-
Data: 2015-05-27 22:47:52
Temat: Re: Czym grozi jazda z uszkodzoną dwumasą
Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-05-27 o 21:06, Jacek pisze:
> W dniu 2015-05-27 o 19:25, t-1 pisze:
>> Źle mnie zrozumiałeś. Nie miałem zamiaru ci dokuczać.
>> Pytałem się ile wytrzymała dwumasa po wymianie sprzęgła?
> Problem w tym, że mam zaledwie 140 kkm przebiegu i pada mi już druga
> dwumasa. Pierwsza podobnie hałasowała, miała też luz, ale już nie
> pamiętam ile razy większy od dopuszczalnego i przy ruszaniu z miejsca
> szarpało, więc zdecydowałem na wymianę. Teraz denerwują mnie te odgłosy,
> ale mechanicznie nic nie czuję, więc przy wymianie sprzęgła zdecydowałem
> zostawić dwumasę ze względu właśnie na koszty. Od wymiany sprzęgła
> minęło pół roku, więc pewnie przejechałem jakieś 7-9 kkm.
> A tak przy okazji: podobno można zamiast koła dwumasowego założyć zwykłe
> i elastyczną tarczę sprzęgła, tylko nie wiem, czy do mojego bolida takie
> są dostępne (fiat doblo 1,9 multijet).
> Jacek
>
Ja mam Focusa i 140 tys. km.
Sprzęgło jeszcze ok. i dwumasa raczej cicha, chociaż mówią o typowej
wytrzymałości niewiele ponad 100tys.
Podobno objawem popsutej dwumasy nie jest szarpanie tylko odgłosy
młockarni na luzie i wolnych obrotach. Kiedyś mi Zastawa 1100 szarpała w
czasie jazdy przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ale przyczyna była
wyrobiona jedna z poduszek gumowych silnika.
Focus kiedyś też wydawał podobne do zepsutej dwumasy odgłosy na
szczęście była to tylko poduszka pod silnikiem do której otworów wbiło
się błoto i wyschło na kamień.
Co do wyrzucenia dwumasy to jak czytałem nie jest to dobry pomysł.
Psuje się nawet wał korbowy i inne podzespoły napędu.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.15 08:00 Budzik
- 28.05.15 08:00 Budzik
- 28.05.15 09:56 yabba
- 28.05.15 10:21 J.F.
- 28.05.15 10:36 yabba
- 28.05.15 10:37 yabba
- 28.05.15 11:54 X-Man
- 28.05.15 11:55 X-Man
- 28.05.15 12:04 Jacek
- 28.05.15 12:18 Jacek
- 28.05.15 12:46 yabba
- 28.05.15 13:00 Jacek
- 28.05.15 13:20 yabba
- 28.05.15 14:33 J.F.
- 28.05.15 15:10 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=