  • Data: 2018-11-26 09:14:09
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 21:54:26 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    >
    > Dyskusja o kwestiach etycznych na polskiej grupie inżynierskiej to
    > nieporozumienie, ale wytłumaczę Ci o co mi chodzi. Pracuję teraz w
    > Korei, wcześniej pracowałem w Danii. Wynajęto i opłacono firmę
    > przeprowadzkową, która moje graty spakowała, przewiozła i
    > rozpakowała. Zobowiązano się do zrobienia tego w przeciwnym
    > kierunku kiedy mój kontrakt się skończy z dowolnego powodu.
    > Wynajęto i opłacono mi mieszkanie. Załatwiono mi wszystkie
    > formalności wizowe. Przelano mi pieniądze na opłacenie wszelkich
    > kosztów związanych z przedwcześnie zerwanymi umowami, np. na media.

    I to zrobila panstwowa dunska czy koreanska agencja ?
    A moze koreanskie przepisy tego wymagaja ?

    > Mnie *sprowadzono*. Mój ojciec nie miał tyle szczęścia. Jego
    > rodzinie pozwolono zabrać tyle dobytku ile podniosą własnoręcznie i
    > zdołają spakować w 15 minut. Za chatami stały już spychacze, bo
    > ich ziemia znalazła się w planie nowego kołhozu. Do dworca było 20
    > kilometrów, trzeba było zdążyć bo pociąg nie czekał ani minuty
    > dłużej. kto nie zdążył- nielegał bez bumagi, areszt, marny jego
    > los. Jego *wysiedlono*. Ukraińcy mieli jeszcze mniej szczęścia: tam
    > zdołał przeżyć tylko ten kto miał długie nogi i uciekł przed
    > gradami.

    Myslisz, ze wszyscy oni to ze strefy wojny ?

    > O polskiej papierologii, ksenofobii i naziolkowatości
    > opowiadać nie muszę, sam umiesz czytać gazety. Nie, ich nikt
    > donikąd nie sprowadził. Sami sobie radzą.

    I myslisz, ze do tej pory nie powstaly firemki i firmy,
    ktore poszukaja pracy, pomoga zalatwic formalnosci wizowe,
    zorganizuja mieszkanie ...
    Oczywiscie to moze byc 5 osob w jednym pokoju ...

    google najwyzej pozycjonuje https://rabotawpolshe.com.ua/pl/
    ale cos nie dziala ...

    A mozna i samemu
    https://www.youtube.com/watch?v=zkEKAITiVKA

    granicę. Jacy oni przyjaźni, jprdl.
    > Nie wątpię.

    > Mam zajady, bądź łaskaw mne nie rozśmieszać.

    Temu bylo troche mniej do smiechu
    https://www.tvn24.pl/magazyn-tvn24/19-imigrantow-jed
    en-polak-i-osiem-miesiecy-w-piekle,79,1620

    P.S. Autostopowicza podwieziesz ... a jak to nielegalny uchodzca, to
    mozesz skonczyc podobnie, jeszcze samochod ci skonfiskuja.

    >Taki dobry ten Stalin, a mógł przecież zabić...

    Ja jak ja, ale nasz rzad ... mogl, a nie zabil.

    > Wam?

    No widzisz - najpierw pracodawcom. Ale jak pracodawca nie zarobi,
    to pieniedzy w kraju nie wyda :-)

    Polak, ktory dzis jest brygadzista, bedzie musial zap* sam, albo
    czekac na zasilek, jak Niemiec poszuka sobie tanszego dostawcy albo
    postawi robota.

    A rzad - z czego bedzie emerytow i dzieci utrzymywal, jak PKB spadnie?

    J.