    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dziwne uszkodznie procka ?
    Date: Tue, 16 Jan 2018 17:05:21 +0100

    > No właśnie skłonny jestem wierzyć w TDP :)

    Jeszcze raz: wydane w tym samem "rzucie" procesory E6700 (2,66GHz, 4MB
    L2) i E6300 (1,87GHz, 2MB L2) oba mają TDP 65W. Naprawdę uważasz że oba
    grzeją się tak samo i tyle samo ciągną prądu? TDP jest dla całej
    "rodziny", najwolniejsze procesory zużywają pewnie 40-50% mniej niż te
    najszybsze, a to one muszą się mieścić w TDP. W przypadku tego E8500
    sytuacja jest odwrotna: jeśli to procesor z pierwszej rewizji C0, to był
    najszybszą wersją tego rdzenia, więc i najbardziej zbliżoną do granicy 65W.

    > Ja znam Tcase, co to T jmax nie wiem. I co do różnicy to wątpię by tak
    > było bo wskazania jednak rosną w miarę nagrzewania się procka podczas
    > rozruchu a nie maleją, jak by było gdyby pokazywało różnicę.

    Rosną, bo oprogramowanie to przelicza. A jeśli ma zakodowane błędne
    Tjmax, to i wynik wychodzi błędny, czasem nawet o 15C. OIDP dla nowszych
    C2D poprawnie wskazania temperatury zapewnia Real Temp
    https://www.techpowerup.com/realtemp/

    > No właśnie, sądząc po wskazaniach, grzeje się mniej :)

    Sprawdź jeszcze raz oba w Real Temp. I przy okazji zrób UC tego E8500,
    choćby do takich samych ustawień jak E6300 - 7x266MHz. Dzięki dużo
    większemu L2 i 45nm będzie wtedy jednocześnie wydajniejszy i
    energooszczędniejszy od staruszka E6300. W ten sposób sprawdzisz też
    źródło problemu - jeśli te zawieszenia to nie wina procesora (co byłoby
    naprawdę dziwne), tylko klękającemu przy domyślnych zegarach zasilaniu,
    to będzie stabilnie.

    Nie napisałeś jeszcze jaki to zasilacz, nawet jeśli kondensatory jeszcze
    nie spuchły, po prawie dekadzie mogą mieć znacznie obniżone parametry.