    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dziwne uszkodznie procka ?
    Date: Tue, 16 Jan 2018 17:58:31 +0100

    > Tak uważam, zgodnie z definicją: "TDP (ang. Thermal Design Power) to
    > maksymalna ilość wydzielanego ciepła w ciągu sekundy, którą trzeba
    > odebrać z procesora (jednostki centralnej) komputera"

    No to źle uważasz bo i definicja jest z d.py, albo co najmniej
    nieprecyzyjna. Nie ma takiej możliwości żeby 2 takie same procesory
    (E6300 i E6700, oba to 65nm Conroe B2) różniące się taktowaniem o ponad
    40% zużywały tyle samo prądu.

    > Skoro przelicza to nie wskazuje różnicy tylko co innego. A co do
    > pomiarów to mam linuksa na pokładzie i windziane programy mnie nie
    > cieszą :)

    Wskazuje różnicę. Procesor raportuje o ile temperatura jest niższa od
    Tjmax (Real Temp nazywa ten parametr "Distance to TJMax"), czyli wraz ze
    wzrostem temperatury wskazanie jest coraz niższe. Oprogramowanie oblicza
    różnicę Tjmax i tego wskazania, wynikiem jest temperatura rdzenia.
    Poprawna wyłącznie pod warunkiem, że program ma w swojej bazie poprawny
    Tjmax dla danego procesora. Jak pisałem wcześniej, porównaj wskazanie
    aktualnie używanego programu z Real Temp. Popularny kiedyś Core Temp
    przy Wolfdale'ach wskazywał temperaturę nieprawidłowo.

    > Zgodnie z zasadą że martwe rzeczy bywają złośliwe, po prawie 30
    > przepracowanych w stresie godzinach ten komp z E6300 też zaczął się
    > wyłączać :) No więc nie było wyjścia, zmieniłem zasilacz :) Ze dwie doby
    > ciągłej pracy kompa na 100% obciążenia powinno wystarczyć. Wtedy się
    > odezwę, no chyba że to nie zasilacz tylko płyta i odezwę się wcześniej
    > :)

    ...a nie mówiłem? Tylko wymień na jakiś prawdziwy zasilacz ATX12V 2.x, a
    nie najtańszy szrot, bo może wcale nie pomóc. Minimum to pewnie jakieś
    "leżakowane" Fortrony HHN itp.