eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF - wypalanie serwisowe, zuzycie › Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
  • Data: 2016-10-20 02:00:38
    Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze
    >> na zywotnosc DPF dobrze wpływa, zeby jadac po trasie typu autostrada
    >> auto przegnac, czyli ze zamiast 110km/h lepiej jechac 130-140
    >> (rozmowa dotyczyła akurat dostawczaka)
    >> Co miałoby to dawac?
    >
    > Nic. Prędkość nie ma wpływu na wypalanie DPF. Równie dobrze można
    > jechać 50 z obrotami jak przy 130-140. A zamiast tego to lepiej po
    > prostu dbać ogólnie o auto. Zdecydowaną większość problemów z DPF
    > powoduje EGR i lejace wtryski, względnie problem z dolotem (za mało
    > powietrza).
    >
    Tak myslałem.
    A dlaczego EGR?

    >> Druga sprawa - czy rzeczywiście jest tak, ze jak włączy się wypalanie
    >> DPFa to warto nie wyłączac samochodu az wypalanie się nie skonczy?
    >> Jeżeli tak, to dlaczego producenci nie montują czujnika pokazującego
    >> kiedy procedura wypalania się rozpoczyna.
    >
    > Od 8 lat, jak mam auto z DPF, mam to w nosie. Znaczy na początku
    > oczywiście "oświeceni" z forum straszyli, że DPF jest problematyczny,
    > wiec się pilnowałem. Ale problematyczny DPF to może być w zaniedbanych
    > szrotach, np. zalanych dziadowskim olejem. Dlatego jak już poznałem
    > ten system, tak od 5 lat leję na to kompletnie, nawet ostanio na
    > bagnet oleju od wymiany do wymiany nie zaglądam. NIGDY natomiast nie
    > jeździłem jak kołek żeby przypadkiem procedury nie przerwać (choć
    > dokładnie wiem kiedy się odbywa, bez kontrolki). :P Z _DPF_ mam ZERO
    > kłopotu, nawet teraz, jak w większości jeżdżę po 2x2km dziennie nic
    > się nie dzieje.

    Ja w jednym aucie wiem, w drugim ciezko wyłapać.
    Natomiast własnie ostatnio pewien problem sie pojawił ale to moze wina tego
    czujnika.
    >
    >> Kolejna sprawa - serwis przy okazji wymiany czujnika zaproponował
    >> serwisowe wypalanie DPF twierdzac, ze warto, ze włączenie tej
    >> procedury da coś wiecej niz standardowe wypalanie podczas jazdy.
    >> Maja racje? Warto dopłacic do takiej usługi? Co to niby miałoby dac?
    >
    > Takie wypalanie się stosuje gdy filtr został zapełniony AFAIR w ponad
    > 80%. Doświadczyłem tego, jak mi się EGR zawiesił w pozycji otwartej
    > gdzieś koło przelotu 140tkm -- bo kwa zapomniałem zlecić jego
    > czyszczenie przy 120tkm, choć w książce stało jak byk, by wyczyścić
    > przy zmianie rozrządu. :P Jeśli zapełnienie jest (AFAIR) <60% to nie
    > trzeba przepalać, bo przepalenie obejmie normalna procedura "drogowa".
    >
    Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie.
    Jak ponad 80% to zgodzic sie na procedure wypalania.
    Jak ponizej 60% to nie ma sensu.
    A jak miedzy 60 a 80?

    Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: