  • Data: 2018-09-14 20:14:07
    Temat: Re: Klakson
    Od: LEPEK <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.09.2018 o 11:01, Myjk pisze:

    > Ujęcie nogi z gazu jest w zasadzie naturalnym odruchem, ale przy prędkości
    > spoczynkowej (a nie rajdowej kiedy ma się wysokie wysokie obroty na silniku
    > i faktycznie odjęcie gazu to całkiem wyraźne przyhamowanie) jaka by ta
    > prędkość nie była, odjęcie gazu nie jest w stanie wyprowadzić auta z
    > równowagi,

    Wszystko generalnie zależy od obrotów silnika w danym momencie a nie od
    prędkości samochodu. Poza tym ujęcie gazu w samochodzie bez tego
    chwilowego podtrzymania gazu (nie spotkałem się z tym) zawsze spowoduje
    przeniesienie środka ciężkości na przód, co w takim samochodzie, jak na
    filmie (FWD, silnik z przodu może łatwo spowodować nadsterowność i
    wycieczkę do rowu, jeśli się odpowiednio wcześnie i mocno nie skontruje.
    Oczywiście, różne samochody różnie reagują - np. Felicję trudno mi było
    gazem wprowadzić w nadsterowność, ale Corollę już bez problemu.
    Zatem - owszem - ujęcie gazu przy nagłym skręcie przy prędkości
    podróżnej JEST w stanie wyprowadzić sprawny samochód z normalnego toru
    jazdy.

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm