    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dziwne uszkodznie procka ?
    Date: Tue, 16 Jan 2018 13:37:03 +0100

    > 1. Nic w zasiłce nie jst spuchnięte, sprawdzałem.

    A na płycie?

    > 2. Jakbyś uważnie czytał to byś doczytał że po wymianie procka, przy tym
    > samym obciążeniu, komp działa już 25-tą godzinę.

    3,16GHz i 6MB L2 to ciut nie "to samo obciążenie" co 1,86GHz i 2MB L2.
    Tak, wiem że inny proces, i oba niby 65W TDP, ale chyba nie wierzysz w
    to, że najwolniejszy Conroe - E6300 ciągnie tyle samo prądu co wykonany
    w tym samym procesie, a 40% wyżej taktowany E6700, z dwukrotnie większym
    cache, tylko dlatego że też ma "TDP 65W".
    NB też pewnie inaczej się grzeje gdy chodzi na 1066MHz a nie 1333 jak
    przy E8xxx.

    > Rozumiem błąd rzędu 2 czy 3 st, ale 12?? Czy waszym zdaniem czujnik
    > temp. w procku może mieć takie rozrzuty?

    Procesor nie raportuje temperatury, tylko różnicę miedzy temperaturą a
    Tjmax. Sporo softu i pewnie BIOSów ma źle poustawiany ten parametr dla
    niektórych procesorów, może stąd takie różnice. Pod obciążeniem ten
    E8500 na pewno bardziej się grzał (przy tym samym chłodzeniu oczywiście).