    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 12 Apr 2019 09:26:42 -0700 (PDT)
    <q8b4ta$7s8$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q8befp$l9j$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <1...@4...net>
    <c...@g...com>
    <5cab2b6d$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5cae11e9$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <1rspi7lu2fnkr.q224xyqevv66$.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <5cb0a287$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5cb0b7e1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    From: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 18:08:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Starzec z Gór" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie probowalem ... naprawde jest problem ?

    Jest. Przy dużym ogniu minimalny, ale przy małym nie wyciągniesz niebieskiego.

    > Jest jeszcze jeden czynnik - krzem na niebieskim ma mniejsza czulosc.

    A to ciekawe, ja focąc na koncertach zawsze mam "przepał" w partiach oświetlonych
    niebieskim. Znaczy, wychodzą mi płaskie niebieskie plamy.
    Z drugiej strony, najlepsze światłomierze to te oparte o SbC, zaś w matrycach jest
    integralny filtr UV/IR, obcinający podczerwień i ultrafiolet właśnie, żeby się obraz
    nie rozjechał.

    > Niby matryca nie musi byc krzemowa, ale na razie jest.

    > Pewnie masz na mysli parametr Ra ... ale on niekoniecznie o ciaglosci
    > widma swiadczy.
    Możliwe. Chodziło o stopień zgodności widma świecenia źródła luminescencyjnego, ze
    światłem dziennym, czy jakoś tak.
    Pozdrawiam Marcin