  • Data: 2017-06-07 19:24:44
    Temat: Re: Fujian 35mm
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Helios 40 co prawda też rozmycie ma fajne, szkoda tylko że ostrość typową dla
    optyki od noktowizora.
    > W kategorii 85 mm dobry za to jest Jupiter 9.
    > Pozdrawiam Marcin

    Kto co lubi oczywiście, ale dla mnie dobry bokeh to bardzo miękkie
    nieostrości.
    Akurat mam oba obiektywy. Jupiter-9 jest faktycznie fajny, o
    Heliosie-40 dużo słyszałem, jaki to kultowy obiektyw i jak rewelacyjnie
    rysuje, potem dostałem go w prezencie (wersja z 1963 roku, biała M39) i
    byłem nieco zdziwiony tymi zawirowaniami na pełnej dziurze. Od ok. f/4
    bokeh okazał się zresztą bardzo (dla mnie) dobry, miękki, zupełnie bez
    jakichkolwiek artefaktów. Później dowiedziałem się, że jego kultowość
    polegała właśnie na tej sieczce na f1,5.

    Pozdrawiam,

    Piotr