    From: MichaelData(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jutro otwarcie obwodnicy Poznania (w całości)
    Date: Thu, 18 Dec 2014 23:58:40 +0100

    "Cavallino" wydumał(a) w wiadomości ID news:m6v21j$68v$1@node1.news.atman.pl
    > O 17:00 otwierają chyba najdłużej ślimaczącą się ekspresówkę w Polsce, czyli
    > brakujący odcinek obwodnicy w ciągu S11 (Tarnowo Podgórne/Swadzim -
    > Rokietnica).
    > Nad tą drogą wisiało fatum, jak nie brak kasy, to ślimaki, jak nie ślimaki to
    > zdziwienie, że po drodze jest ropociąg Przyjaźń - ogólnie wieloletni popis
    > indolencji drogowców i decydentów.
    > Ale wreszcie się ma to skończyć i będzie można objechać Poznań bokiem, w sumie
    > z autostradą A2, oraz odcinkami S5 i S11 to już jest pierścień dróg szybkiego
    > ruchu o długości grubo ponad 50 km.
> [...]

    Spoko. Na KAZDY weekend jeżdżę trasą Poznań-Czarnków...czyli "kondukt
    żałobny--ul. Obornicka", jutro piątek (czyli największy kociokwik) na trasie
    Poznań-Piła. Dotychczas w godzinach 17:00- 19:00 na trasie Suchy Las-Oborniki
    (20km) nie można było przekroczyć więcej niż 50km/h z powodu sznurka pojazdów i
    ciągłej linii ciągłej... (zakazy wyprzedzania). Tylko w nielicznych 4 (CZTERECH
    300m odcinkach) na tej trasie można wyprzedzać, jeśli z naprzeciwka nic nie
    jedzie. Zobaczymy jak będzie "od teraz", tzn ul. Obornicka do Obornik. Jak na
    moje obliczenia to się niewiele zmieni. Jakby co, służę filmikami. Niestety,
    obserwując nr rejestracyjne, najwięcej jest POB, PO i PCT co sugeruje skąd
    wychodzi największy ruch pojazdów. Ta obwodnica niewiele zmieni, jesli nie nie
    wybuduje się:
    a) Obwodnicy Obornik (3 sygnalizacje/4 skrzyżowania+rondo)
    b) nie poszerzy się 100km drogi z Poznania do Piły o dwa pasy (w projekcie
    poszerzenie 20km odcinka Poznań-Oborniki)
    Niestety, to jest ciągle "wąskie gardło" na północ z Poznania.

    --
    Michael________