    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
    Date: Thu, 20 Oct 2016 00:00:38 +0000 (UTC)

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Nic. Prędkość nie ma wpływu na wypalanie DPF. Równie dobrze można
    > jechać 50 z obrotami jak przy 130-140. A zamiast tego to lepiej po
    > prostu dbać ogólnie o auto. Zdecydowaną większość problemów z DPF
    > powoduje EGR i lejace wtryski, względnie problem z dolotem (za mało
    > powietrza).

    Tak myslałem.
    A dlaczego EGR?

> [...]
    > oczywiście "oświeceni" z forum straszyli, że DPF jest problematyczny,
    > wiec się pilnowałem. Ale problematyczny DPF to może być w zaniedbanych
    > szrotach, np. zalanych dziadowskim olejem. Dlatego jak już poznałem
    > ten system, tak od 5 lat leję na to kompletnie, nawet ostanio na
    > bagnet oleju od wymiany do wymiany nie zaglądam. NIGDY natomiast nie
    > jeździłem jak kołek żeby przypadkiem procedury nie przerwać (choć
    > dokładnie wiem kiedy się odbywa, bez kontrolki). :P Z _DPF_ mam ZERO
    > kłopotu, nawet teraz, jak w większości jeżdżę po 2x2km dziennie nic

    Ja w jednym aucie wiem, w drugim ciezko wyłapać.
    Natomiast własnie ostatnio pewien problem sie pojawił ale to moze wina tego
    czujnika.

    > Takie wypalanie się stosuje gdy filtr został zapełniony AFAIR w ponad
    > 80%. Doświadczyłem tego, jak mi się EGR zawiesił w pozycji otwartej
    > gdzieś koło przelotu 140tkm -- bo kwa zapomniałem zlecić jego
    > czyszczenie przy 120tkm, choć w książce stało jak byk, by wyczyścić
    > przy zmianie rozrządu. :P Jeśli zapełnienie jest (AFAIR) <60% to nie
    > trzeba przepalać, bo przepalenie obejmie normalna procedura "drogowa".

    Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie.
    Jak ponad 80% to zgodzic sie na procedure wypalania.
    Jak ponizej 60% to nie ma sensu.
    A jak miedzy 60 a 80?

    Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki.