-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Date: Fri, 11 Jan 2019 18:27:34 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 31
Message-ID: <5c38d209$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.182
X-Trace: 1547227657 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 497 89.64.51.182:32171
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648114
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-01-09 o 10:57, robot pisze:
> Tak sobie obczajam jako laik budowę skrzyni CVT.
> Czy ja dobrze widzę, że ten "pasek klinowy" odpowiadający za
> przełożenie, nie ciągnie, tylko pcha?
> To znaczy, w przeciwieństwie do standardowych pasków, nie pracuje na
> rozciąganie, tylko na ściskanie?
Są różne rozwiązania.
Jest rozwiązanie z paskiem pchającym (chyba patent Boscha), gdzie
faktycznie koło napędzające "pcha" stos blaszek prowadzonych przez
elastyczne paski ustalające ich pozycję.
Czyli taki:
https://static1.squarespace.com/static/51297e5de4b01
fa6748bc904/t/53842b0ce4b0b23228e2c2a2/1401170700681
/?format=750w
Są też skrzynie CVT z łańcuchem ciągnącym, który napina się na kole
napędzającym i wygląda to tak:
https://static1.squarespace.com/static/51297e5de4b01
fa6748bc904/t/53842ce1e4b052a0e9b6ccb7/1401171169649
/?format=500w
https://static1.squarespace.com/static/51297e5de4b01
fa6748bc904/t/53842ccde4b052a0e9b6cca6/1401171150846
/?format=750w
Są też mniejsze przekładnie CVT oparte o zwykły gumowy pasek klinowy
(oczywiście również ciągnięty):
http://www.jednoslad.pl/content/Skutery-Skuterowo.co
m-IMG_0222-649847.jpg
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
- 11.01.19 20:50 szod
- 11.01.19 21:36 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-30 Zniknął dźwięk na tylnym panelu
- 2024-04-30 Białystok => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-30 Kraków => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-04-30 Katowice => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-30 trzecia plec
- 2024-04-30 Katowice => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-04-30 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-04-30 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-04-30 Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-30 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-30 Warszawa => Konsultant funkcjonalny systemu Oracle E-Business Suite R1
- 2024-04-30 Obajtek bez majtek
- 2024-04-29 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=