  • Data: 2018-11-26 00:26:18
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z mojej strony ? Nie.
    > Ciekaw jestem tylko, czy wytrzymalosc tworzywa z drukarki 3D jest taka
    > sama, jak z wtryskarki.

    Nie jest. Zwykle wytrzymałość jest gorsza lub dużo gorsza, takoż
    wykonczenie powierzchni, ale dla konkretnego zastosowania może być
    przeciez wystarczająca.

    > Wtryskarki maja pare zalet i moga byc automatyczne, wiec nie bardzo
    > rozumiem po co wspominac o drukarkach 3D :-)

    MZ to nie sa obecnie substytuty, a jesli tak je traktujemy to przecież
    czas wykonania produktu jest jednym z wielu parametrów, więc tak po
    prostu nie można :) Ile np. kosztuje forma do wtryskarki? Jak szybko
    mozna taka bardziej skomplikowaną wykonać? Wszystko co da się na 3D da
    się tez wtryskowo?

    Tez nie wiem co dokładnie pierwopiśca miał na myśli, ale pewnie coś po
    lini, że drukarki 3D to przyszłość. I może jest, bo w sumie jest wiele
    segmentów rynku gdzie marzy się HMLV (high mix low volume) zamiast
    wszędzie i tylko masowej produkcji.

    --
    Marcin