eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDobór typu kondensatora "redukcyjnego", silnik redukcja obrotów szeregowym kondensatorem, wiatrak Zefir › Re: Dobór typu kondensatora "redukcyjnego", silnik redukcja obrotów szeregowym kondensatorem, wiatrak Zefir
  • Data: 2019-07-11 15:11:12
    Temat: Re: Dobór typu kondensatora "redukcyjnego", silnik redukcja obrotów szeregowym kondensatorem, wiatrak Zefir
    Od: "jedrek" <w...@...on> szukaj wiadomości tego autora

    Na razie przerzuciłem się na serię kondensatorów CBB61 dedykowanych jako
    rozruchowe do silników. Wyglądem to takie same bloczki jak MKP. MKT
    http://www.jbcapacitors.com/pdf/JFS-Motor-Capacitor-
    CBB61.pdf
    http://www.rifone-capacitor.com/upload/files/CBB61.p
    df
    http://www.capacitorc.com/uploads/CBB61.pdf
    Na pokładzie mam teraz wersję z końcówkami "drut", bo są odmiany z przewodem
    linka i z końcówkami na wpinane konektory.
    Wersja ~450V AC czyli powinno to odpowiadać miflexowemu 630V. Zakładam, że
    AC mnożymy przez 1,41 aby ze skutecznego AC uzyskać wartość piku DC.
    Oczywiście ten CBB61 jest zdecydowanie większy niż prosty mifleks MKSE -630V
    DC, czyli zapewne ma mocniejsza izolację na takie "mocne" kopniaki 630V w
    piku, przystosowany do dłuższego katowania.
    Na próbę spiąłem dobierane pojemnością z dokładnością 0,5% (by rozkład
    napięć był równy 1/2 na każdy kondensator) dwa chińskie brązowe MKSE na 400V
    DC 1uF. Czyli uzyskałem wypadkowe 0,5uF na 800V DC, zobaczymy ile pochodzi.
    Bo być może tylko wytrzymałość napięciowa izolacji tu wchodzi w grę. Choć
    miałem juz przypadek, że te chińskie po kilka miesiącach potrafiły utracić
    pojemność i np z 1uF zrobiło się kilkadziesiąt nF - tak jakby gdzieś okładki
    wypalało w środku i zmniejszała się ich czynna powierzchnia tworząca
    pojemność.