128->128,
    > wiec prosta symetrycznie umieszczona ?

    Bo ciemne parte stają się jaśniejsze. I nieprawdą jest, że 128->128, gdy
    prawy handler będzie na górze a lewym jedziesz w górę.

    > No ale zaraz - taka operacja da efekt tylko wtedy, gdy ciemne partie na
    > monitorze masz naprawde czarne,
    > bo jakbys mial tak dobry monitor jak sie chwalisz, to powinienes
    > dostrzec co sie kryje w tych czerniach :-P

    Powinieneś pomyśleć zanim coś palniesz znów. Zastanów się: ja będzie
    wyglądać 14-bitowa czerń a jak biel na 8-bitowym monitorze? Powinieneś
    to przemyśleć jakim cudem widać 14-bitowy obraz z ACR na monitorze.
    Hint: ACR nie zmieni konstrukcji karty graficznej i monitora.

    Sorki, ale zaczynam się irytować bo dyskusja wydaje się stawać
    infantylna. Chcesz zobaczyć jak wygląda warsztat grafika - przejdź się
    do jakiegoś studia - w mordę nie dadzą. A jak będziesz w 3-mieście, to
    zapraszam do siebie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek