  • Data: 2019-04-14 23:37:39
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-12 o 01:53, J.F. pisze:

    > Ale tu jest male niedomowienie.
    >
    > Czego sie komputer spodziewa, jak wystawia jasnosc piksela.

    Kompletnie niczego. Wystawia wartość taką, jak mu program graficzny
    nakazuje, ewentualnie przemnożone przez korekcję ICC - gdy takową
    delikwent wykonał.

    > Bo kalibrator powinien przez LUT taka wartosc ustawic ... ale jaka ?

    Serio pytasz na czym polega proces kalibracji? Nie masz Googli?

    Robię to regularnie, więc odpowiem pomimo Twojego lenistwa. Program
    kalibrujący na początku żąda informacji o tym jaką jasność monitora
    sobie życzysz. Ja wybieram 80cd/m2. Potem jeszcze o preferowany white
    point (ustawiam D65) oraz o gammę (wybieram 2.2).

    Potem następuje pomiar jasności i kontrastu oraz zalecana korekta.
    Oprogramowanie na żywo raportuje odczyty ze spektrometru wskutek moich
    regulacji. Ewentualnie, gdy monitor na to pozwala, oprogramowanie
    samoczynnie modyfikuje ustawienia.

    Następnie wyświetlanych jest 120 kolorów w różnych odcieniach po kolei.
    Na bieżąco odnotowywane są różnie pomiędzy kolorem żądanym a otrzymanym.
    Na tej podstawie powstaje ICC wgrywany albo do karty graficznej, albo do
    LUT monitora. To pierwsze rozwiązanie ma konsekwencję w przeskokach
    gradacji kolorów (ograniczenie do 8 bitów), a w drugim - gradacja jest
    liniowa jak dupa niemowlaka, bo matryca ma więcej bitów i łyka odcienie
    pośrednie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek