-
Data: 2019-02-07 17:35:12
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
> W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
>> https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
-zima-tesla-3/
>>
>> W artykule jest nie tylko o Tesli.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Boskie: W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety.
> W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie
> kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje
> nam narysować sobie farelkę.
>
Nie czytałem ale zawsze przychodzi mi na tę okoliczność propaganda
jęczeniowa jakie to w zimie są problemy z silnikami na sprężone
powietrze ;-)
"
Sprężanie powietrza to proces o sprawności 70%, ładowanie akumulatora -
90%. Rozładowanie akumulatora - 90% - opróżnianie zbiornika ze sprężonym
powietrzem ma już niską sprawność (politropa, ewentualnie izoterma) co
wymaga albo ogrzewania zbiornika albo liczymy się ze znacznymi stratami
(R - uniwersalna stała gazowa i równanie Clapeyrona pozwala to w
przybliżeniu obliczyć), dodatkowo silnik elektryczny może mieć dużą
sprawność, za to na sprężone powietrze zawsze będzie miał niską - ze
względu na prawa rządzące gazami i termodynamikę przemian gazowych.
Napęd na sprężone powietrze ma zastosowanie jedynie tam, gdzie
niedopuszczalne jest emitowanie spalin, ciepła czy iskier. W każdym
innym przypadku jest bezzasadne marnowanie energii i zatruwanie
środowiska. (dużo energii, którą można było spożytkować rozprasza się w
postaci ciepła, a ta energia wzięła się w dużej mierze z węgla).
udostępnij
ultra 5 lat 11 mies. temu +11
ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90%
@Analityk: To by było dopiero -
Ale to co piszesz to sprawność elektryczna a nie energetyczna
akumulatora - czyli że odzyskujesz niemal cały ładunek elektryczny
zgromadzony podczas ładowania.
_Energii odzyskujesz trochę więcej niż połowę_.
"
z
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.19 12:23 robot
- 09.02.19 12:51 PiteR
- 09.02.19 15:17 tck
- 09.02.19 15:22 l...@g...com
- 09.02.19 18:42 Zenek Kapelinder
- 09.02.19 19:05 PiteR
- 09.02.19 19:08 PiteR
- 09.02.19 20:04 Zenek Kapelinder
- 09.02.19 20:18 J.F.
- 09.02.19 20:59 Zenek Kapelinder
- 09.02.19 21:24 J.F.
- 10.02.19 01:01 Zenek Kapelinder
- 10.02.19 08:44 p...@g...com
- 10.02.19 11:35 p0li
- 10.02.19 11:36 p0li
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-04-27 Wrocław => Dyrektor Sprzedaży (branża usług/produktów IT) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=
- 2024-04-27 Chrzanów => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-04-27 Ja pierdolę...
- 2024-04-27 Ryby i kawitacja
- 2024-04-27 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-27 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-04-27 Bażanowice => Inżynier Industrializacji - Elektronik <=