  • Data: 2019-01-21 22:33:15
    Temat: Re: Dla kochających nie wymienianie oleju
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-21 o 20:59, Budzik pisze:

    > Marku, skąd taka opinia?
    > Naprawde coś takiego odczytałes z moich wypowiedzi? Wow...
    > Ogólnie, jak ktos potrafi sensownie argumentować swoje poglądy to ja go
    > chyba nigdy za przygłupa nie uznam. Co najwyzej ze sie nie zgadzamy w
    > pewnych kwestaich. No chyba ze ktos podaje argumenty absurdalne,
    > uwidaczniajace brak wiedzy (a mimo to upierający sie co do pewnych spraw)
    > lub argumenty BOTAK. Wtedy to inna historia. Ale takich zachowan u ciebie
    > nie zauwazyłem.

    Nooo.. tak to odebrałem gdy napisałeś, że można bękę kręcić z moich
    wypowiedzi (nazywając mnie jajcarzem). Owszem, jestem jajcarzem na co
    dzień ale kontekst Twojej wypowiedzi sugeruje negatywne nastawienie do
    moich wypowiedzi. Szczerze mówiąc nie wiem jak inaczej to interpretować.

    Jeśli jest inaczej, to przepraszam.

    > Zeby była jasnosc - ja wymieniam olej tak jak fabryka przykazała czyli np
    > w ducato co 40kkm. Na razie ponad 400 nakulane i i nie widze zeby coś sie
    > miało złego dziać. Auto od zmiany do zmiany praktycznie oleju nie bierze.

    I to właśnie jest ciekawe zagadnienie. Masz diesla czy benzynę?
    Nie wiem w czym rzecz, ale sam na własne oczy widziałem rozebrany silnik
    merca (chyba S500 to był), w którym łańcuch rozrządu wyrwał z korpusu
    silnika kawałki prowadnic (solidny kawał metalu). Opory oleju były tak
    duże, że metal się poddał. Silnik to zmielił i zdechł. Olej przypominał
    bardzo gęsty żel. Jak wbiłem w niego patyk, to sterczał. Gość lał long
    life'a i był przekonany, że 100.000 na nim zrobi. Prawie mu się udało,
    co ciekawe. Co również ciekawe - ten żel nie był ciemny wcale.
    Jaśniejszy od tego na filmie.

    Po trzecie: ponoć gość nie miał żadnych objawów sygnalizujących kłopoty.
    Nieco trudniej silnik odpalał. Nic więcej.

    Przypuszczam, bo nie wiem, że znaczenie ma też rodzaj silnika. Te
    bardziej sportowe (czy jak je zwać), o dużych pojemnościach - szybciej
    utylizują wszelkie oleje. Więc regularna wymiana oleju zarówno
    silnikowego jak i w skrzyni biegów jest konieczna by móc dłużej cieszyć
    się jazdą.

    > Absolutnie nie twierdzę, ze oleju nie warto wymieniac.

    A to było do Krisa. Rzadko kto uważa, że olej jest dany autu raz na zawsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek