  • Data: 2018-02-11 23:27:05
    Temat: Re: Jaki prostownik?
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.02.2018 o 17:21, ToMasz pisze:
    > aucie tak masz? amperomierz - dołóż zewnętrzny jak musi być.
    Zależy mi na prostocie, czyli żeby podłączyć prostownik i mieć od razu
    cały komplet z miernikiem w jednym pudełku.

    > poknociłeś w założeniach. a może ten stary dałoby się naprawić?
    W starym stopiła się obudowa, a co w środku, to jeszcze nie wiem.
    > Napisz coś więcej co kombinujesz i skąd takie wymagania. chyba że chcesz
    > jakies nie samochodowe akumulatory ładować
    Stary prostownik dawał max 12A i miał prostą regulację prądu w zakresie
    od zera do max (na triaku). Miał amperomierz. Nie miał automatyki, co
    wymagało pilnowania, żeby akumulatora nie przeładować. Do tej pory
    radziłem sobie podłączając prostownik przez timer, który wyłączał na
    przykład po 2 godzinach, ale wtedy niekoniecznie akumulator był wtedy
    naładowany, jak należy.
    Potrzebuję prostownika okazjonalnie i tylko do akumulatoró samochodowych
    12V, żeby podładować, jak auto stoi 2 tygodnie nie używane, żeby
    podładować w zimie, jak żona jeździ po kilka km dziennie i z alternatora
    się nie doładuje.
    Czasami ktoś przychodzi pożyczyć, bo mu się rozładował akumulator i nie
    zapali. Z tego względu wolałbym automat, ale bez tego (IMO
    niepotrzebnego) zabezpieczenia, które uniemożliwia ładowanie
    akumulatora, jak się całkiem rozładuje.
    Jacek